Home › Forums › Tävlingar och Events › Finns det en framtid för AF i Sverige?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 september, 2007 at 14:12 #814722Anonym anvandareMember
kan räkna med mig med
26 september, 2007 at 15:25 #814723Anonym anvandareMemberTack för allt intresse kring en eventuell AF-Tävling i Tylösand. Det känns helt klart som att vi är på G!
Jag förstår varför de flesta vill tävla i slutet av augusti då formen ändå är god strax innan SM dock skulle jag föredra att köra en tävling i början eller i slutet av Juli.
Mitt starkaste argument är att jag vill öka intresset för sporten och då är det bra om vi kan synas bland 20 000 andra på stranden i Tylösand eftersom semestern precis börjat. I slutet av augusti är jag rädd för att endast de mest inbitna engagerar sig och publikuppslutningen lär vara ett problem. Det är ju där vi verkar vara idag.
Dessutom är det klart enklare att få sponsorer för ett event mitt i semestern och det ökar möjligheterna till en riktigt bra tävling och bra service för de tävlande.
Kom gärna med synpunkter på detta om ni tycker jag är helt ute och cyklar så att jag kan gå vidare i min planering.
26 september, 2007 at 15:41 #814724Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:Japp, jag är villig att deltaga för att få sporten att överleva!du har rätt inställning mia!
Rock ON och kötta på!Som Vi kom fram till: det behövs sånna som OSS!
Ciao
hälsa GUBBEN med stort G :emo-thumb26 september, 2007 at 16:20 #814725Anonym anvandareMemberAdam Nilsson AF wrote:Tack för allt intresse kring en eventuell AF-Tävling i Tylösand. Det känns helt klart som att vi är på G!Jag förstår varför de flesta vill tävla i slutet av augusti då formen ändå är god strax innan SM dock skulle jag föredra att köra en tävling i början eller i slutet av Juli.
Mitt starkaste argument är att jag vill öka intresset för sporten och då är det bra om vi kan synas bland 20 000 andra på stranden i Tylösand eftersom semestern precis börjat. I slutet av augusti är jag rädd för att endast de mest inbitna engagerar sig och publikuppslutningen lär vara ett problem. Det är ju där vi verkar vara idag.
Dessutom är det klart enklare att få sponsorer för ett event mitt i semestern och det ökar möjligheterna till en riktigt bra tävling och bra service för de tävlande.
Kom gärna med synpunkter på detta om ni tycker jag är helt ute och cyklar så att jag kan gå vidare i min planering.
klart man inte kan lova att man kommer med 100 % men jag kommer definitivt prioritera och göra allt för att försöka hinna/orka med att tävla så mycket som möjligt. Bestäm du datum och kör sen!!!
Alla har olika bud om när det bör ligga men tänk oxå på att det finns en hel drös med tävlande som INTE är på detta forum o härjar…
bestäm, planera o gör reklam så kommer det säkert gå bra! behövs såna som du!26 september, 2007 at 16:23 #814726Anonym anvandareMemberEn liten fundering. Hur fungerar det med utomhustävling om vädret är skit? Inte så kul att stå i regnet och färgen rinner. Publiken lär inte komma heller om det är kasst väder. Hur funkade det i Båstad?
26 september, 2007 at 17:35 #814727Anonym anvandareMemberJag tycker du gör rätt kör i semester tider. beträffande färgen får man sola i solen på sommaren, protan rinner inte heller…….det är ju annat ljus utomhus så man behöver väl inte vara så extremt brun som med strålkastarna inne. Inte vet jag men jag tror attdet funkar så.
jag säger som Maria klart man ställer upp, men kanske då inte i toppform, men för kul…och sportens överlevnad.
Mvh tini
26 september, 2007 at 19:00 #814728Anonym anvandareMemberJag tycker att det bästa hade varit om man hade tävlingen i mitten av juli. Då är man i kanonform till semestern och man kan njuta av grillen tillsammans med vänner och familj resten an sommaren! Tror också att det blir mycket mer publik om det läggs under semestertider.
Var och kikade i Båstad när det ösregnade, massor av folk ändå. Vet däremot inte hur de löste problemet med färgen…:whistle:
26 september, 2007 at 19:54 #814729Anonym anvandareMemberHåller med föregående talare! Mitt i sommaren blir kanon, då är det ändå dags att köra ordentligt om man siktar mot SM. Ser redan fram mot detta arrangemang!!!
Nu ballar du inte ur Mattias!!!
27 september, 2007 at 09:14 #814730Anonym anvandareMemberJag skulle också ställa upp på en sån tävling.
