Home › Forums › Tävlingar och Events › Året som gått med Fever och Mini Åsa -07
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 november, 2007 at 22:45 #772968Anonym anvandareMember
Japp börjar lite tidigare i år, då jag inte hinner sitta här så länge.
Men i slutet av dec skall det nog vara klart.
Fullknökat år trots att Åsa inte tävlat i BF, men väl i löpning.Kommer bara ta upp tävlingar som vanligt (något annat kanske ploppar upp).
Det började med massa strul (året) genom att vi hittade mögel i huset och så gick löpbandet sönder.
Massor av utgifter och alla planerade lopp och tävlingar fick avbokas.
Men jag vägrade att låta detta ske, så efter mycket jobb och länsat bankonto så körde vi vidare mot våra uppsatta mål.Kiel marathon (Tyskland) var första tävlingen för året.
En skön helg.Innan vi gick på båten laddade vi extra med Burger King.
Jag köpte tre menyer, det gjorde även Åsa och Tina.
Catrin nöjde sig denna gång med bara två.
Laddningen var inte till för maratonen, utan för längtan efter just Burger King.Väl på båten klev vi omkring och njöt.
En liten drink (cola light) och sedan var vi igång och shoppa loss.
Jag hade bestämt mig för att inte äta kraftigt innan men klarade mig alltså inte denna gången heller.
Natten blev lång då jag inte kunde somna (knappt de övriga heller) på grund av värmen i hytten.
Jag la mig på golvet, där det var som svalast.
Men det blev en lång natt med minimal med sömn.
Upp vid 07:00 för att äta den underbara frukostbuffen.
Här var det meningen att jag skulle hålla igen, men fixade inte detta heller.
Efter frukost fick vi reda på att loppet startade vid 10:00 och inte vid 11:00 som vi trott.
Med maten kvar i strupen fick vi nu skynda oss att göra i ordning oss.
Ut i kylan och blåsten.
Start och mål var strax utanför färjterminalen, så det var ju inte många meter man behövde traska.Banan var riktigt trevlig och var fyra varv, vilket var kul då man mötte löpare hela tiden.
Dock var vädret inte det bästa.
Lite småregn, kraftigt blåst och kyla gjorde att man kände att man verkligen levde.
Jag bestämde mig för att bara flyta på och genomföra loppet.
Även Catrin, Tina och Åsa ställde in sig på att bara genomföra loppet och njuta.Alla kom i mål till slut och tog hem lite klassvinster.
Tina och Catrin segrade i sina klasser och jag och Åsa blev treor.
Vi var alla mycket nöjda.
Nu väntade en underbar buffé och härligt umgänge.
Efter buffén gick vi på bio och såg Deja vu, en bra film.
Sedan väntade ännu en sömnlös natt, fast denna gång spelade jag Rocky på PSP.En härlig helg som vi reda bokat upp inför -08.
4 november, 2007 at 22:45 #82446Anonym anvandareMember5 november, 2007 at 19:07 #772969Anonym anvandareMemberSå var det dags för SM i 6-h löpning mars
Trots att jag inte tränat löpning på tre veckor, så kunde jag inte låta bli att vara med på 6-h i Skövde.
Men jag fick också känna på vad som skulle komma.
Smärtan i lederna kom redan efter 10 km och då kunde jag inte springa bekvämt.
Nu gällde det bara att klara sig igenom loppet utan att bryta.
Tog det lugnt i slutet (tänkte lägga på en rökare) och hjälpte en av mina klienter Catrin Johansson (som nu kom 6:a på SM i BB) .
Hon kom trea i sin klass.
Själv sprang jag närmare sju mil och var rätt nöjd, då det bestått av bara smärta.
Med lite mer mängdträning, så skall jag nog kunna slå mitt pers och komma närmare 7,5 mil.Även här blev helgen riktigt trevlig och vi passade även på att hälsa på våra goda vänner Roddy och Cicci.
5 november, 2007 at 19:17 #772970Anonym anvandareMemberParis marathon
Alla tog sig igenom loppet, trots den kraftiga värmen och krämpor.
Vi har haft det helt underbart och ätit massor.
Själv åt jag nog den dyraste salladen någonsin, en liten sliten Ceasarsallad för 200 kr (det grämde mig något grymt).
Var tyvärr sjuk och sov mycket dåligt, så jag tog det rätt lugnt, men tydligen var jag i riktigt bra form.
För jag sprang på 2.57 h utan direkta besvär och nu så här i efterhand grämer det mig att jag inte satsade fullt.
