Australia Pro Grand Prix 2008

Home Forums Tävlingar och Events Australia Pro Grand Prix 2008

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • Author

Martin The Swede Källström skall tävla i Melbourne, Mannen i från Götet är nu i minst sagt dietfas ca 138 kg tung. Målet med årets satsning fysikmässigt sett ett par kg tyngre samt lite tightare= smal midja samt torr och fyllig en pallplats fysik helt enkelt. Martin har ju i bagaget en 4:e plats i Australien samt en 5.e placering i Spanien under 2007, Så målet placeringsmässigt sett i år är ju topp 3 då blir det Mr Olympia debut för denna man. I min värld är det stooort men som sagt en sak i taget, återkommer med mer info under tidens gång:up:

Bra att höra en uppdatering om Martins planer! Och har han redan rest en gång i tävlingsform till Australien så vet han hur han ska hantera stressen som resan oundvikligen innebär. Nu håller vi tummarna för att han kliver upp på pallen!

Någon som vet när biljetterna till MTGP-08 släpps

[http://www.youtube.com/watch?v=Eyz32tatVSU]

Hyfsat startfält…………….. bara att hålla :up: för Martin nu!

Dexter Jackson USA
    Melvin Anthony USA
    Toney Freeman USA
    Troy Alves USA
    Ronny Rockel Germany
    Troy Brown UK
    Sergey Shelestov Russia
    Wong Hong Malaysia
    Con Demetriou Australia
    Moe Mossaoui New Zealand
    Sala Ibrraheim New Zealand
    Michael Kingsnorth New Zealand
    Bola Ojex UK/Nigeria
    Martin Kellstrom Sweden
    Paco Bautista Spain …….. waiting to be confirmed.

Verkar som några proffs vill ordna ”en enkel biljett” till Olympia eftersom så många bra gubbar dyker upp.
    Tyvärr minimerar det chanserna för Martin avsevärt. Men bara hoppas han kan komma in i bra form och resten är upp till de som dömmer.

Dexter och Melvin blir ju inte lätta att rå på.
    Det bästa skulle vara om Rockel eller Freeman kvalar på AC, då skulle 4:an få en Olympia biljett.
    Är Martin riktigt skarp så skulle en 3:e – 4:e plats inte vara omöjligt.
    NOGP formen 10kg tyngre hade suttit fint! :emo-thumb

Jonas Lundberg wrote:
    Dexter och Melvin blir ju inte lätta att rå på.
    Det bästa skulle vara om Rockel eller Freeman kvalar på AC, då skulle 4:an få en Olympia biljett.
    Är Martin riktigt skarp så skulle en 3:e – 4:e plats inte vara omöjligt.
    NOGP formen 10kg tyngre hade suttit fint! :emo-thumb

Hej Jonas! pratade med Martin lokal tid 24.00, skulle förstås gå och träna han har ju suttit på ett antal plan i ca 26 tim och var träningsugen som fasiken. Konstig man den där Martin! losat 1kg sedan i går vikten ligger runt 133kg ca. 130 till 129kg borde vara hans tävlingsvikt med samma hårdhet som NOGP förhoppningsvis om allt går enl planerna. Mer info kommer m.v.h Reino Strand

Arnie wrote:
    Hej Jonas! pratade med Martin lokal tid 24.00, skulle förstås gå och träna han har ju suttit på ett antal plan i ca 26 tim och var träningsugen som fasiken. Konstig man den där Martin! losat 1kg sedan i går vikten ligger runt 133kg ca. 130 till 129kg borde vara hans tävlingsvikt med samma hårdhet som NOGP förhoppningsvis om allt går enl planerna. Mer info kommer m.v.h Reino Strand

Låter bra!
    Jag är helt eld och lågor här nu…
    Kan det inte vara sådana här grymma tävlingar oftare.
    Blir spännande nästa helg.
    Nu ser ju Melvin ut att bli lite nerdömd…
    Måste granska Melvin lite och se om det har något samband med Iris nerdömning igår eller om det bara är form och motstånd som ställer till det.
    Det snackas tydligen lite att Iris hadde lite svullnader här och där.
    För både Iris och Melvin har ju Chad som coach, tror jag.
    Mycket som spelar in i den här sporten.
    Hoppas Martin kommer in riktigt hård!
    Det kan gå! :emo-thumb

PS. Rockel ser ju inte heller så vass ut, Freeman kan bli svår!

Jonas Lundberg wrote:
    Låter bra!
    Jag är helt eld och lågor här nu…
    Kan det inte vara sådana här grymma tävlingar oftare.
    Blir spännande nästa helg.
    Nu ser ju Melvin ut att bli lite nerdömd…
    Måste granska Melvin lite och se om det har något samband med Iris nerdömning igår eller om det bara är form och motstånd som ställer till det.
    Det snackas tydligen lite att Iris hadde lite svullnader här och där.
    För både Iris och Melvin har ju Chad som coach, tror jag.
    Mycket som spelar in i den här sporten.
    Hoppas Martin kommer in riktigt hård!
    Det kan gå! :emo-thumb

PS. Rockel ser ju inte heller så vass ut, Freeman kan bli svår!

Mmm, ska verkligen bli intressant nästa helg.

Vet du om det finns någonstans på nätet så man kan följa det live Jonas?

Fick precis mail från Oliver Adzievski och han kommer att köra både Australien och New Zeeland helgen efter.

Salus wrote:
    Mmm, ska verkligen bli intressant nästa helg.

Vet du om det finns någonstans på nätet så man kan följa det live Jonas?

Det sänds inte live på nätet vad jag vet!
    Det är ju BB.com som brukar hålla i sändningarna, när det går ”hemma” i USA…

Funkar det så att om någon som redan är klar för Mr O, placerar sig top 3, blir det då fyran som också kvalar in?
    i så fall har ju Martin god chans även om han inte blir Top 3, men det hoppas man ju på såklart!

Per C wrote:
    Funkar det så att om någon som redan är klar för Mr O, placerar sig top 3, blir det då fyran som också kvalar in?
    i så fall har ju Martin god chans även om han inte blir Top 3, men det hoppas man ju på såklart!

Nej alla i topp-3 måste vara klara för Olympia, då ges en extra plats.
    Så det kommer inte att hända, utan att ha startlistan framför mig, så vad jag vet, så är det bara Dexter och Melvin som redan är klara.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.