Home › Forums › Tävlingar och Events › Förbedömningsbilder
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 mars, 2008 at 14:07 #791125Anonym anvandareMemberKonty wrote:Vilka kommentarer, upplyftande läsning…
Tycker Martin gör ett fantastiskt jobb utifrån de förutsättningar han har. Bra form – även om han varit hårdare – och brutal massa. Det finns många i proffstouren som har bättre utgångsläge än Martin när det gäller kroppsstruktur men han gör f-n det bästa av det han har att jobba med. En eloge till Sveriges bäste och mest framgångsrika byggare.
Tyvärr så vinner han inga placeringar på att vara sverige bästa och mest framgångsrika byggare när han inte är i form. Hade du förväntat dig att folk skulle säga att det ser brutalt ut eller? Något knas har det helt klart blivit emd formen, han ser jäkligt slät ut.
Att han är en duktig byggare är det inget snack om men det tar inte bort det faktum som jag skrev ovan.
8 mars, 2008 at 14:13 #791126Anonym anvandareMemberKonty wrote:En eloge till Sveriges bäste och mest framgångsrika byggare.Sveriges mest framgångsrika byggare?
I beg to differ.
8 mars, 2008 at 14:15 #791127Anonym anvandareMember:frust:
8 mars, 2008 at 14:18 #791128Anonym anvandareMemberHeadhunter wrote::frust:Tack för ditt konstruktiva inlägg. Vill du utveckla det ytterligare är jag tacksam.
8 mars, 2008 at 14:39 #791129Anonym anvandareMemberOgge wrote:Sveriges mest framgångsrika byggare?I beg to differ.
Tja, han är – såvitt jag kan se – den som skördat störst framgångar det senaste året. Mest framgångsrik genom tiderna? Därom tvista de lärde; Cahling, Roberts, Kardell och ffa Larsson skulle kunna ge Martin en match om den titeln.
8 mars, 2008 at 14:43 #791130Anonym anvandareMemberRobert Lilja wrote:Martin borde fixa sin gyno innan det blir värre, ser inte bra ut att ha förstorade bröstkörtlar.Mvh
Robert LiljaHär får jag hålla med. Onödigt att riskera förlora placeringar p g a en sådan sak.
8 mars, 2008 at 15:00 #791131Anonym anvandareMemberAbdalla wrote:Något knas har det helt klart blivit emd formen, han ser jäkligt slät ut.Jäkligt slät? Martin har en svår balansgång vid toppningen av formen. Hans fysik kräver tryck på scenen om han vill kunna konkurrera om de högre placeringarna på en tävling av denna kaliber. Han vinner inte placeringar på symmetri utan på massa. Samtidigt måste han också se till att komma in knackhård för att hans fysik skall komma till sin rätt. Så, laddningen måste fungera näst intill 100%-igt för att lyckas med bådadera och denna gång gjorde den inte det. Han håller lite vatten – ffa på rygg, gluteus och hamstrings – men jäkligt slät tycker jag inte att han är av bilderna att döma.
8 mars, 2008 at 15:32 #791132Anonym anvandareMemberJag tror och har trott sedan Martin debuterade som proffs, att receptet är att komma in närmare MTGP formen.
Stor är inte bättre!
Nu ser det ut som att ryggen är sämre, tycker att X-formen blir sämre när Martin kommer in riktigt tung.
Martin ser hård ut men saknar separationer, tycker faktiskt att huden ser riktigt tajt ut, men Martin håller mycket vatten i musklerna vilket tar bort fibrigheten. Alla kan ju inte se ut som en anatomi karta, men Martin har ju varit betydligt fibrigare än så här.
Tycker nästan det är konstigt att rygg/midje ration ser så mycket sämre ut än senast.
En betydligt lättare kroppsvikt skulle ge en mycket mer X-formad fysik…
Tycker det är riktigt tråkigt för Martin att han inte får till det riktigt!8 mars, 2008 at 15:45 #791133Anonym anvandareMemberNågon som vet vad han vägde? Han trodde själv att han skulle komma att ligga på runt 130-131kg, om jag minns rätt.
8 mars, 2008 at 16:14 #791134Anonym anvandareMemberOliver ser ut att ha bra tryck!
[http://webcast.bodybuilding.com/fitshow/2008australianpro/pics/candids/index.htm]
8 mars, 2008 at 16:16 #791135Anonym anvandareMemberOliver..
8 mars, 2008 at 16:30 #791136Anonym anvandareMemberRobert Lilja wrote:Martin borde fixa sin gyno innan det blir värre, ser inte bra ut att ha förstorade bröstkörtlar.Mvh
Robert LiljaTror visserligen inte de som dömmer på den nivån bryr sig.. men kan ha fel även om det aldrig hänt
8 mars, 2008 at 17:54 #791137Anonym anvandareMemberSett mer bilder nu, hård är han givetvis, det är han alltid.
Men svullen, och som jag sa något måste ha varit fel på magen och ryggen är inte alls som den brukar.
Ökat armar och axlar mer, vilket är bra.
Bifogade Två poser som är bra och där man ser ökningarna han gjort!Men det är säkert något litet som gått fel. Man vet ju själv hur snabbt man kommer ur form
Inget som inte går att fixa till nästa tävling!
Han gör det han måste till nästa, bara för MArtin o sätta sig vid skrivbordet igen och kolla vad som gått fel sista tiden.Hoppas dock han är lite nöjd med tävlingen, ändå.
Vet att han helst av allt ville komma 100% här och få en olympia plats.Men bara ta nya tag
Fredrik Carlsson;493016 wrote:Fick en länk skickad med lite förbedömningsbilder.
[http://webcast.bodybuilding.com/fitshow/2008australianpro/pics/index.htm]8 mars, 2008 at 20:35 #791138Anonym anvandareMemberFredrik Carlsson wrote:Sett mer bilder nu, hård är han givetvis, det är han alltid.
Men svullen, och som jag sa något måste ha varit fel på magen och ryggen är inte alls som den brukar.
Ökat armar och axlar mer, vilket är bra.
Bifogade Två poser som är bra och där man ser ökningarna han gjort!Men det är säkert något litet som gått fel. Man vet ju själv hur snabbt man kommer ur form
Inget som inte går att fixa till nästa tävling!
Han gör det han måste till nästa, bara för MArtin o sätta sig vid skrivbordet igen och kolla vad som gått fel sista tiden.Hoppas dock han är lite nöjd med tävlingen, ändå.
Vet att han helst av allt ville komma 100% här och få en olympia plats.Men bara ta nya tag
Fredrik Carlsson;493016 wrote:Fick en länk skickad med lite förbedömningsbilder.
[http://webcast.bodybuilding.com/fitshow/2008australianpro/pics/index.htm]Jag tycker armarna ser större ut än tidigare.
9 mars, 2008 at 09:17 #791139Anonym anvandareMemberHoppas han stannar kvar och kör nya Zeeland tävlingen också! Han är hård men midja/ländrygg ser inte bra ut
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.