Home › Forums › Tävlingar och Events › Finns det en framtid för AF i Sverige?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 september, 2007 at 14:33 #814707Anonym anvandareMember
Visst kan det kännas jobbigt att klara deffen till både en sommartävling och SM men glöm inte bort att grundidén med AF var inte att man skulle vara ”stenhård” utan mer mänskligt vältränad och deffad.tyvärr bedöms det ju inte riktigt så idag.
Min personliga åsikt är att man ska kunna tävla i AF som om det vore en idrott som alla andra och inte behöva förbereda sig 6 månader för en tävling. Då skulle det locka många fler tävlanden tror jag.
25 september, 2007 at 14:36 #814708Anonym anvandareMemberAdam Nilsson AF wrote:Visst kan det kännas jobbigt att klara deffen till både en sommartävling och SM men glöm inte bort att grundidén med AF var inte att man skulle vara ”stenhård” utan mer mänskligt vältränad och deffad.tyvärr bedöms det ju inte riktigt så idag.Min personliga åsikt är att man ska kunna tävla i AF som om det vore en idrott som alla andra och inte behöva förbereda sig 6 månader för en tävling. Då skulle det locka många fler tävlanden tror jag.
Håller med, nu är det ju störst och hårdast som gäller i princip.
25 september, 2007 at 14:50 #814709Anonym anvandareMemberAdam Nilsson AF wrote:Finns det intresse för att ställa upp i en beachtävling i tylösand i sommar?
Jag har ganska långt framskridna planer på en weekend i sommar som ett event och propaganda för tävlingsformen vi älskar, Athletic Fitness.Sammarbetspartners finns och praktiska saker löser sig, dock behöver jag veta om man kan få ihop tillräckligt många som tävlar.
Jag ställer helt klart upp i så fall bara jag får va frisk å inte kör huvudet i väggen på DC eller nåt! :nod
25 september, 2007 at 14:53 #814710Anonym anvandareMemberRookie wrote:Vi var några som snackade lite snabbt efter SM om detta. Vi pratade då om Båstad. Jag är iaf på. Kan vara svårt med tävlanden som ska tävla på SM då det blir för tajt med deffen…Håller med MBW, fysik, chins, dips + hinderbana = AF
Hmm.. men om man kör tävlingen i Båstad mot låt säga slutet av augusti då? Som tävlande kanske man inte behöver va riktigt lika rippad som på sm om vi nu ska satsa på att dra publikintresset till oss! :up:
25 september, 2007 at 17:09 #814711Anonym anvandareMemberAdam Nilsson AF wrote:Finns det intresse för att ställa upp i en beachtävling i tylösand i sommar?
Jag har ganska långt framskridna planer på en weekend i sommar som ett event och propaganda för tävlingsformen vi älskar, Athletic Fitness.Jag är definitivt sugen. Lägg det i slutet av augusti så blir det träning inför SM.
25 september, 2007 at 17:43 #814712Anonym anvandareMemberAdam Nilsson AF;392976 wrote:Finns det intresse för att ställa upp i en beachtävling i tylösand i sommar?
QUOTE]Jag tävlar gärna på sommaren. Det är ju då man vill vara i form, och dieten skulle för min del kännas mycket lättare på våren/sommaren då det är ”kardiovänligt väder”.
25 september, 2007 at 18:02 #814713Anonym anvandareMemberAdam Nilsson AF wrote:Finns det intresse för att ställa upp i en beachtävling i tylösand i sommar?Det skulle var mycket intressant att både titta på och ev tävla i :up: Häckar ändå i Halmstad på sommaren
25 september, 2007 at 20:26 #814714Anonym anvandareMemberSjälvklart vore det ett klockrent sätt att få igång AF:en igen. KÖR I BÅSTAD :emo-thumb!! Det är ju på sommaren man vill vara i bra form och stå på en varm centercourt inför en fullsatt arena. Det var riktig många som pratade om just Båstad i helgen och kom ihåg hur bra det var. Ryktet säger att hinderbanan ligger kvar i något gammalt förråd bland tennisnäten och bara väntar på att plockas ihop:|!
25 september, 2007 at 21:24 #814715Anonym anvandareMemberAdam Nilsson AF wrote:Visst kan det kännas jobbigt att klara deffen till både en sommartävling och SM men glöm inte bort att grundidén med AF var inte att man skulle vara ”stenhård” utan mer mänskligt vältränad och deffad.tyvärr bedöms det ju inte riktigt så idag.Min personliga åsikt är att man ska kunna tävla i AF som om det vore en idrott som alla andra och inte behöva förbereda sig 6 månader för en tävling. Då skulle det locka många fler tävlanden tror jag.
well put! de skulel nog vara det största lyftet för fler deltagare! är nog grymt många som är sugna att testa sin fysik mot andra i tex hinderbana och styrkerond men som inte är beredda att genomföra en diet för att få chansen
25 september, 2007 at 22:13 #814716Anonym anvandareMemberKlart man är på, skall man köra SM bör man ju ändå ha börjat tänka på dieten i slutet av aug och som någon sa man skulle kunna tänkas köra som vilken idrott som helst. Att vara athlet innbär ju inte i flrsta hand att vara ner ner deffad en period varj eår utan att hålla sig i god form året runt.
Jag hoppas verkligen att det kan bli en tävling i Tylösand i sommar.:emo-thumb
Tini
26 september, 2007 at 05:13 #814717Anonym anvandareMember:up:Tävling i sommar låter som en jättebra ide tycker jag!!!
Jag hänger lätt på om inget oförutsägbart inträffar. Va kul, då kanske man hade ett mål igen då!26 september, 2007 at 07:37 #814718Anonym anvandareMemberAdam Nilsson AF wrote:Finns det intresse för att ställa upp i en beachtävling i tylösand i sommar?
Jag har ganska långt framskridna planer på en weekend i sommar som ett event och propaganda för tävlingsformen vi älskar, Athletic Fitness.Sammarbetspartners finns och praktiska saker löser sig, dock behöver jag veta om man kan få ihop tillräckligt många som tävlar.
Jag vill också svara på nämnda inlägg om bedömning av chins och dips: Jag har tävlat 2ggr i AF-Fitness samt vunnit SM i Dips och har aldrig blivit bortdömt på några repetitioner eftersom tekniken varit bra. Håller man ett lugnt tempo så är det inga problem för domarna men då krävs det teknikträning. På SM i helgen fanns det många som gjorde extremt snabba båda chins och dips vilket naturligtvis är svårbedömt.
Intresset finns helt klart!:up:
Låter som en kanon idé!
Mvh/ Johanna Berggren26 september, 2007 at 10:03 #814719Anonym anvandareMemberJapp, jag är villig att deltaga för att få sporten att överleva!
26 september, 2007 at 13:22 #814720Anonym anvandareMemberTänker absolut köra i sommar om det blir tävling i Tylösand! Inte bara för att AF:en ska leva kvar utan för att det är så förbannat kul:D!
26 september, 2007 at 13:42 #814721Anonym anvandareMemberMattias A wrote:Tänker absolut köra i sommar om det blir tävling i Tylösand! Inte bara för att AF:en ska leva kvar utan för att det är så förbannat kul:D!I second that! Kul att både kunna dra publik OCH ha kul på scen.. Desto bättre PR för denna sport dessutom!
Klart vi måste fixa så att detta går att genomföra! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.