Om det inte körs i SKKFS regi så kan man fråga SKKF snällt om man får låna hinderbanan som ligger här i Karlstad. Packar man den väl blir det nog inte så farligt dyrt att skicka den på lastbil. Med lite kontakter i åkeribranschen så kanske det kan bli riktigt billigt:)
27 september, 2007 at 09:17 #814731Anonym anvandareMemberfalconiii wrote:Jag skulle också ställa upp på en sån tävling.Om det inte körs i SKKFS regi så kan man fråga SKKF snällt om man får låna hinderbanan som ligger här i Karlstad. Packar man den väl blir det nog inte så farligt dyrt att skicka den på lastbil. Med lite kontakter i åkeribranschen så kanske det kan bli riktigt billigt:)
Tydligen fått hjärnsläpp o loggat in på mitt gamla nick
/Tommy
27 september, 2007 at 10:09 #814732Anonym anvandareMemberTommy A wrote:Tydligen fått hjärnsläpp o loggat in på mitt gamla nick/Tommy
haha fan tommy är du överladdad med carbs nu?
27 september, 2007 at 14:15 #814733Anonym anvandareMemberRookie wrote:.. Däremot var hinderbanan rätt halhehe.. vad vore athletic utan lite blåmärken, skrubbsår å som bonus vid en ev tävling på beachen lite sand under naglarna?!
8 oktober, 2007 at 13:18 #814734Anonym anvandareMemberHåller helt med om bedömningarna på chins och dips, alldeles för stora skilnader för vissa.. Ett alternativ som hade gjort det mer rättvist för alla är att köra till en metronom. Så att alla har samma förutsättningar.
8 oktober, 2007 at 13:32 #814735Anonym anvandareMemberorbis wrote:Jag citerar direkt från B&k presspytt light 000808 ove rytter skrev följande:”SM Fitness i Båstad: Att SKKF, ja – nu är vi där igen – ”övertog” tävlingen SM Fitness i Båstad (vilken byggts upp under sex år från oss arrangörer) hade känts mer OK om det varit ett steg framåt i utvecklingen för fitness-sporten. Men att lägga ned Båstad och flytta till en lokal i Malmö, vilket vi just fått oss meddelat, som rymmer 800 personer tyder knappast på visioner linjärt med ingreppets dignitet. Hoppas att detta är ett engångs-lågvattenmärke. Jag menar: Vi hade ca 2500-3000 personer på läktaren i Båstad. SKKF krävde att få ta över evenemanget, i tron at det fanns pengar att tjäna, istället för att tänka på att de faktiskt lade ned Europas största fitness-event – utan att ha någon plan för hur det hela skulle förvaltas för sportens bästa…
Jag och många andra försökte förgäves in i det sista påtala flytten från Båstad som ett tokdrag av SKKF:s styrelse, liksom det lika – som jag ser det – ogenomtänkta att flytta de senaste årens SM-succéer i bodybuilding tillbaka till Solnahallen. Ett enkelt avtal hade gett SKKF gratisskjuts i ett marknadsföringspaket som hade genererat fullsatta hus (vilket kostat dem 0:-. Att Victoriahallen i Älvsjö var dyrare att hyra är ju ett illa valt argument för att flytta, då man hade fått så enormt mycket på köpet. Och en sedvanlig förhandling, med alla inblandade parter, hade varit på sin plats, anser jag). Visst: man ska följa IFBB:s planering för VM och EM; men ett VM-kval på våren hade ju varit grogrunden för ytterligare en bra intäktskälla för SKKF… Och våra EM-placeringar skulle de kommande åren kanske gynnas, tack vare att de bästa förmodligen satsar på SM. Och en framskjuten EM-placering hade ju varit ett tecken på att VM kunde vara aktuellt för den tävlande.
Tro nu inte att B&K driver någon slags hetskampanj mot SKKF. Tvärtom, vi vill tala om fakta och väcka debatt innan det är för sent. Vi vill att SKKF ska lyssna på marknadskrafterna – och överleva! Men vi har oftast debatterat för döva förbundsöron som suttit på ledamöter vilka hela tiden har haft någon egen, underlig strategi, vilken just nu mest ser ut som en blå, tunn rök. Men vi har ännu en svag förhoppning om att SKKF skall snegla på det framgångskoncept, vilket vi har skissat upp. Men de går kanske hellre i graven, än att bekänna att de gjort vissa misstag sedan de ändrade strategi för hur förbundets under utveckling ska skötas.
”Vi sätter de tävlande i första rummet”, menar styrelsen.
Jag vet inte om de tävlande håller med om det idag.”
Inget som svarat på detta:|
15 oktober, 2007 at 17:51 #814736Anonym anvandareMemberBlir det tävling i Tylösand så är jag där…
Fysikrond + chins + dips + hinderbana = AF
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.