Ff

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Jag har sovit under en sten i några år. Sist jag var vaken fanns det en mässa som hette Scandinavien Fitness Expo. Är denna ersatt av FF? Om ja, när och varför?

Scandinavian Fitness Expo hölls 1998-2002 i Stockholm, på Stockholmsmässan, Älvsjö.

Expot vid den traditionella nybörjartävlingen Luciapokalen i Göteborg expanderade 2004 till en större mässa, som kallas Fitnessfestivalen.

Varför lades den sistnämnda ner? Jag besökte den 98-00 och den expanderade då för varje år. Sen nedlagd, varför?

Lades ned gjorde den inte. Den senaste informationen jag lade upp 2003 på gamla webbplatsen för Scandinavian Fitness Expo var:

Scandinavian Fitness Expo byter namn & expanderar!

Scandinavian Fitness Expo integreras nu med med succémässan [http://www.alltforhalsan.com/ Allt För Hälsan]! Scandinavian Fitness Expo integreras nu med med succémässan Allt För Hälsan (cirka 18 000 besökare senast) och arrangeras framöver två gånger per år!

Hälsa och träning kommer allt närmare varandra. Och efter ett branschrådsmöte, med utställare från Scandinavian Fitness Expo, framkom synpunkter om expansion och breddning, vilka ledde till denna integrering. Premiären hålls i Malmö i September, med bland annat Best of the Best Aerobic Convention, Wellnessdagarna och seminarieserien Kost & Kropp och, liksom tidigare, en hel del happenings. Nästa gång mässan kommer till Stockholm är februari 2004.

[img=http://body.se/img/alltforhalsan.jpg]

Är det inte en Fitnessfestival i Älvsjö också??? Som det var i maj förra året.
    Eller var det bara en engångsgrej?

Mvh Klubban.

Klubban: Jag tror arrangören prövade under 2005 att hålla mässan två gånger per år, på våren i Stockholm och på vintern i Göteborg. Men det blev nog inte en synergieffekt, att det blev lättare (mindre arbetsbörda) att genomföra två festivaler, så att 1+1=1,5, utan snarare att 1+1=3.

Så ja, det var ett försök för att se hur idén funkade.

Dessa klasser är beslutade till årets Luciapokal och Fitnessfestival.

Bodybuilding (lördag)

Damjuniorer
    Herrjuniorer -70, -80, +80
    Damveteraner
    Herrveteraner
    Damseniorer -52, -57, +57
    Herrseniorer -70, -75, -80, -85, -90, -100, +100

Bodyfitness (söndag)
    -163
    +163

Classic Bodybuilding (söndag)
    -178
    +178

Sen går ju Body Classic a k a ”Sagan/kampen om ringen” på söndag också, men dit kvalar man som segrare på lördagen eller om man får ett samtal från Ove Rytter där han meddelar att man kanske inte ser så jäkla dålig ut ändå.

Janpeter Sangborn wrote:
    Dessa klasser är beslutade till årets Luciapokal och Fitnessfestival.

Bodybuilding (lördag)

Damjuniorer
    Herrjuniorer -70, -80, +80
    Damveteraner
    Herrveteraner
    Damseniorer -52, -57, +57
    Herrseniorer -70, -75, -80, -85, -90, -100, +100

Bodyfitness (söndag)
    -163
    +163

Classic Bodybuilding (söndag)
    -178
    +178

Sen går ju Body Classic a k a ”Sagan/kampen om ringen” på söndag också, men dit kvalar man som segrare på lördagen eller om man får ett samtal från Ove Rytter där han meddelar att man kanske inte ser så jäkla dålig ut ändå.

Var anmäler man sig för tävling?
    Sista datum?

atomictom wrote:
    Var anmäler man sig för tävling?
    Sista datum?

På fitnessfestivalen.se kommer anmälningsformulär att finnas. Sista datum för anmälan kommer att vara fredag 1 december.

hur många här inne på forumet är det som ska vara med och tävla i luciapokalen?? eller annan tävling på fitnessfestivalen??

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.