Home › Forums › Tävlingar och Events › Bild Martin Kjellström 3 dagar före
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 mars, 2007 at 14:19 #903582Anonym anvandareMemberAlexfit wrote:Fantastiskt bra jobbat, både av Martin och dom som har hjälpt honom.
Än en gång så är det bara hans egen förtjänst.
12 mars, 2007 at 15:40 #903583Anonym anvandareMember[
Nu vet man ju inte hur PF skulle ställa sig till den saken, men nån form av samarbete mellan dom och Milo´s tror jag skulle gynna alla parter.Mvh Klubban.[/QUOTE]
PF är mycket samarbetsvilliga.
De vill MArtins bästa, så mer sponsorer spelar ingen roll bara det inte är något som kan störa tex inom norden, utanför ska inte vara några problem.Har fått massor med mail till Martin.
Om folk och sponsorer inom sporten som vill hjälpa till och göra avtal mm.
Så som du säger klubban , nu börjar det röra på sig.Kul för Martin han är värd detta efter allt slit.
12 mars, 2007 at 16:45 #903584Anonym anvandareMemberKlubban wrote:Än en gång så är det bara hans egen förtjänst.Ingen på elitnivå har bara sig själv att tacka. Den som säger nåt annat borde prova att utöva någon form av sport på den nivån och se hur långt dem kommer på egen hand.
12 mars, 2007 at 19:29 #903585Anonym anvandareMemberTheBigOne wrote:Ingen på elitnivå har bara sig själv att tacka. Den som säger nåt annat borde prova att utöva någon form av sport på den nivån och se hur långt dem kommer på egen hand.Denna gången åkta han helt själv ner till Australien coh fixade allt själv.
12 mars, 2007 at 21:43 #903586Anonym anvandareMemberMattias L wrote:Denna gången åkta han helt själv ner till Australien coh fixade allt själv.Mycket starkt!
Även om det är sent, så STORT GRATTIS
12 mars, 2007 at 21:45 #903587Anonym anvandareMemberTheBigOne wrote:Ingen på elitnivå har bara sig själv att tacka. Den som säger nåt annat borde prova att utöva någon form av sport på den nivån och se hur långt dem kommer på egen hand.Måste tyvärr göra dig besviken och påstå att du har fel i detta fallet, när det gäller Martin så har jag följt honom sen han började träna och inte nog med det så känner vi varandra väldigt väl och tränar på samma gym.
Nu vet jag inte vad du anser vara elitnivå, men helt utan meriter är jag inte, och jag har klarat mig själv både på SM och VM. Däremot så har jag fått en del hjälp av Fredrik Olenborg sista dagarna inför VM 2006. Förvisso var det saker jag redan visste, men det är ändå skönt att ha ett bollplank när man är tom i huvudet dagarna innan tävling.
Fredrik Olenborg är en väldigt sympatisk herre med både praktisk och teoretisk kunskap när det gäller denna sporten.Måste oxå tillägga att Ulf Björnfot var till stor hjälp under VM då han förklarade jargongen på en VM scen. Han hjälpte mig oxå justera poserna kvällen innan tävling. Denna herre är oxå väldigt sympatisk och tydlig i sina förklaringar. Och han har god rutin på att applicera Dream Tan.
När jag syftar på att man har sig själv att tacka så syftar jag naturligtvis på träningen och förberedelserna inför tävlingen. Alltså inte på personerna som assisterar en dom sista dagarna.
Det är bara de att folk har en förmåga att ta åt sig äran när det gäller Martins framsteg, vilket jag tycker är synd eftersom att jag vet att det är Martin som gör det tunga jobbet. Det kan ju inte vara kul för Martin att hela tiden höra att någon annan tar åt sig äran för hans insatser inom sporten.
Är det någon som har frågat Martin själv hur han har uppnått sina resultat???Det är på tiden att vi visar honom den respekt han förtjänar.
