Blev Farzad Khazemi bortdömd?

Home Forums Tävlingar och Events Blev Farzad Khazemi bortdömd?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 138 total)
  • Author
    hubas wrote:
    Sannolikheten är nog mindre att man skulle få exakt lika många första andra och tredje placeringar på tre personer än att man skulle få det på 2 personer.

Dvs sannolikheten att man har tre stycken som är extremt likvärdiga är mindre än att man har två och därför är det bättre med ett udda antal dommare.

Men sannolikheten att 12st domare skulle döma 3st likvärdiga, är mindre
    än att 9st skulle göra det.

Antalet i sig är inte det avgörande. Skillnaden mellan 9 och 12 är troligen mycket marginell vad det gäller att döma ”fel” eller ”rätt”. Däremot får ni nog lita på mig när jag säger att jämnt antal domare är omöjligt om man ska följa regeln om att inga tävlande ska kunna få samma placering. Har man udda, kan aldrig två tävlande få samma placering, även om de får samma poäng.

Tycker vi som sagt vad vi tycker om Farzads bedömning kan ge oss nu…
    Varför inte börja dömma tävlingar själv? Det finns ju tydligen en efterfrågan från förbundet! Jag skulle gärna göra det om jag inte redan hade minst sagt tids brist!! Ska tjata på min babe Marie att bli dommare..she got the eye of a hawk! JP vart kan folk höra av sig om de är inresserade att börja dömma?

Peace!
    ZONE

zonecapone wrote:
    Tycker vi som sagt vad vi tycker om Farzads bedömning kan ge oss nu…
    Varför inte börja dömma tävlingar själv? Det finns ju tydligen en efterfrågan från förbundet! Jag skulle gärna göra det om jag inte redan hade minst sagt tids brist!! Ska tjata på min babe Marie att bli dommare..she got the eye of a hawk! JP vart kan folk höra av sig om de är inresserade att börja dömma?

Peace!
    ZONE

De kan PM:a mig eller skicka ett mail till [mailto:sangborn@getfit.se], så lovar jag att de får information och kan börja provdöma så snart det är möjligt.

Fasen vad kul det verkar att vara domare, något att fundera över när man varit publik i några år till och samlat på sig mer erfarenhet. Bra att det uppkommer sådana här diskussioner, det är bra för återväxten:up:

Mantus wrote:
    Fasen vad kul det verkar att vara domare, något att fundera över när man varit publik i några år till och samlat på sig mer erfarenhet.

Ja vafan, du pluggar ju juridik. Vore ju soft att ha en bodybuildingdomare som verkligen är just domare till yrket också:emo-thumb

jayjay wrote:
    Jag tycker vissa regler är konstiga och jag undrar om det inte är så att vissa regler gäller en del deltagare mer än andra. Jag undrar också om våra proffs som tävlar under IFBB´s regler har andra regler än oss i skkf. Kör vi inte efter internationella regler myntat av IFBB.

Man får ej dra upp poserings byxorna för att visa en rippad bakdel
    Man får inte twista vid kvarts vändningarna.
    Man får inte stå med ett ben bak vid side triceps (farzad fick en tillsägelse för detta)

jayjay wrote:

Jag kan intyga att vissa regler gäller för vissa & inte för andra. Efter mitt fria program nu på Sm kom Jörgen (nu mer i mina ögon Fjanten Mr Mindervärdes Komplex Jörgen) springande i 180 km/h & talade om att byxorna minsann skall täcka 2/3 av gluteus maximus. Varvid jag lugnt & sansat svarade att jag trodde man fick dra in byxorna i röven på sitt fria (vet att man inte får det i de obligatoriska) för publikens skull. Då börjar han gapa igen & säger att jag får poängavdrag.

Kan säga att han aldrig varit så nära en fet jävla smäll som han var då. Man kan väl för fan vara trevlig & prata med normal ton fast man är domare & vill visa sig på styva linan inför sina kollegor, ELLER:what:

Sen kan man ju undra varför Fjanten Jörgen Mr Mindervärdes Komplex inte sprang fram till de två tjejerna i BF som inte hade reglementsenliga skor på sig eller till killen i -178 klassen som hade röda poseringsbyxor på sig i rond 1. Är det så mycket värre att showa för publiken & dra in byxorna i röven än att tävla i helt fel färg på poseringsbyxorna i rond 1?????????????

MVH AndreasP

Janpeter Sangborn wrote:
    De kan PM:a mig eller skicka ett mail till [mailto:sangborn@getfit.se], så lovar jag att de får information och kan börja provdöma så snart det är möjligt.

Tänker mest på hur porrig min Marie skulle se ut i en sån där dommar suit…LOL!

ZONE

AndreasP wrote:
    Jag kan intyga att vissa regler gäller för vissa & inte för andra. Efter mitt fria program nu på Sm kom Jörgen (nu mer i mina ögon Fjanten Mr Mindervärdes Komplex Jörgen) springande i 180 km/h & talade om att byxorna minsann skall täcka 2/3 av gluteus maximus. Varvid jag lugnt & sansat svarade att jag trodde man fick dra in byxorna i röven på sitt fria (vet att man inte får det i de obligatoriska) för publikens skull. Då börjar han gapa igen & säger att jag får poängavdrag.

