Home › Forums › Tävlingar och Events › Blev Farzad Khazemi bortdömd?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 oktober, 2006 at 08:09 #89357Anonym anvandareMember9 oktober, 2006 at 08:09 #952598Anonym anvandareMember
Blev Farzad Khazemi bortdömd ? Vad tycker ni??
9 oktober, 2006 at 08:10 #952599Anonym anvandareMemberJag trodde att han skulle vinna. 😮 Det sades att benen inte var stora nog, vilket jag helt missade.
9 oktober, 2006 at 08:34 #952600Anonym anvandareMemberpersonligen så tyckte jag att det var väldigt jämnt mellan honom och ettan. Tyckte att hans rygg var grymt bra.
9 oktober, 2006 at 08:41 #952601Anonym anvandareMemberHenrik Jansson är ju bra inget snack om det men jag tyckte Farzad var lite bättre
9 oktober, 2006 at 10:11 #952602Anonym anvandareMemberFarzad vart RÅNAD!!!
Har ALDRIG tidigare gnällt på vår kära dommar kår men this time around vart jag WHAT THE FUCK? Ingen logik i dömningen av de olika klasserna..värst var naturligtvis Farzads rån mord! Jag satt längst fram hela förbedömnigen & kollade särbedömningarna mellan top 3 NOGA!!! Dont missunderstand me ..Im a HUGE fan av Henriks fysik men den ENDA pose han slog Farzad i den här lördagen var mage-ben..Farzad var RIKTIGT ON! Jag skrattade när jag såg honom backstage då jag själv en gång varit i den formen..när jag precis klev upp ur ett hett bad typ 3 veckor före en tävling back in the day…Det är bara en DRÖM att pricka den formen så en tävlongsdag & Farzad såg ut så hela tiden..tomed INNAN han pumpade upp! Han var i otrolig form & som sagt även om Henke är A STAR så var det Farzads dag…& 3A!!!!
HUR FAN GICK DET TILL???????????
Funderar ALVARLIGT på att utbilda mig till domare cuz this wont do!PIX & STORY COMING LATER TODAY AT MY SITE…
Peace!
ZONE
[www.zonecapone.com]9 oktober, 2006 at 10:19 #952603Anonym anvandareMemberUrsäkta om jag inte håller mig till tråden men Tyvärr så verkar det ju inte bara ha varit i denna klassen i bodybuildingen där det blev konstiga bedömningar på lördagen..
9 oktober, 2006 at 10:51 #952604Anonym anvandareMemberFarzad vann ju den obligatoriska ronden, men hade inte lagt ner någon tanke eller energi på att göra ett fritt program som framhäver och visar upp hans fysik.
Den ronden är separat och vad domarna sett på förbedömningen ska inte vägas in. Hade Farzad gjort ett genomarbetat program där han visar sina tillgångar hade han säkerligen vunnit.
9 oktober, 2006 at 10:54 #952605Anonym anvandareMemberJag såg endast finalerna och personligen satte jag Farzad som 1’a.
Men domarna dömer och jag litar på deras kompetens.
9 oktober, 2006 at 10:55 #952606Anonym anvandareMemberMats E. wrote:Farzad vann ju den obligatoriska ronden, men hade inte lagt ner någon tanke eller energi på att göra ett fritt program som framhäver och visar upp hans fysik.Den ronden är separat och vad domarna sett på förbedömningen ska inte vägas in. Hade Farzad gjort ett genomarbetat program där han visar sina tillgångar hade han säkerligen vunnit.
Fungerar reglerna så som du skriver så är det inga bra regler:evil:
9 oktober, 2006 at 11:22 #952607Anonym anvandareMemberjag själv höll som sagt peter Ö som vinnar då han var stenhård och komplett (under-överkropp plus massan frånsett farzads rygg) dock ska ju inte farzad förlora pga dåligt fritt program det är inte det byggning handlar om. hårdast störst symmetri vinner. liksom markus ruhl är inte världens posör men han vinner ändå…
9 oktober, 2006 at 12:08 #952608Anonym anvandareMembermickebodyb wrote:Fungerar reglerna så som du skriver så är det inga bra regler:evil:Fast det är ju så som reglerna är. Långt bort är tiden där man vandrade omkring på scenen och slog spridda krabbor till Rammstein. Tack gode gud för det… Jag saknar det inte, och tävlingen blir ju desto bättre att se på om folk verkligen har tänkt till när de utformat sina tävlingsprogram.
9 oktober, 2006 at 12:13 #952609Anonym anvandareMemberJag håller med Alex där, störst hårdast bäst symmetri vinner. :bb3:
Fel att man kan åka ner två placeringar pga det fria, när byggning handlar om bäst fysik. Det är ju inte alla som har ”talangen” att göra ett bra fritt program, men ändå har den bästa fysiken, att då inte vinna pga av det är ju tokigt. Det fria ska vara ett kul inslag för publiken, inget annat, tycker jag.
9 oktober, 2006 at 12:15 #952610Anonym anvandareMemberRegelboken säger följande..
In the Finals, the judges will be assessing each competitor on how
well they display their physique to music. The judge will look for a
smooth, artistic, and well-choreographed routine which may
include any number of poses, however, the compulsory poses
must be included. The competitor must also include intermittent
pauses so as to display the muscular development of his or her
physique. Lying flat on the posing platform, “moon” poses, and
pulling the posing attire so as to display the top inside of the
quadriceps or the gluteus maximus shall be strictly forbidden. In
mixed-pairs competition, the competitors will be assessed both
individually and as a unit with particular attention being given to
how well their individual physiques complement each other and
how well they move in unison.9 oktober, 2006 at 12:18 #952611Anonym anvandareMemberTycker det är mycket bra att man nu för tiden tar mer seriöst på den fria poseringen. Är endå den som är mest publikfriande anser jag.
Bort med gammal hårdrock och 3 krabbor på scen för att sedan gå av. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.