12 mars, 2007 at 21:55 #903588Anonym anvandareMemberMattias L wrote:Denna gången åkta han helt själv ner till Australien coh fixade allt själv.Ja det stämmer, och enligt min mening så gjorde han ju bäst ifrån sig på denna tävlingen.
Sen om någon vill ta åt sig äran för att dom har kommit med lite tips om hur han ska göra dom sista dagarna så är det väl upp till dom om dom vill glänsa på hans bekostnad.If you want it done right, do it your self.
12 mars, 2007 at 22:26 #903589Anonym anvandareMemberFredrik Carlsson wrote:[
Nu vet man ju inte hur PF skulle ställa sig till den saken, men nån form av samarbete mellan dom och Milo´s tror jag skulle gynna alla parter.Mvh Klubban.
De vill MArtins bästa, så mer sponsorer spelar ingen roll bara det inte är något som kan störa tex inom norden, utanför ska inte vara några problem.Har fått massor med mail till Martin.
Så som du säger klubban , nu börjar det röra på sig.Kul för Martin han är värd detta efter allt slit.[/QUOTE]
Tjena Fredrik, ja Protein Fabrikken verkar vara väldigt seriösa att ha och göra med, tycker förresten om deras kosttillskott. Dom har lite bättre smaker än andra kosttillskottsmärken jag har prövat. Hoppas verkligen att dom slår igenom bra i Sverige framöver.
12 mars, 2007 at 22:38 #903590Anonym anvandareMemberExtremt intressant diskussion om ”medhjälpare”!
Den här sporten är onekligen lite annorlunda än de flesta andra som jag känner till. Här snackas det alltid om att den och den hjälpt till och fixat till det och det. I min värld är det alltid atleten som står för 99%. Sen kan goda rådgivare/bra uttrustning göra den sista procenten.
Hur mycket snack hörde vi runt Anja vid VM att ”hon åkte på dom och dom skidorna och hade den och den vallan och den och den hade gjort hennes fysprogram”? OK, hennes farsa nämndes väl och likaså hennes vallare nån gång. Men då snackar vi alltså en sport där materialet bevisligen har enorm betydelse! Men, igen, vad vore pappa Anders och hennes serviceman utan atleten? Nada, zero, nothing!
Jag skulle skämmas för att påstå att jag gjort någon av mina adepters framgångar – oavsett idrott. De har gjort prestationen – jag kan möjligen känna mig lite nöjd över att ha bidragit med nån promille då och då.
12 mars, 2007 at 22:39 #903591Anonym anvandareMemberFredrik Carlsson wrote:[Klubban wrote:[
Nu vet man ju inte hur PF skulle ställa sig till den saken, men nån form av samarbete mellan dom och Milo´s tror jag skulle gynna alla parter.Mvh Klubban.
Så som du säger klubban , nu börjar det röra på sig.Kul för Martin han är värd detta efter allt slit.
Tjena Fredrik, ja Protein Fabrikken verkar vara väldigt seriösa att ha och göra med, tycker förresten om deras kosttillskott. Dom har lite bättre smaker än andra kosttillskottsmärken jag har prövat. Hoppas verkligen att dom slår igenom bra i Sverige framöver.
12 mars, 2007 at 22:44 #903592Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Extremt intressant diskussion om ”medhjälpare”!Den här sporten är onekligen lite annorlunda än de flesta andra som jag känner till. Här snackas det alltid om att den och den hjälpt till och fixat till det och det. I min värld är det alltid atleten som står för 99%. Sen kan goda rådgivare/bra uttrustning göra den sista procenten.
Hur mycket snack hörde vi runt Anja vid VM att ”hon åkte på dom och dom skidorna och hade den och den vallan och den och den hade gjort hennes fysprogram”? OK, hennes farsa nämndes väl och likaså hennes vallare nån gång. Men då snackar vi alltså en sport där materialet bevisligen har enorm betydelse! Men, igen, vad vore pappa Anders och hennes serviceman utan atleten? Nada, zero, nothing!
