Dam-VM 2006!

Home Forums Tävlingar och Events Dam-VM 2006!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 139 total)
  • Author

grattis tjejer! starkt jobbat!

GRATTIS!!! Till ALLA tjejerna!!! Ett extra grattis till Linda och Cecilia!!!
    Fan vad grymma ni är :worship:

Ja vad skriver man efter en sadan har helg. Helt otroligt att den visionen jag gick ut med i varas slog in. 2 medaljer pa VM ar som JP skriver mycket stort. Det fanns atskilliga tidigare varldsmastarinnor, europamastarinnor och tjejer med flertalet finalplatser i startfaltet.

Sjalv blev jag otroligt glad och overraskad over den grymma prestation som landslaget genomforde pa plats.

Linda rockade rejalt i -158cm och slog alla gamla stjarnor, hon rodde dock inte pa en grymt muskulos och hard italienska med ribbor pa triceps och flera cm djup i ryggen. Kanske inte riktigt en BF fysik, men anda grym varre.

Evalinda nadde enligt mig inte riktigt till hennes normala standard, jag hade garna sett henne i samma form som pa EM `sa hade hon sakert klattrat nagra placeringar. Trots det riktigt bra att komma 11:a, mycket med tanke pa att det var det starkaste startfaltet i VM’s historia for klassen. Det gallde for ovrigt samtliga klasser.

I -163 cm trodde jag lange att Monica skulle upprepa bedriften fran EM. Till slut skiljde det 3 poang upp till segrarinnan och overall-mastarinnan Barbara Benesova. Pratade faktiskt med Barbara under EM dar hon mest gled omkring. En da mycket taggad Benesova ansag att hon detta aret bara SKA vinna, vilket hon gjorde och tog revanch for tidigare 2:a platser.

Asa fick ga upp en extra gang och sarbedoma for att kanske knipa en topp-15 plats, men tyvarr rackte det anda inte. Asa kommer sakerligen igen till SM och NM med ny motivation.

Carina behovde som Sally skrev varit lite hardare for att kunnat ta en semifinalplats… Carina laddar nu ocksa h`rt till SM och har varit ute pa flera promenader redan.

Petra Lundin gjorde en mycket bra insats och kandes sjalvklar till semifinal, dar rackte det sedan till en mycket bra 11:e plats.

I -168cm hade jag valdigt svart att avgora vem av de tva svenska tjejerna som skulle hamna hogst upp. Cici sag bast ut i de tva forsta inledande ronderna, medans Lina enligt mig var allra bast av samtliga i finalronden. Helt sanslost att ha tva svenska tjejer i samma final och bade Cici och Lina var val varda sina placeringen. Vid det tillfallet tog typ min rost slut av allt skrikande under tavlingarna. Kul att vara svensk delegat en dag som denna och fa ta emot alla gratulationer.

Forsoker smalta alla intryck nu nar det snart ar dags for avslutande bankett.

Vill rikta ett stort tack till hela landslaget, till huvudcoach Mirre Icanic och till samtliga supporters `pa plats som lyfte taket pa arenen nar de svenska tavlande var uppe pa scenen.

Sverige har pa ett ar blivit ett mycket val respekterat landslag och sjalvaste Rafael Santonja sa till mig idag att han vill se fler nordiska tjejer pa internationella tavlingar, detta pga att VI har de atleterna med basta fysikerna… Inte illa att fa hora det fran presidenten for europeiska forbundet.

Grattis tjejer, och jag far tacka for supporten och stodet hemifran.

:up:

Ja vad skriver man efter en sadan har helg. Helt otroligt att den visionen jag gick ut med i varas slog in. 2 medaljer pa VM ar som JP skriver mycket stort. Det fanns atskilliga tidigare varldsmastarinnor, europamastarinnor och tjejer med flertalet finalplatser i startfaltet.

Sjalv blev jag otroligt glad och overraskad over den grymma prestation som landslaget genomforde pa plats.

Linda rockade rejalt i -158cm och slog alla gamla stjarnor, hon rodde dock inte pa en grymt muskulos och hard italienska med ribbor pa triceps och flera cm djup i ryggen. Kanske inte riktigt en BF fysik, men anda grym varre.

Evalinda nadde enligt mig inte riktigt till hennes normala standard, jag hade garna sett henne i samma form som pa EM `sa hade hon sakert klattrat nagra placeringar. Trots det riktigt bra att komma 11:a, mycket med tanke pa att det var det starkaste startfaltet i VM’s historia for klassen. Det gallde for ovrigt samtliga klasser.

I -163 cm trodde jag lange att Monica skulle upprepa bedriften fran EM. Till slut skiljde det 3 poang upp till segrarinnan och overall-mastarinnan Barbara Benesova. Pratade faktiskt med Barbara under EM dar hon mest gled omkring. En da mycket taggad Benesova ansag att hon detta aret bara SKA vinna, vilket hon gjorde och tog revanch for tidigare 2:a platser.

