Blev Farzad Khazemi bortdömd?

Home Forums Tävlingar och Events Blev Farzad Khazemi bortdömd?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 138 total)
  • Author
    Mats E. wrote:
    Regelboken säger följande..

In the Finals, the judges will be assessing each competitor on how
    well they display their physique to music. The judge will look for a
    smooth, artistic, and well-choreographed routine which may
    include any number of poses, however, the compulsory poses
    must be included. The competitor must also include intermittent
    pauses so as to display the muscular development of his or her
    physique. Lying flat on the posing platform, ”moon” poses, and
    pulling the posing attire so as to display the top inside of the
    quadriceps or the gluteus maximus shall be strictly forbidden. In
    mixed-pairs competition, the competitors will be assessed both
    individually and as a unit with particular attention being given to
    how well their individual physiques complement each other and
    how well they move in unison.

Visst säger den det. Men då snackar vi Classic bodybuilding
    [http://www.ifbb.com/amarules/IFBBRulebook_2006Edition.pdf]

Sid 104
    artikel 93
    stycke 1

Jag hittar fortfarande inte någonting mer än att det står ATT det fria bedöms i bodybuilding men inte HUR.

Sid 36
    Artikel 19.1
    Stycke 2

Även JP själv har sagt att dem obligatoriska inte måste vara med i det fria

Sam jr wrote:
    Visst säger den det. Men då snackar vi Classic bodybuilding

Sid 104
    artikel 93
    stycke 1

Jag hittar fortfarande inte någonting mer än att det står ATT det fria bedöms i bodybuilding men inte HUR.

Sid 36
    Artikel 19.1
    Stycke 2

Även JP själv har sagt att dem obligatoriska inte måste vara med i det fria

Mitt citat är taget från de allmänna reglerna för Bodybuilding sid 58, 1.8 Assessing the finals

ok sorry..
    My bad men faktum kvarstår att Jp själv har sagt att dem obligatoriska inte behöver vara med.

marals76 wrote:
    Bort med gammal hårdrock och 3 krabbor på scen för att sedan gå av.

Förstår inte hur vi ska kunna vara vänner efter detta :( Det är hardcore med gammal hårdrock o krabbor :D

Mats E. wrote:
    Regelboken säger följande..

In the Finals, the judges will be assessing each competitor on how
    well they display their physique to music. The judge will look for a
    smooth, artistic, and well-choreographed routine which may
    include any number of poses, however, the compulsory poses
    must be included. The competitor must also include intermittent
    pauses so as to display the muscular development of his or her
    physique. Lying flat on the posing platform, ”moon” poses, and
    pulling the posing attire so as to display the top inside of the
    quadriceps or the gluteus maximus shall be strictly forbidden. In
    mixed-pairs competition, the competitors will be assessed both
    individually and as a unit with particular attention being given to
    how well their individual physiques complement each other and
    how well they move in unison.

Mmm, förstår att allt gick enligt regelboken. Men rent spontant känner man ändå att den obligatoriska ronden borde vara den avgörande.

precious wrote:
    Det är hardcore med gammal hårdrock o krabbor :D

Jag håller med, det är liksom lite charmigt :D

Jag tycker man lägger fel fokus på byggningen när man dömmer ner folk för att deras fria inte är bra nog. Är det dans eller byggning vi pratar om?

Jag tycker att det fria programet borde bedömmas men att fokus bör ligga på fysiken ifråga. Får två tävlanden samma placering så får det fria programmet vara utslagande.

Furiren wrote:
    Får två tävlanden samma placering så får det fria programmet vara utslagande.

Bra skrivet, håller med här.

Här har vi tre olika diskussioner i en, tror jag?

Item no 1: Angående Farzads ”bortdömning” kan jag kanske återkomma med en analys, så snart alla siffror och motiveringar är penetrerade? Vi ska inte glömma att det var väldigt jämnt.

Item no 2: Reglerna och om de är bra eller inte… Där är det ”shit the same” vad jag eller någon av er tycker. Vi kan tycka att en regel är fel eller korkad, men det förändrar inte uppdraget för tillfället. Nu är det nollade poäng efter förbedömningen, två ronder i finalen, där det obligatoriska avgör om det är lika poäng. Plain and simple.