Jag skulle skämmas för att påstå att jag gjort någon av mina adepters framgångar – oavsett idrott. De har gjort prestationen – jag kan möjligen känna mig lite nöjd över att ha bidragit med nån promille då och då.
Tack JP, äntligen någon som fattar atleterna.
13 mars, 2007 at 10:41 #903593Anonym anvandareMemberMan blir helt upprymd när det är en svensk som nått så långt, det här är bara början
13 mars, 2007 at 10:46 #903594Anonym anvandareMemberDet är inget fel i att ha fått hjälp. Alla smarta människor tar hjälp om det är positiv hjälp. Jag menade inte att någon har tränat åt Martin för det är jag övertygad om att han har fått göra själv. Men man ska inte glömma folket bakom. Träningskollegan som alltid är där, maken/makan som står ut med allt vad det innebär att vara på elitnivå, kompisar som stöttar en och uppmuntrar en, kunnigt folk inom branschen som get goda råd och tips, sponsorer… kan fortsätta om ni vill. Martin är värd detta inget snack om saken men som jag sa innan ingen är själv om att nå topplacering på elitnivå. Tänker inte kommentera saken mer det återstår bara att säga Grattis Martin, du rockar fett.
13 mars, 2007 at 11:03 #903595Anonym anvandareMemberTheBigOne wrote:Det är inget fel i att ha fått hjälp. Alla smarta människor tar hjälp om det är positiv hjälp. Jag menade inte att någon har tränat åt Martin för det är jag övertygad om att han har fått göra själv. Men man ska inte glömma folket bakom. Träningskollegan som alltid är där, maken/makan som står ut med allt vad det innebär att vara på elitnivå, kompisar som stöttar en och uppmuntrar en, kunnigt folk inom branschen som get goda råd och tips, sponsorer… kan fortsätta om ni vill. Martin är värd detta inget snack om saken men som jag sa innan ingen är själv om att nå topplacering på elitnivå. Tänker inte kommentera saken mer det återstår bara att säga Grattis Martin, du rockar fett.Helt med på det du skriver. Stora människor ser till att belöna sina medhjälpare på lämpligt sätt. Tillsammans blir vi starkare.
Däremot tycker jag, tyvärr, att det ibland pratas för mycket om alla oss ”medhjälpare” och främst är jag tveksam till när det är vi själva som framhåller hur otroligt viktig just vår insats varit.
Medhjälpare utan atlet är bara en medhjälpare, medan en atlet utan medhjälpare fortfarande är en atlet på nästan samma nivå.Ett exempel från ishockeyn, som jag jobbar mycket med. Vilka borde framhållas, utöver spelarna? I min värld är det materialarna, som utöver skridskoslipning och underställstvätt ofta är de som agerar extrafarsa eller storebror åt spelarna och ser till att de mår bra och har nån att prata med om stort och smått. Hur ofta nämns de i diskussionen? Stora spelare ser alltid till att låta lite av sin stjärnstatus stänka på materialarna. Däremot vore det riktigt larvigt om materialarna skulle gå ut och skrika om att de minsann fixade Foppas skär i tredje perioden eller att de justerat benskydden åt Tellqvist när han höll nollan i förra matchen.
13 mars, 2007 at 11:32 #903596Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Extremt intressant diskussion om ”medhjälpare”!Den här sporten är onekligen lite annorlunda än de flesta andra som jag känner till. Här snackas det alltid om att den och den hjälpt till och fixat till det och det. I min värld är det alltid atleten som står för 99%. Sen kan goda rådgivare/bra uttrustning göra den sista procenten.
Förstår vad du vill komma, men ditt exempel var riktigt dåligt, kanske du är dåligt insatt i de alpina grenarna. Det är mycket snack om skidor i utförsåkning.
Eller du kanske syftar till hur stort utrymme de fick massmedialt? Men om så är fallet så är det helt oväsentligt i sammanhanget.Frågar du Anja hur mycket hennes skidor betyder för henne så får du nog svaret att de är väldigt viktiga.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.