Arnold Classic 2009 – men’s BB

Home Forums Tävlingar och Events Arnold Classic 2009 – men’s BB

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 132 total)
  • Author
    Posts
  • #667739

    Och lite amateur update – Roelie Winklaar 2,5 weeks out..
    [www.bodyresource.nl]

    #667740

    Holland’s amateurs keep updating – this time Robin Brantz 3 weeks out.

    See more photos / films [http://www.giantpt.com/Nieuws/GIANT_Nieuws_Robin_Brantz_op_Omroep_Flevoland.html HERE]

    #667741

    Dennis james 2,5 weeks out

    #667742
    aydeen wrote:
    Dennis james 2,5 weeks out

    ser bra ut :up:

    #667743

    Dennis James ska komma in lättare och tajtare än på Olympia och tippar sig själv 3:a…

    #667744

    Et lite form bilde 2 uker før. ca 107,5kg. Regner med å droppe litt nå siste tiden! skal kjøre hardt nå siste uken, så blir det godt å kommer over til USA og bare la kroppen få slappe av å dra ut litt veske.

    Sam

    #667745

    [http://forums.musculardevelopment.com/attachment.php?attachmentid=134181&d=1235425602] Victor ser vass ut!

    #667746

    Tack för update o lycka till, Samuel!

    Winklaar tränar triceps o bröst en 1,5 veckor innan tävlingen..

    [youtube=ZpiRVC-Z1zY&hl=en&fs=1&color1=0x402061&color2=0x9461ca]

    [youtube=zdWcnd92h_g&hl=en&fs=1&color1=0x402061&color2=0x9461ca]

    [youtube=okmeHabOWGY&hl=en&fs=1&color1=0x402061&color2=0x9461ca]

    #667747

    Dennis ser riktigt bra ut… Skall bli sjukt roligt att följa AC i år. Personligen tror jag på Kai han är sådan freak och kan få till så sjukt bra form.

    #667748

    DJ brukar alltid se ut som ett monster några dagar eller veckor innan, brukar ha svårt att träffa formen på tävlingsdagen, men hoppas det går bra för honom nu på AC.

    #667749

    Dennis James är världens bästa i linné, men höft och midjepartiet drar ner intrycket utan + att ryggen är vansinnigt bred men latsen fäster högt upp.

    #667750
    Jonas Lundberg wrote:
    Dennis James är världens bästa i linné, men höft och midjepartiet drar ner intrycket utan + att ryggen är vansinnigt bred men latsen fäster högt upp.

    inte för att vara petig, men hela det där begreppet om att latsen skulle fästa högt upp är inte det felaktigt, kommer ihåg någon gammal diskussion kring samma sak, va det inte nåt om att latsen fäster typ i triceps lr armhålan någonstans och går över ända ner längs ryggraden ner till svanskotan? vissa har olika sorters bredhet som ger olika sorters utseende.

    mer korrekt vore att bara säga att hans lats breder inte ut sig lika mycket hela vägen. och vad det beror på det har jag ingen aning om, oftast mest genetiskt antar jag?

    kan någon som är mer expert rätta mig och förklara hur det ligger till?

    #667751
    nog_nog wrote:
    inte för att vara petig, men hela det där begreppet om att latsen skulle fästa högt upp är inte det felaktigt, kommer ihåg någon gammal diskussion kring samma sak, va det inte nåt om att latsen fäster typ i triceps lr armhålan någonstans och går över ända ner längs ryggraden ner till svanskotan? vissa har olika sorters bredhet som ger olika sorters utseende.

    mer korrekt vore att bara säga att hans lats breder inte ut sig lika mycket hela vägen. och vad det beror på det har jag ingen aning om, oftast mest genetiskt antar jag?

    kan någon som är mer expert rätta mig och förklara hur det ligger till?

    Det man menar när man säger att latsen fäster högt upp är att nedre delen utav latsen typ ”fäster” någonstan i höjd med strax under underdelen utav bröstet istället för nere vid höften.
    Har inget med triceps eller armhålan att göra som du var inne på om jag nu fattade dig rätt?

    #667752

    tror nog_nog blandar ihop ursprung och fäste.

    AndreasP förklarade bra vad Jonas menade :up:

    #667753
    AndreasP wrote:
    Det man menar när man säger att latsen fäster högt upp är att nedre delen utav latsen typ ”fäster” någonstan i höjd med strax under underdelen utav bröstet istället för nere vid höften.
    Har inget med triceps eller armhålan att göra som du var inne på om jag nu fattade dig rätt?

    jag blandar säkert ihop ursprung och fäste.. men menar du att latsen fäster sig vid underdelen av bröstet på vissa och vid höften på andra?? på den här bilden ser det mer ut som att det är formen på latissimus dorsi som gör att Dennis James lats ser ut som dem gör inte fästet. lr blandar jag ihop saker nu igen??

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 132 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.