Men jag var ju sjuk, så jag ville vara försiktig.
Paris är Paris, det finns massor av spännande saker att upptäcka där.
Det finns många kända skulpturer, byggnader och platser här som det är roligt att ha sett.
Men eftersom vi har varit där ett par ggr, bestämde vi oss bara för att ta det lugnt och bara vara.Åsa gjorde det hon skulle och tog sig i mål, liksom de övriga i gänget.
På G
6-h:s lopp i Lilla Edet
Stockholm marathon
24-h:s i Trollhättan (SM och NM)
Östergarn marathon (gotland)5 november, 2007 at 19:26 #772971Anonym anvandareMemberVad mer ska man säga än att du ständigt imponerar :emo-thumb
5 november, 2007 at 20:28 #772972Anonym anvandareMemberStarten i Paris ser ju inte lite mäktig ut!
5 november, 2007 at 22:05 #772973Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Vad mer ska man säga än att du ständigt imponerar :emo-thumbNär man plitar ner allt och tittar på alla foton, så blir man själv förvånad hur man hinner med och orkar allt.
Men det är ju så jäkla skoj.
Hade jag haft mer tillgång till tid och pengar, hade både resor och resultat varit fler och bättre.5 november, 2007 at 22:12 #772974Anonym anvandareMemberTaisho wrote:Starten i Paris ser ju inte lite mäktig ut!Ja det är en ruskig känsla som inte går att beskriva.
Helt avstängt och inga bilar, bara massor av löpare och alla är glada.Senare vid 18:00 är trafiken i full fart igen, som inget hänt.
5 november, 2007 at 22:41 #772975Anonym anvandareMemberDå var det dags för ett lopp, igen. Denna gången skulle vi springa ett 6 timmars lopp i Lilla Edet. Banan var på Ekaråsens idrottsplats och var en rundbana som var kontrollmätt till 386.94 meter, med ett underlag av röd kolstybb. Som att springa på fingrus.
Ett riktigt bra underlag visade det sig.Däremot var det konstant regnade under dessa 6 h och svinkallt var det också. Jag hade på mig den regnjacka i stort sätt hela tiden.
Loppet gick över förväntan bra , första 3h sket jag ca 7ggr (lös i magen), så då trodde jag det var kört.
Men sedan fick jag upp flytet.
Trodde att det var kört att prestera bra, men sedan fick jag igång systemet.
Kom 2:a.
Han som vann kom bara 150 m längre och är med i landslaget
Han som kom efter mig är reagerande svenska mästare.
Så man får la vara nöjd.Tina gjorde det ännu bättre genom att segra i damklassen.
Åsa gjorde det hon skulle, vilket var att genomföra det.
Europa mästarinnan i Boxning Anna L var också med och sprang.Sprang dryga sju mil, trots allt strul.
6 november, 2007 at 10:37 #772976Anonym anvandareMemberNi njuter verkligen av livet och gillar det ni gör! Kul att se…
Ni verkar vara en fantastisk familj :nodLycka till resten av året med familj och allt!
6 november, 2007 at 22:34 #772977Anonym anvandareMemberLindab wrote:Ni njuter verkligen av livet och gillar det ni gör! Kul att se…
Ni verkar vara en fantastisk familj :nodLycka till resten av året med familj och allt!
Att vi gör:D
Det har varit fulle rulle sedan vi fick Liza, så då tänkte vi att vi skaffa en till så det blir än roligare:emo-thumb
Tack!Året som gick -05, -06
Har fler men de hör nog inte hemma här.[http://forum.body.se/showthread.php?t=1629]
[http://forum.body.se/showthread.php?t=10528]6 november, 2007 at 22:51 #772978Anonym anvandareMemberKnappt två veckor efter min andra plats på 6-h loppet var det då dags för vårt familjetradition, att åka och mysa på Stockholm marathon.
Allt har var ok.
Kände mig, men kände med en gång att det inte stämde.
Allt stämde utan just lungorna.
Kände som jag andades in genom ett sugrör (och det höll på så i ca 40 km).
Jag blev aldrig andfådd, utan fick liksom aldrig syre.
Bestämde mig direkt efter 10 km att bara ta det lugnt.
Störde mig aldrig på värmen, så jag tog det som ett lätt träningspass.
Under loppet gjorde jag en radiointervju och gick tjötade med lite folk (hjälpte dem att fortsätta framåt).
Fick även med mig ett par jättefina skor, som jag var tvungen att bära med mig för att få dem (och det var ju inga problem).
