Arnold Classic 2009 – men’s BB

Home Forums Tävlingar och Events Arnold Classic 2009 – men’s BB

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 132 total)
  • Author
    Posts
  • #667754
    nog_nog wrote:
    jag blandar säkert ihop ursprung och fäste.. men menar du att latsen fäster sig vid underdelen av bröstet på vissa och vid höften på andra?? på den här bilden ser det mer ut som att det är formen på latissimus dorsi som gör att Dennis James lats ser ut som dem gör inte fästet. lr blandar jag ihop saker nu igen??

    Vet inte riktigt hur jag skall uttrycka mig men om vi tar bilden på D.J som du bifogade så ser du att hans lats (v-formen) möter/skär in mot kroppen typ några decimeter ovanför där han har sina händer. På en person som inte anses ha höga latsfästen skulle Latsen (v-formen) möta/skära in mot kroppen först nere där D.J har sina händer.

    #667755
    AndreasP wrote:
    Vet inte riktigt hur jag skall uttrycka mig men om vi tar bilden på D.J som du bifogade så ser du att hans lats (v-formen) möter/skär in mot kroppen typ några decimeter ovanför där han har sina händer. På en person som inte anses ha höga latsfästen skulle Latsen (v-formen) möta/skära in mot kroppen först nere där D.J har sina händer.

    jag tror jag förstår va du menar nu! tack :up:

    men är det verkligen latissimus dorsi vi snackar om då? och inte en annan muskel? kolla på anatomi kartan jag bifogade

    #667756

    Winkaar idag..

    #667757

    ”Höga latfästen” finns inget som existerar. Latsfästet är och förblir proximalt och medialt på humerus (Crista tuberculi minoris humerii) dvs högt uppe på överarmens insida. Det som det i stället handlar om är att muskel”delen” har ett en form där den nedre delen är dåligt representerad. Det ser ut som att allt sitter under ”armhålorna” på folk med ”Korta latsfästen”. Vid ”Långa svepande lats” såsom tex Arnolds Är även dom nedre delarna väl utvecklade och synliga. Man kan säga att dom ”korta latsen”, framifrån sett, ligger dolda på ryggen bakom M. obliquus externus.
    Någon som fattar vad jag menar?:)

    #667758

    absolut:emo-thumb
    men du menar att man kan träna upp det? jag har en kort lats eller kanske bara är otränad:lite off topic nu men men….

    Arne Persson wrote:
    ”Höga latfästen” finns inget som existerar. Latsfästet är och förblir proximalt och medialt på humerus (Crista tuberculi minoris humerii) dvs högt uppe på överarmens insida. Det som det i stället handlar om är att muskel”delen” har ett en form där den nedre delen är dåligt representerad. Det ser ut som att allt sitter under ”armhålorna” på folk med ”Korta latsfästen”. Vid ”Långa svepande lats” såsom tex Arnolds Är även dom nedre delarna väl utvecklade och synliga. Man kan säga att dom ”korta latsen”, framifrån sett, ligger dolda på ryggen bakom M. obliquus externus.
    Någon som fattar vad jag menar?:)
    #667759
    Henrik Lindh wrote:
    absolut:emo-thumb
    men du menar att man kan träna upp det? jag har en kort lats eller kanske bara är otränad:lite off topic nu men men….

    Du kan ev. påverka det till viss del med vissa övningar. Men som sagt dina lats grundstruktur bestämmer hur mycket och hur du kan utvekla dom..

    #667760

    That’s my boy ! Go go Toney!

    #667761

    Det där är ingen axel, det där är en Handboll :)

    #667762
    mvhfred wrote:
    Det där är ingen axel, det där är en Handboll :)

    Där har du fel. Det är visst en axel!

    Detta är en handboll: [img=http://www.stilsportcenter.se/images/image/handboll.gif]

    #667763

    Amateur competitor Pablo Ayala from Paraguay looked like this 2 weeks before the show..

    #667764

    Poland’s Pavel Jablonski några dagar innan USA resa..
    originally posted in [http://www.animalpak.pl/forum/viewtopic.php?t=16527&start=390 Poland’s MD board][/b]

    #667765

    ser galet ut

    #667766

    insane axlar!

    #667767
    Anne wrote:
    Amateur competitor Pablo Ayala from Paraguay looked like this 2 weeks before the show..

    vadå sjuka drops på benen :

    #667768

    Jablonski har inget bröst

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 132 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.