Jag är också ”uppväxt” med att byggning är att den störste och hårdaste, med en schysst fysik linjemässigt ska vinna. Byggning ”ska” vara allt detta. Men tänk om det inte är svaret på frågan längre? Tänk om det ska vara på något annat sätt? Jag säger inte att det ska det, men man ska passa sig för att bestämma sig för att allt är statiskt och att inget kan vara på annat vis.

Item no 3: I byggning behöver inte alla obligatoriska poser vara med, men man hamnar lätt i onåd hos domarna om man inte visar alla muskelgrupper på ett bra sätt. Där finns inte så många BRA alternativ till de obligatoriska.

Janpeter Sangborn wrote:
    Item no 3: I byggning behöver inte alla obligatoriska poser vara med, men man hamnar lätt i onåd hos domarna om man inte visar alla muskelgrupper på ett bra sätt. Där finns inte så många BRA alternativ till de obligatoriska.

Jp, vad säger du om meningen.

”The compulsary poses must be included” som ligger med i regelverket sedan förra året??

Mats E. wrote:
    Jp, vad säger du om meningen.

”The compulsary poses must be included” som ligger med i regelverket sedan förra året??

Det står. Däremot står inte vad man gör om de inte är med, eller hur väl man ska göra dem för att de ska ”räknas”. Och visst snackar vi väl CBB här? Jag är nog för trött för att få ihop bitarna idag, märker jag.

Fredrik Age wrote:
    Fast det är ju så som reglerna är. Långt bort är tiden där man vandrade omkring på scenen och slog spridda krabbor till Rammstein. Tack gode gud för det… Jag saknar det inte, och tävlingen blir ju desto bättre att se på om folk verkligen har tänkt till när de utformat sina tävlingsprogram.

Ok förstår att reglerna är så men tycker det är fel ändå:D
    Fysiken ska ha mest betydelse och träningen ska vara viktigast inte att man gått på dansa skola i stället för att träna:nono:
    Och för min del är det inte poseringen jag åker till tävliningarna för att se(Det är helt klart en fördel med ett underhållande poseringsprogram)men det jag vill se är en imponerande fysik och det känns viktigast för mig i alla fall.
    Och jag kan förstå att du tycker det är viktigt med själva poseringen och jag är inte dummare att jag kan se att du lagt ner mycket tid på din sådan och även om du säkert har fallenhet för att kunna röra dig rytmiskt och har taktkänsla syns det att det ligger arbete bakom den.
    Och jag får väl erkänna att du är en av de bättre på posera som jag sett så heder åt dig där:nod
    Sen säger jag inte att du bara kan posera för du har en riktigt imponerande fysik ochså men det tvivlar nog ingen på och dina resultat visar ju detta med.
    Tror jag ska ta Rammstein på lucia bara för att jävlas med dig Fredrik he he;)

Janpeter Sangborn wrote:
    Det står. Däremot står inte vad man gör om de inte är med, eller hur väl man ska göra dem för att de ska ”räknas”. Och visst snackar vi väl CBB här? Jag är nog för trött för att få ihop bitarna idag, märker jag.

Citatet är taget från de allmäna reglerna för Bodybuilding, tror det var förra året som de togs i bruk, dock inte säker här om tidpunkten. Inget med CBB att göra.

Däremot så har jag heller inte sett vad som är konsekvensen om de inte finns med i programmet.

Mats E. wrote:
    Citatet är taget från de allmäna reglerna för Bodybuilding, tror det var förra året som de togs i bruk, dock inte säker här om tidpunkten. Inget med CBB att göra.

Däremot så har jag heller inte sett vad som är konsekvensen om de inte finns med i programmet.

Kolla gärna detta, för i så fall finns det nog olika versioner. I min finns formuleringen enbart i CBB.

Janpeter Sangborn wrote:
    Kolla gärna detta, för i så fall finns det nog olika versioner. I min finns formuleringen enbart i CBB.

Jag kollar upp detta.

precious wrote:
    Förstår inte hur vi ska kunna vara vänner efter detta :( Det är hardcore med gammal hårdrock o krabbor :D

Puss, puss :nerd:

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 138 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.