För Åsas del gled hon bara runt och njöt (hon var ju trots allt i femte månaden).
Hon var mycket nöjd över sin prestation och ville bevisa för sig själv graviditet inte är någon sjukdom (man får varken äta det, eller göra så).Mycket mycket mat det blev det denna helg och jag tror bestämt att vi slog någon slags rekord på Burger king.
Vi var där två ggr per dag (fred-sön) och beställde då alltid två menyer var.8 november, 2007 at 02:33 #772979Anonym anvandareMemberAlltid lika kul att läsa om era äventyr Georg
Stark motvind eller?
[img=http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=33600&stc=1&d=1194212672]Ni måste verkligen älska Burger king Du vill inte söka spons hos dem kanske?
Men då måste du ju springa runt i ett sånt här linne[img=http://www.babywit.com/Merchant2/graphics/00000001/DRE113lg.jpg]8 november, 2007 at 18:44 #772980Anonym anvandareMemberDan_The_Man wrote:Alltid lika kul att läsa om era äventyr Georg
Stark motvind eller?
[img=http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=33600&stc=1&d=1194212672]Ni måste verkligen älska Burger king Du vill inte söka spons hos dem kanske?
Men då måste du ju springa runt i ett sånt här linne[img=http://www.babywit.com/Merchant2/graphics/00000001/DRE113lg.jpg]Ja faktiskt, det blåste som bara den.
Men som tur var hade jag mina super hjälteskor, som jag brukar ha på nätterna när jag jobbar.
Burger King sviker vi aldrig och jag bär mer än gärna både linne och shorts.
Har fått massor av rabattkuponger, som jag/vi sparar till Luciahelgen
Men naturligtvis skall vi äta buffé också, BK är bara mellanmål.8 november, 2007 at 19:15 #772981Anonym anvandareMemberSvenska Mästerkapen i 24-h löpning var det stora målet för i år.
Något jag verkligen sätt fram emot, men hade dragit på mig överträningsymtomer och övervikt.
Så formen var inte var den skulle vara, trots det bestämde jag mig för att ge det ett försök.
Bara två veckor efter Stockholm marathon (som vanligt) var tävlingen dessutom.Årets tävling avsprangs på en något kortare bana, (1096 meter.) vilket jag personligen tyckte att det funkade bra.
Lördag morgon vaknade vi till regn som hade börjat under natten och såg ut att kunna hålla i sig ett bra tag. Regnet lugnade dock ner sig och övergick senare till skurar.
Startengick som vanligt kl. 12.00 och vi lufsade iväg in på ny dragna banan. Den ny dragna sträckan gick över en fotbollsplan och var till en början ganska fin men utvecklades senare till en lerstigarnas autobahn. Banan i övrigt var ganska fin under hela loppet.
Regnet försvann helt under eftermiddagen och vi fick en kväll med perfekt löpväder. Solglimtar och lagom varmt.Min personliga upplevelse av loppet är raktigenom positiv. Jag hade få svackor genom hela loppet.
Den första riktiga svackan kom vid 24:00 då hade jag fruktansvärd smärta (hade jag visserligen haft ett tag), men nu kunde jag knappt stå ut.
Men jag sa mantrat för mig själv 302..302 och det från filmen 300.
Jag tänkte att jag var en av soldaterna (Lenny var den andra som också sprang).
Det hjälpte och jag fortsatte på natten och jag kunde springa vidare.
Sprang i shorts och linne under natten och då blev Åsa sur på mig eftersom det var lite kyligt.
Men jag svettades som en gris (troligen vätskebrist) och lyssnade inte.
Vid 04.00 gick Åsa och vilade (jobbigt att vara uppe i över 30 h), men fick då hjälp av Catrins man som passade upp på mig.
Catrin hade förövrigt sprungit 12-h och låg nu och sov.När ljuset började återvända och fåglarna började sjunga.
Sista halvtimme sprang jag som fortast (fortast av alla faktiskt) och öste bara på.
Tog ut mig fullständigt.
Efter målgång gick jag sedan till duschen och blev kvar där.
Prisutdelning orkade jag inte ta mig ut till, utan blev liggande inne i duschrummet och mådde skit, hade drabbats av västeförlust.
Men sprang ca 20 mil och dryga tre km.
Kom totalt trea, men blev två i riksmästerskapen.Denna gång orkade jag faktiskt inte med någon Burger King, då jag hade varit uppe över 36 h och behövde sova.
Men var vääääligt nöjd med helgen. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.