FF+ Press = Nothing

Home Forums Tävlingar och Events FF+ Press = Nothing

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Jag tycker att det är väldigt tråkigt att ett så stort evenemang som fitnessfestivalen inte väcker mer uppmärksamhet. Jag satt och skumade igenom GP nyss, jag hittade inte ens så mycket som en notis om FF. Är det ingen mer än jag som reagerat på det ?

+ 1
    har inte sett eller läst nåt i någon tidning. Däremot hörde jag och såg Ove rytter på mixradiocity och kanal lokal. Där gjordes reklam för FF.

Det är inte fotboll eller hockey…

rfb wrote:
    Det är inte fotboll eller hockey…

Visserligen sant men det var över 6000 besökare. Du ser ju själv intresset finns där

Rebecca_Gbg wrote:
    Visserligen sant men det var över 6000 besökare. Du ser ju själv intresset finns där

JAg vet, och jag håller med, sportspegeln tar ju upp små orienteringstävlingar och allt möjligt, så FF borde vara med…men då allmänintresset är lågt för kroppskultur så är det ”varken fotboll eller hockey…”…

Tyvärr.

hörde nåt om att det stod något i dagens aftonbladet…

kanske beror för det inte upplyses lika mycket som annat ?

Däremot får man se massa jävla hästar och dressyr på tv…….

Melin wrote:
    Däremot får man se massa jävla hästar och dressyr på tv…….

Nu skall du inte vara sådan jag tävlar i både hoppning och dressyr.. 👿

Rebecca_Gbg wrote:

Ehrm hehe jag menade ju inte riktigt så :| ;)

Melin wrote:
    Ehrm hehe jag menade ju inte riktigt så :| ;)

i do hope so ;)

Rebecca_Gbg wrote:

Och då vet du ju, om nån, att ridsport är väldigt mycket större än våra kroppsutseendebedömningstävlingar! Hur gärna vi än skulle önska, fyller vi vare sig Globen eller Scandinavium. Det gör ridsporten – lätt.
    Långa traditioner, regelbunden tävlingsverksamhet över hela landet på alla nivåer, etablerat förbund och en bra marknadsföringsapparat är delar av formeln för att nå ut i breda publika led.

På mindre orter tycker jag det är relativt enkelt att få bra mediabevakning och inte enbart negativa inslag om våra sporter. På större orter slåss man mot utbudet och nyhets(över)flödet.

En personlig tanke är att journalister på större tidningar och andra medier kanske har lite mer prestige och kanske inte vill befatta sig med oss för att vi inte är tillräckligt rumsrena? På en liten tidning eller tv-station, kanske man kan ta ut svängarna mer?

Janpeter Sangborn wrote:
    Och då vet du ju, om nån, att ridsport är väldigt mycket större än våra kroppsutseendebedömningstävlingar! Hur gärna vi än skulle önska, fyller vi vare sig Globen eller Scandinavium. Det gör ridsporten – lätt.
    Långa traditioner, regelbunden tävlingsverksamhet över hela landet på alla nivåer, etablerat förbund och en bra marknadsföringsapparat är delar av formeln för att nå ut i breda publika led.

På mindre orter tycker jag det är relativt enkelt att få bra mediabevakning och inte enbart negativa inslag om våra sporter. På större orter slåss man mot utbudet och nyhets(över)flödet.

En personlig tanke är att journalister på större tidningar och andra medier kanske har lite mer prestige och kanske inte vill befatta sig med oss för att vi inte är tillräckligt rumsrena? På en liten tidning eller tv-station, kanske man kan ta ut svängarna mer?

Tack för ditt svar, jag förstår verkligen vad du menar. men är det inte lite tråkigt att det skall vara såhär. Att de stora tidningarna inte ens vill ta i sporten med tång. Självklart ridsporten är jättestor och kan inte mätas med fitness och bodybuildig.

Det som ove säger i radioreklamen något i stil med ”den ultimata mässan för dig som tränar på gym”. Det är faktiskt väldigt många som tränar. Det hade säkert vart många som ändrat uppfattning efter ett repotage om festivalen och dess tävlingar. När man tänker efter hur trendigt det är med hälsa och vänbefinnande är det konstigt att inte en fitnessmässa blir mer uppmärksamad.

Bara mina tankar kring saker och ting

mvh. Rebecca

Rebecca_Gbg wrote:
    FF+ Press = Nothing

Det är därför jag köper body (numera prenumererar)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.