Kan säga att han aldrig varit så nära en fet jävla smäll som han var då. Man kan väl för fan vara trevlig & prata med normal ton fast man är domare & vill visa sig på styva linan inför sina kollegor, ELLER:what:

Sen kan man ju undra varför Fjanten Jörgen Mr Mindervärdes Komplex inte sprang fram till de två tjejerna i BF som inte hade reglementsenliga skor på sig eller till killen i -178 klassen som hade röda poseringsbyxor på sig i rond 1. Är det så mycket värre att showa för publiken & dra in byxorna i röven än att tävla i helt fel färg på poseringsbyxorna i rond 1?????????????

MVH AndreasP

Nå, hurvida jag har mindervärdeskomplex eller är en fjant får stå för dig.
    Jag stod och väntade på dig när du kom av scenen, det stämmer mycket bra. Jag kan fö inte springa i 180 km/h, då hade jag nog sett till att tävla i löpning.
    Att du inte känner till regelverket är ditt eget fel. Sen att det blir mitt problem när du bryter mot reglerna är en annan femma. Om du uppfattade mig som otrevlig kan jag inte göra annat än att beklaga. Själv tycker jag inte att jag var det. Och gapade gjorde jag absolut inte. Poängavdrag talades det inte om, försök hålla dig till sanningen. Jag sade att om du gör det igen så får du en varning.
    Om du ville ge mig en smäll så kan jag inte göra så mycket åt det, men det säger kanske mer om dig än om mig.
    Återigen visar det sig att du inte har alla fakta. Jag sade till dom två BF-tjejer som inte hade godkända skor. Det var två i rond ett och två i rond två. Jag rensade dessutom bort en del smycken från flera av deltagarna.
    Ang dom röda poseringsbyxorna (jag kommer inte ihåg vem det var) så noterade JP dessa när rond ett var slut, det var en miss av oss båda. Jag kan inte göra annat än att beklaga.

Hoppas du får en trevlig dag.

Hey guys! Vi kanske kan göra en show av det hela? Kanske redan på Nordiska?
    En boxnings match i pausen! AndreasP vs Jorgen! Would be kind of cool! LOL!

ZONE

AndreasP wrote:
    Varvid jag lugnt & sansat svarade att jag trodde man fick dra in byxorna i röven på sitt fria

Wow, lägger massor av tid och pengar i förberedelse till en tävling utan att ha ordentlig koll på reglerna.

Janpeter Sangborn wrote:
    Antalet i sig är inte det avgörande. Skillnaden mellan 9 och 12 är troligen mycket marginell vad det gäller att döma ”fel” eller ”rätt”. Däremot får ni nog lita på mig när jag säger att jämnt antal domare är omöjligt om man ska följa regeln om att inga tävlande ska kunna få samma placering. Har man udda, kan aldrig två tävlande få samma placering, även om de får samma poäng.

Att udda antal domare inte skulle sätta samma placering stämmer inte
    ex, 9st domare är delbart med 3 och innebär att dom tre på pallen skulle
    kunna ha exakt samma poäng, både på förbedömning och final, men
    jag kan hålla med om att 12st inte är lösningen på problemet.

Men! om ni använder er av prem tal dvs tal som inte är delbart, med något annat tal än sig själv, då borde vi ha kommit så nära perfekt som det kan
    bli, ex 7. och 13. Men eftersom 7 är förlite enligt dom flesta, varför inte använda 13st domare en gång för alla!!!

PLUMPEN wrote:
    Att udda antal domare inte skulle sätta samma placering stämmer inte
    ex, 9st domare är delbart med 3 och innebär att dom tre på pallen skulle
    kunna ha exakt samma poäng, både på förbedömning och final, men
    jag kan hålla med om att 12st inte är lösningen på problemet.

Men! om ni använder er av prem tal dvs tal som inte är delbart, med något annat tal än sig själv, då borde vi ha kommit så nära perfekt som det kan
    bli, ex 7. och 13. Men eftersom 7 är förlite enligt dom flesta, varför inte använda 13st domare en gång för alla!!!

Vid lika poäng räknar man inbördes placeringar hos domarna. Vid ojämnt antal domare kommer alltid någon tävlande ha bättre placering hos mer än hälften av domarna. Den möjligheten försvinner vid ett jämnt antal domare.

Det finns 9st domare, efter förbedömning är poäng fördelningen så här
    låt, låt säga att det blir exakt samma fördelning i finalen. Vem vinner???

Anders poäng 123123123
    Bosse poäng 123123123
    Erik poäng 123123123

Har jag bevisat att udda antal domare inte behöver betyda något?
    Nu är detta ämne slutdiskuterat från min sida!!!

PLUMPEN wrote:
    Det finns 9st domare, efter förbedömning är poäng fördelningen så här
    låt, låt säga att det blir exakt samma fördelning i finalen. Vem vinner???

Anders poäng 123123123
    Bosse poäng 123123123
    Erik poäng 123123123

Har jag bevisat att udda antal domare inte behöver betyda något?
    Nu är detta ämne slutdiskuterat från min sida!!!

Nej det har du inte, men eftersom det är slutdiskuterat från din sida så spar vi förklaringen. Läs det Mats skrev så kanske du förstår.

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 138 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.