FBB, Figure and Fitness International & Arnold Amateur 2009

Home Forums Tävlingar och Events FBB, Figure and Fitness International & Arnold Amateur 2009

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 117 total)
  • Author
    Posts
  • #664927
    Anne wrote:
    Kristina var typ i femte call out, gick inte till final. Dock måste jag medge att Kristina var på gränsen OK hård/för hård i figure (gluts var nästan BB-hård), till o med här i Europa. Men mina figure ögon uppskattar att man är i bra form. Ja, hon blev nerdömd.. tyvärr.

    GAAALET HÅRD!! Vilken form!
    Jag kan hålla med om att Kristina är lite väl hård för BF men bedömningarna verkar ju aningen märkliga…

    #664928

    Amateur FBB comparison photos [http://www.musculardevelopment.com/browse/index.php?mode=viewphotos&divisioncode=1270&comparisons=yes CLICK!]

    Amateur figure and fitness photos also updated in [http://www.bodybuilding.com/fun/2009arnold_pics.htm BB.com].

    Ah, har inte hittat många bilder på Marina – hon är för lång :D Haha, ingen orkar fota alla figure klasser, o de börjar ju alltid med A, så alla har batterier slut eller de orkar inte fota mer när F är upp! haha[/b]

    #664929
    Anne wrote:
    Ms, Fitness and Figure prejudging photos – both individual and comparisons, are now up in [http://www.musculardevelopment.com/browse/index.php?mode=contest&eventcode=1303 MD.com].

    What can I say? Figure girls simply does not impress. No quality in physiques. Gina is OK, but otherwise. aa. Anyway probably Gina, Zivile and Amy Fry in top 3. To be honest, Monica looks good to me, but again, she does not get top call outs. Really loosing my interest on figure. Then fitness, Oksana seems to be once again remarkable overlooked in physique rounds. Jen looks good as always, she has that quality and conditon I wanna see. Greenwood and Palmer both in TOP 3 in physique rounds but in my opinion they are not at their best. Tina Durkin seems to be a little surprise in physique but Erin Riley, who actually was one of my faves, is a big disappoinment.

    In FBB, looks like Iris is once again simply unbeaten. Then Yaxeni, Dayana and Debi Laszweski in the mix. I am happy to be wrong when I said that Debi L is out, she looks actually stunning. After these girls, probaby Heather Armbrust taking the last final place. Heather is back after Olympia disaster, not yet off the hook, but good again. Love her quads!

    Kyle – Armbrust – Laszewski

    Gillar verkligen Debi Laszweski fysik på bilden riktigt snyggt.

    #664930

    Hon är verkligen fantastique!

    Ah va jobbigt o vänta på finals. Vill bara se Oksanas routine:D[/b]

    #664931

    Talking about fantastique – Belle Turell’s v-taper / waist!

    #664932
    Anne wrote:
    Vanliga tjejer från gatan- klass var med för första gången. LET ME LAUGH.
    Vad fan har detta göra med bodybuilding,fitness o figure?

    Jag håller delvis med. Skulle inte vilja stå i en bikini utan att vara i bra form och utan att flexa (på scen då…) ;)

    MEN det är inte konstigt att det skapas en ”motrörelse” när Bf bara blir hårdare o större, hårdare o större, hårdare o större….

    Ganska många kommer inte kunna konkurrera på de premisserna och alla kanske inte VILL tävla i något där idealet blir mer och mer extremt och ouppnåeligt?

    Bara mina tankar efter att ha sett dessa bilder. Personligen tilltalar en bra form mig MEN även jag tycker att det börjar bli lite väl extremt.
    Nästan heder till domarna som ”vågar” döma ner, fastän de stora och rippade kanske egentligen är ”bättre”?

    #664933

    Hmm true, håller med, att figure tjejerna ska inte se BBer ut… dock det inte gått mer freaky under de senaste år utan det blev stop redan ett par år sen. MEN IMO tjejer borde se ut att de ens tränar på gymmet. Tex den första call out i klass F. De är nästan anorektiska, inga frames, inga muskler, och den som har, är fet som fan. Och Yulia, nej, hon INTE är för stor eller för hård. Aldrig. Ah, bara fattar inte.

    O sen är jag riktigt förbannad att våra nya Figure International vinnare är Zivile, som är way too skinny and small. God I miss the time when girls could see like they do something at gym.

    This bikini class, why do we need a class for them who dont have any muscles at all? It’s like go home, train hard and come back with tiny muscles and participate in figure, where you can get succeed being such a tiny chick anyway. I would understand this bikini if some muscles – like Yulia has- would be allowed in figure. That class is simply ridiculous. Well good to have class which brings more money to NPC.

    Anyway, figure in the States, both in pro and amateur, is no longer a physique contest. There is no matter if you have muscles or not, if you are conditioned or not, if you have frames or not, they dont look or compare symmetry, harmony,proportions or balance. It sucks big time. Hopefully that never happens in Europe. Because then there is no point, then its no matter if you attend in skijumping.

    #664934

    Props to Tina Durkin, great improvements!

    #664935

    Some more photos in Team-andro.com ( links : )

    [http://www.team-andro.com/coppermine/thumbnails.php?album=196 PREJUDGING]

    [http://www.team-andro.com/coppermine/thumbnails.php?album=197 FINALS]

    #664936

    John and Dave review Ms International – smarta tankar!

    [youtube=ZobVZyaxLAE&hl=en&fs=1&color1=0xcc2550&color2=0xe87a9f]

    #664937

    Håller med Dave och John. Heather skulle tagit tredje platsen. Yaxeni övertygade inte.

    Vad händer i Figure? Zivile är en söt tjej men inte på något sätt bättre än Gina. Amy Fry på tredje platsen är inte heller någon höjdare. Kristal Richardsson på fjärde platsen har sett bra mycket bättre ut.

    I topp 6 är det bara Gina och Monica Brant som visar upp en Figure fysik värd namnet. Förstår inte varför dom ha startat en ”Bikini division” om dom ändå tänker döma ner alla tjejer som har lite muskler i Figure. Det här är en fysik sport, på proffsnivå dessutom! Det SKA krävas en vältränad, balanserad och komplet fysik för att bli proffs. Det här är en riktigt usel utveckling. Minns hur Davana Medina såg ut och jämför med Zivile…

    #664938

    jns! PRECIS! Fan vad jag saknar typ pro figure som det såg ut tex 2003 / 2004. Nej, de tjejer var inte musclemonsters, de var feminine då med, med de hade vältränade quality physiques.Det var något man verkligen admired. Något jätte WOW. Tittar jag på Zivile tänker jag ”fan tjej, du borde äta lite o lift weights”.

    #664939

    Scoresheets..

    #664940

    Jag kan inte annat än hålla med, hur fan kan de sätta Ziville som vinnare! Var sjutton är musklerna på hennes kropp!?!? :frust: Hon hör snarare hemma i den där bikinitävlingen… Skandal att placera henne före Gina!

    Tina Durkin såg ju kanonbra ut!!! Döläcker fysik! :up:

    1. Gina Aliotti (2:a figure)
    2. Tina Durkin (5:a fitness)

    #664941

    Some more photos to look :)

    [http://contests.ironmanmagazine.com/index.cfm?go2=contests_year&ContestYearID=824 IRONMANMAG.COM]

    Yep, skulle hellre sett Monica i TOP 3…

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 117 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.