Home › Forums › Tävlingar och Events › FF+ Press = Nothing
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 december, 2006 at 12:31 #935783Anonym anvandareMember
Jag tycker att det är väldigt tråkigt att ett så stort evenemang som fitnessfestivalen inte väcker mer uppmärksamhet. Jag satt och skumade igenom GP nyss, jag hittade inte ens så mycket som en notis om FF. Är det ingen mer än jag som reagerat på det ?
11 december, 2006 at 12:31 #88133Anonym anvandareMember11 december, 2006 at 15:41 #935784Anonym anvandareMember+ 1
har inte sett eller läst nåt i någon tidning. Däremot hörde jag och såg Ove rytter på mixradiocity och kanal lokal. Där gjordes reklam för FF.11 december, 2006 at 15:45 #935785Anonym anvandareMemberDet är inte fotboll eller hockey…
11 december, 2006 at 15:55 #935786Anonym anvandareMemberrfb wrote:Det är inte fotboll eller hockey…Visserligen sant men det var över 6000 besökare. Du ser ju själv intresset finns där
11 december, 2006 at 16:21 #935787Anonym anvandareMemberRebecca_Gbg wrote:Visserligen sant men det var över 6000 besökare. Du ser ju själv intresset finns därJAg vet, och jag håller med, sportspegeln tar ju upp små orienteringstävlingar och allt möjligt, så FF borde vara med…men då allmänintresset är lågt för kroppskultur så är det ”varken fotboll eller hockey…”…
Tyvärr.
11 december, 2006 at 16:33 #935788Anonym anvandareMemberhörde nåt om att det stod något i dagens aftonbladet…
11 december, 2006 at 17:14 #935789Anonym anvandareMemberkanske beror för det inte upplyses lika mycket som annat ?
11 december, 2006 at 17:30 #935790Anonym anvandareMemberDäremot får man se massa jävla hästar och dressyr på tv…….
11 december, 2006 at 17:46 #935791Anonym anvandareMemberMelin wrote:Däremot får man se massa jävla hästar och dressyr på tv…….Nu skall du inte vara sådan jag tävlar i både hoppning och dressyr.. 👿
11 december, 2006 at 17:55 #935792Anonym anvandareMemberRebecca_Gbg wrote:Nu skall du inte vara sådan jag tävlar i både hoppning och dressyr.. 👿Ehrm hehe jag menade ju inte riktigt så
11 december, 2006 at 17:56 #935793Anonym anvandareMemberMelin wrote:Ehrm hehe jag menade ju inte riktigt såi do hope so
11 december, 2006 at 18:29 #935794Anonym anvandareMemberRebecca_Gbg wrote:Nu skall du inte vara sådan jag tävlar i både hoppning och dressyr.. 👿Och då vet du ju, om nån, att ridsport är väldigt mycket större än våra kroppsutseendebedömningstävlingar! Hur gärna vi än skulle önska, fyller vi vare sig Globen eller Scandinavium. Det gör ridsporten – lätt.
Långa traditioner, regelbunden tävlingsverksamhet över hela landet på alla nivåer, etablerat förbund och en bra marknadsföringsapparat är delar av formeln för att nå ut i breda publika led.På mindre orter tycker jag det är relativt enkelt att få bra mediabevakning och inte enbart negativa inslag om våra sporter. På större orter slåss man mot utbudet och nyhets(över)flödet.
En personlig tanke är att journalister på större tidningar och andra medier kanske har lite mer prestige och kanske inte vill befatta sig med oss för att vi inte är tillräckligt rumsrena? På en liten tidning eller tv-station, kanske man kan ta ut svängarna mer?
11 december, 2006 at 18:50 #935795Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Och då vet du ju, om nån, att ridsport är väldigt mycket större än våra kroppsutseendebedömningstävlingar! Hur gärna vi än skulle önska, fyller vi vare sig Globen eller Scandinavium. Det gör ridsporten – lätt.
Långa traditioner, regelbunden tävlingsverksamhet över hela landet på alla nivåer, etablerat förbund och en bra marknadsföringsapparat är delar av formeln för att nå ut i breda publika led.På mindre orter tycker jag det är relativt enkelt att få bra mediabevakning och inte enbart negativa inslag om våra sporter. På större orter slåss man mot utbudet och nyhets(över)flödet.
En personlig tanke är att journalister på större tidningar och andra medier kanske har lite mer prestige och kanske inte vill befatta sig med oss för att vi inte är tillräckligt rumsrena? På en liten tidning eller tv-station, kanske man kan ta ut svängarna mer?
Tack för ditt svar, jag förstår verkligen vad du menar. men är det inte lite tråkigt att det skall vara såhär. Att de stora tidningarna inte ens vill ta i sporten med tång. Självklart ridsporten är jättestor och kan inte mätas med fitness och bodybuildig.
Det som ove säger i radioreklamen något i stil med ”den ultimata mässan för dig som tränar på gym”. Det är faktiskt väldigt många som tränar. Det hade säkert vart många som ändrat uppfattning efter ett repotage om festivalen och dess tävlingar. När man tänker efter hur trendigt det är med hälsa och vänbefinnande är det konstigt att inte en fitnessmässa blir mer uppmärksamad.
Bara mina tankar kring saker och ting
mvh. Rebecca
11 december, 2006 at 19:10 #935796Anonym anvandareMemberRebecca_Gbg wrote:FF+ Press = NothingDet är därför jag köper body (numera prenumererar)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.