Home › Forums › Tävlingar och Events › Blev Farzad Khazemi bortdömd?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 oktober, 2006 at 15:06 #952627Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Kolla gärna detta, för i så fall finns det nog olika versioner. I min finns formuleringen enbart i CBB.
I IFBBs regelverk som länkas från skkfs sida står det.
9 oktober, 2006 at 15:12 #952628Anonym anvandareMemberMats E. wrote:Mitt citat är taget från de allmänna reglerna för Bodybuilding sid 58, 1.8 Assessing the finalsDen avser väl parposering?
9 oktober, 2006 at 15:16 #952629Anonym anvandareMember…Och ni anser att vi ska kunna detta
9 oktober, 2006 at 15:18 #952630Anonym anvandareMemberSlutcitat..det räcker inte att vara bäst längre..nu måste man kunna dansa också…
ZONE
9 oktober, 2006 at 15:39 #952631Anonym anvandareMemberzonecapone wrote:Slutcitat..det räcker inte att vara bäst längre..nu måste man kunna dansa också…ZONE
*suck* Nej Zone, man måste inte dansa. Man måste kunna göra ett bra fritt program. Du inser att det finns en rätt stor skillnad mellan att kunna dansa och att göra ett fritt program på en byggartävling?
Ta som exempel den ärade Herr Grape, en av landets bästa posörer, hur mycket tycker du han dansar på scenen? Inte alls om du frågar mig. Men det är klart, det beror på hur man definerar dans.9 oktober, 2006 at 16:31 #952632Anonym anvandareMemberjag tyckte farzads fria var helt okej, då han gjorde ett publikfriande sådant…
9 oktober, 2006 at 16:33 #952633Anonym anvandareMemberJorgen wrote:*suck* Nej Zone, man måste inte dansa. Man måste kunna göra ett bra fritt program. Du inser att det finns en rätt stor skillnad mellan att kunna dansa och att göra ett fritt program på en byggartävling?
Ta som exempel den ärade Herr Grape, en av landets bästa posörer, hur mycket tycker du han dansar på scenen? Inte alls om du frågar mig. Men det är klart, det beror på hur man definerar dans.ÄR eller BORDE man inte lyssna o reagera när nästan hela jävla publiken reagerar?….
Farzad gjorde ett helt klart godkänt fritt program, men de sas att han gjorde för många krabbor, eller most muscular.9 oktober, 2006 at 16:37 #952634Anonym anvandareMemberDaniel Gustavsson wrote:ÄR eller BORDE man inte lyssna o reagera när nästan hela jävla publiken reagerar?….
Farzad gjorde ett helt klart godkänt fritt program, men de sas att han gjorde för många krabbor, eller most muscular.Nej. Det är inte publiken som dömmer.
Hurvida Farzad fick ”rätt” placering eller inte uttalar jag mig inte om eftersom jag inte dömde.
Ja, men det fanns dom som gjorde bättre fria tydligen.
Bara för att ett fritt program är publikfriande så betyder det inte att det är bra.9 oktober, 2006 at 17:05 #952635Anonym anvandareMemberzonecapone wrote:Slutcitat..det räcker inte att vara bäst längre..nu måste man kunna dansa också…ZONE
9 oktober, 2006 at 17:09 #952636Anonym anvandareMemberprecious wrote:Skönt att nån fattar min tounge in cheek humor..lol.
ZONE
9 oktober, 2006 at 17:16 #952637Anonym anvandareMemberJag tycker vissa regler är konstiga och jag undrar om det inte är så att vissa regler gäller en del deltagare mer än andra. Jag undrar också om våra proffs som tävlar under IFBB´s regler har andra regler än oss i skkf. Kör vi inte efter internationella regler myntat av IFBB.
Man får ej dra upp poserings byxorna för att visa en rippad bakdel
Man får inte twista vid kvarts vändningarna.
Man får inte stå med ett ben bak vid side triceps (farzad fick en tillsägelse för detta)9 oktober, 2006 at 17:43 #952638Anonym anvandareMemberQuote:jayjay wrote:Jag tycker vissa regler är konstiga och jag undrar om det inte är så att vissa regler gäller en del deltagare mer än andra. Jag undrar också om våra proffs som tävlar under IFBB´s regler har andra regler än oss i skkf. Kör vi inte efter internationella regler myntat av IFBB.Man får ej dra upp poserings byxorna för att visa en rippad bakdel
Man får inte twista vid kvarts vändningarna.
Man får inte stå med ett ben bak vid side triceps (farzad fick en tillsägelse för detta)inte heller får man ha poseringsbrallor av uppseéndeväckande färg så som metallic, silver och guld vilket man har sett folk ha.
Sen en ganska rolig sak om man nu inte får ha benet bakom så som Dorian har och farzad blev tillsagd om detta är att, på bilderna på sid 59 i IFBBs regelverk där det visas hur man utför dem obligatoriska står faktist killen just precis så.
(sen så står dem inte med hälarna ihop heller)
9 oktober, 2006 at 17:53 #952639Anonym anvandareMemberRoligt att man fick igång en diskussion
Och zone jag håller med dig man skulle kanske bli domare så att man förstår hur dom dömer
9 oktober, 2006 at 17:57 #952640Anonym anvandareMemberVisst finns detdom som tyckte Farzad skulle ha vunnit, jag är inte en av dom…tyckte Henke var en värdig vinnare, även om jag tyckte han var lite vassare på lucia classic, men det största frågetecknet för helgen tyckte jag helt klart var Crister Normans andra plats??? WTF (sorry Csaba) men jag hade Crister som KLAR etta, va fan hände lixom:| Sen var ju inte hans fria direkt dåligt heller..fattar nada….
9 oktober, 2006 at 17:59 #952641Anonym anvandareMemberLars Berglund wrote:men det största frågetecknet för helgen tyckte jag helt klart var Crister Normans andra plats??? WTF (sorry Csaba) men jag hade Crister som KLAR etta, va fan hände lixom:| Sen var ju inte hans fria direkt dåligt heller..fattar nada….+1
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.