Home › Forums › Tävlingar och Events › Bild Martin Kjellström 3 dagar före
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 mars, 2007 at 12:24 #903567Anonym anvandareMemberkrabban wrote:Spelar färgen så pass viktig roll? har inte förstått det, men å andra sidan är inte jag något tävlingsämne. Men jag trodde att färg som färg. Är det inte bara att smeta på färgen? 😮
Jepp färgen är något av det viktigaste ifall du ska kunna visa upp din kropp
till 100 % fördelJämnför bild 1 o 2 , på 1 är det finalen och han tog mycket tunt lager färg.
Man ser mycket mer detaljer och ser att det är” torrare” än på bild 2 där det mest glänser om honom och är ett tjockt lager som gör at man inte riktigt ser om det är hårt, torrt etc
Bara enkel jämnförelse.Det gäller alltid att ha den färg som gör minst påverkan av din tjocklek på huden.
Man vill givetvis att det täcker så lite som möjligt så att alla detaljer syns.Om man tar tex krämen som i stort sett alla har i europa har så visst kan det se bra ut, men det ger inte den riktiga bilden av din form.
Offtast gör den så att man ser mycket sämmre ut än vad de är.
Mycket man ser när man tävlar utomlands.
Innan de tar på sig färgen så ser många ut som de är huggna ur sten, knall hårda, djupa cuts mm.Sen lägger de ett rikgtigt tjockt lager färg sen blir de mest blanka och man ser inte riktigt hur hårda de är.
Den e snygg handlar inte om det utan att man ska alltid anpassa färgen efter hur individen ser ut, tjocklek på hud, vilken hudtyp mm.
Kolla bara på merparten av proffsen, för det första är ofta krämerna ej tillåtna där pga allt klet och kladd och sen tycker inte domarna om den för att man ej ser ordentilgt hur de ser ut.
Utan där är det Jan Tana och pro tan( nu sprayas allt med airbrush för att få jämt och fint lager) som fortf gäller, den lägger inte ett lager utanpå huden, utan visar upp dig till din fulla rätt.
Givetvis här med med rätt förberedelse.MVH
Fredrik11 mars, 2007 at 12:33 #903568Anonym anvandareMemberen till jämnförelse med färgen.
Framför allt små detaljerna som gör det, itex ben, djup på magen mm.Sen är givetvis ljuset olika på bilderna, men i och med att de är tagna vid domarna så är det bra för det e de som ser kladdet.
Däremot så sitter man längre bak i publiken så skulle ni troligen tycka att bild två ser mycket hårdare ut än bild 1 pga att bild två glänser mycket mer.
Och tyvärr ofta det man hör vid tävlingar av publiken.
den var mycket hårdare osv jo men sitter man 20 m från scen så är det omöjligt att avgöra det.
Om ni funderar någon gång på en tävling så råder jag er att gå fram till scen för att få en korrekt bild av de tävlande.Så slipper vi kanske allt snack om att domarna inte ser osv, det är just det de gör, de sitter 2-3 mester ifrån oss tävlande.
MVH
11 mars, 2007 at 12:36 #903569Anonym anvandareMemberFredrik Carlsson wrote:en till jämnförelse med färgen.Två mycket bra bilder.
Det är en konst att lägga färg bra. Luke Ray är mycket duktig på det och du också för den delen.
Det gäller att vara väl förberedd innan man ställer sig på scenen.11 mars, 2007 at 14:30 #903570Anonym anvandareMemberTack Fredrik för intressant info runt detta med färg. Jag har tänkt på just detta när jag såg Martin på Ironman nu senast, jag tyckte han såg så ”flottig”/glansig” ut, o det kan ju inte vara till sin fördel?!
11 mars, 2007 at 16:06 #903571Anonym anvandareMemberTack för svaret Fredrik
11 mars, 2007 at 16:46 #903572Anonym anvandareMemberFyfan vad kul Grattis Martin.Är det någon som vet om han har kvalat sig till Mr Olympia?
11 mars, 2007 at 16:48 #903573Anonym anvandareMemberarnie_88 wrote:Fyfan vad kul Grattis Martin.Är det någon som vet om han har kvalat sig till Mr Olympia?:frust:
11 mars, 2007 at 18:20 #903574Anonym anvandareMemberbetyder det där ja el?
11 mars, 2007 at 18:47 #903575Anonym anvandareMemberCsaba wrote:Jag har ngn problem men mina ögon kanske men jag tycker att Martin ser hårdare ut på bild 2.
Vill inte säga att Dream Tan är bättre än Jan Tana eller tvärt om. Jag tycker att det handlar om ”business”. (Än så länge i USA bara.) Jan Tana har egen tävlingar, hon arrancherar Masters Olympia också och har en annan proffstävling till… vet inte vilken, Jan Tana Classic, tror jag. Jag tror att därför måste man använda Jan Tana färg på varje IFBB proffs tävlingar som går i USA. Självklart behövs att alla ska använda samma färg. Mycket svårare att bedömma när alla har olika färg på sig. Jag tycker att man kan använda kräm också men finns mycket som beror på coachen. Postar en bild -även om det blir lite off topic, ursäkta för det – på Dalibor Radsel. Han var stenhård och hade Dream Tan (och olja också) på sig.Är man hård & kan lägga på Dream Tan ordentligt (klappa ut den så tunt det bara går) så tar den fram hårdheten ännu mer tycker jag. Är du där i mot inte riktigt i form d.v.s stenhård så kan Dream Tan göra att du ser ut att vara i ännu sämre form än du igentligen är.
11 mars, 2007 at 18:49 #903576Anonym anvandareMemberarnie_88 wrote:betyder det där ja el?Det er nog nej som gäller tyvärr.
11 mars, 2007 at 21:39 #903577Anonym anvandareMemberän så länge, det blir väl fler tävlingar…
:emo-thumb :nod
12 mars, 2007 at 09:36 #903578Anonym anvandareMemberStort GRATTIS Martin!
Mvh Stefan Croona
12 mars, 2007 at 10:30 #903579Anonym anvandareMembervad är martins nästa tävling!! ska han tävla mera iår?
12 mars, 2007 at 12:55 #903580Anonym anvandareMemberPsirus wrote:Det är bara att gratulera.Doh fel av mig, jag läste att han fick åka, My bad.
12 mars, 2007 at 14:07 #903581Anonym anvandareMemberBinais wrote:Vad spelar det för roll vem som har hjälpt Martin med dieten, det är ändå han som fått slita och kämpa…finns ingen hokus pokus som mångra tror!Grattis Martin!
Jag håller med Binais, han har ingen annan än sig själv att tacka för sin framgång. Han förberedde sig helt själv och åkte ner helt själv till Australien. Det är på tiden att folk lär sig uppskatta hans egna talanger och kunskaper.
Att han inte har placerat sig på den absoluta toppen ännu har med politik att göra, inte hans form. Däremot så är jag övertygad att om han ansluter sig till Milo´s stall, så kommer det att boosta hans karriär ytterligar eftersom att han då hamnar i ett politiskt bra slagläge.
Nu vet man ju inte hur PF skulle ställa sig till den saken, men nån form av samarbete mellan dom och Milo´s tror jag skulle gynna alla parter.Mvh Klubban.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.