Asa fick ga upp en extra gang och sarbedoma for att kanske knipa en topp-15 plats, men tyvarr rackte det anda inte. Asa kommer sakerligen igen till SM och NM med ny motivation.

Carina behovde som Sally skrev varit lite hardare for att kunnat ta en semifinalplats… Carina laddar nu ocksa h`rt till SM och har varit ute pa flera promenader redan.

Petra Lundin gjorde en mycket bra insats och kandes sjalvklar till semifinal, dar rackte det sedan till en mycket bra 11:e plats.

I -168cm hade jag valdigt svart att avgora vem av de tva svenska tjejerna som skulle hamna hogst upp. Cici sag bast ut i de tva forsta inledande ronderna, medans Lina enligt mig var allra bast av samtliga i finalronden. Helt sanslost att ha tva svenska tjejer i samma final och bade Cici och Lina var val varda sina placeringen. Vid det tillfallet tog typ min rost slut av allt skrikande under tavlingarna. Kul att vara svensk delegat en dag som denna och fa ta emot alla gratulationer.

Forsoker smalta alla intryck nu nar det snart ar dags for avslutande bankett.

Vill rikta ett stort tack till hela landslaget, till huvudcoach Mirre Icanic och till samtliga supporters `pa plats som lyfte taket pa arenen nar de svenska tavlande var uppe pa scenen.

Sverige har pa ett ar blivit ett mycket val respekterat landslag och sjalvaste Rafael Santonja sa till mig idag att han vill se fler nordiska tjejer pa internationella tavlingar, detta pga att VI har de atleterna med basta fysikerna… Inte illa att fa hora det fran presidenten for europeiska forbundet.

Mats E. wrote:

Dina rapporter kom mycket lägligt under den trevliga middag vi hade på kvällen efter SM i AF. Det förgyllde kvällen ytterligare. :)

Swedish girls ROCKS HARD! ;)[/b]

Bra gjort tjejer, det är sånt här man får inspiration av!

DAMIT stolt man är över those svenska jäntorna!
    GRATTIS! :pop:
    [/b]

Ett jättegrattis till alla svenska tävlande och coacher. Det är väldigt inspirerande att höra att tjejerna har gjort så bra ifrån sig. Ni ger en otrolig inspiration till oss andra som skall upp och tävla i höst, och även för dom som har planer på att börja tävla så småningom.

Även ni tjejer som inte fick den placeringen som ni hade hoppats på ska ha all respekt. Det är ju inte så lätt att veta om man ska vara stenhård eller inte, eftersom att vissa tävlingar dömmer domarna upp på hårdhet och på andra dömmer dom ner på det.

Jag beundrar er alla för eran insats.

Kära landslagstjejer!

Ni är helt enkelt fantastiska! Detta känns som det är bara början på vad Sverige kommer att prestera internationellt framöver. :emo-thumb

Precis som Mats skrev tidigare så var det svenska landslaget oerhört uppskattat under VM. Den svenska fysiken är omtyckt av såväl domare som publik. Ute på gatorna ropades det efter våra vackra damer och andra medlemsländer vill se dem tävla i deras länder.

Kramar till er alla från coachen!
    Mirjana ”Mirre” Ivanic

P.s Bifogar en bild där alla i teamet är klädda i VM:s snyggaste landslagsdräkt. (Mats saknas på bilden). Tack Better Bodies!
    F v: Evalinda, Åsa, Petra, Cecilia, Carina, Linda och Lina.
    Sittandes på huk: Jag som hade äran att hjälpa våra damer!

GRATTIS allihopa!!! Ni är SÅ GRYMMA!!! :D

Ja fan va grymma ni är, varenda en av er. Sånt här gör en riktigt taggad.

Några bilder på cultursimoweb:

[http://www.ciclopeweb.com/susana06/index.html]

[img=http://www.ciclopeweb.com/susana06/images/100_1728.jpg][img=http://www.ciclopeweb.com/susana06/images/100_1364.jpg]

Ni är bara sååå grymma tjejer!!! :worship:
    Ger mig motivation till tusen :yahoo:

Mirre wrote:
    P.s Bifogar en bild där alla i teamet är klädda i VM:s snyggaste landslagsdräkt.

Vilken härligt bild! Muskler är verkligen snyggt på flickor också.

Grattis alla!

Tyvärr fanns det inte så mycket tid för att knäppa bilder för min del under helgen. Fullt upp med annat. Men ett par hann jag med iaf.

Final line-up i -158cm, enda bilden som inte är sönderskakad av darriga händer.

En snart blivande VM-tvåa och en snart bliande VM-trea är redo för finalronden.

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 139 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.