Home › Forums › Tävlingar och Events › Förhandsinfo
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 maj, 2006 at 07:51 #1014288Anonym anvandareMember
Måste fråga en sak som jag inte hittar svar på…eller så ser jag inte det jag letar efter….
såg att några av tjejerna hade piercing stav i naveln. Är det tillåtet numera? för det har det ju inte varit förut.
:what:10 maj, 2006 at 09:57 #1014289Anonym anvandareMemberKolla på ifbb.com för den senaste regelboken.
Här kommer lite kort min syn på detta.
Rond 1:
8. The hair may be styled.
9. Except for a wedding ring and/or small stud-type
earrings, jewelry will not be worn.
10. The IFBB Chief Official, or a delegated representative,
will have the right to determine if a competitor’s attire
meets an acceptable standard of taste and decency.Som jag tolkar det och som jag gärna vill ha det (allt för att så lite som möjligt ska störa domarnas bedömning av fysiken och ”the total package”) när jag är huvuddomare – vilket jag kommer att vara på NOGP:
Minsta möjliga hårspännen, snodar, diadem och annat jox i håret. Var gränsen går är omöjligt att beskriva i text.
Smycken är inte tillåtet utöver det som står ovan.
Jag avgör vad som är ok, i tveksamma fall. Det är mitt jobb och förhoppningsvis gör jag detta på ett bra sätt och med gott omdöme.Rond 2:
5. The hair may be styled.
6. Jewelry may be worn, within limits.
7. The IFBB Chief Official, or a delegated representative,
meets an acceptable standard of taste and decency.Min tolkning:
Frisyr enl rond ett.
Smycken som inte ”stör”. Alltså bör ni undvika alltför stora hängande örhängen (det har hänt att de hängt ända ner på axlarna – inte bra), stora armband etc.
Även skor med remmar som går upp på underbenet är mindre optimalt.Rond 3
5. The hair may be styled.
6. Jewelry may be worn, within limits.
7. The IFBB Chief Official, or a delegated representative,
meets an acceptable standard of taste and decency.Min tolkning:
Se ovan.
Magpiercing kan vara ok, men jag skulle inte rekommendera sånt som hänger ner från naveln, då det stör bedömningen. Även om helheten, dräkt, skor etc är med i bedömningen, så är prio hos domarna att granska fysiken. Allt som tar fokus från fysiken till detaljer i utrustningen (både bra och dåliga inslag) kan vara negativt.I Norge fanns ett antal tävlande med smycken som jag inte skulle rekommenderat och som inte underlättade bedömningen, om jag ska uttrycka mig snällt. Jag vill gärna agera broms en tid ytterligare så var sparsam med smycken av olika slag och håll dräkten inom ”decent” ramar.
10 maj, 2006 at 16:05 #1014290Anonym anvandareMemberSkitkul att Åsa, Cici och Evalinda ska tävla :yahoo:
Härligt med lite fler deltagare och av HÖG klass dessutom :emo-thumb10 maj, 2006 at 17:47 #1014291Anonym anvandareMemberNy info på [www.skkf.org]
FÖRÄNDRINGAR TILL NUTRITION OUTLET GP 2006
1. Fitness för herrar och damer utgår.
2. Damer bodybuilding tävlar enbart på söndag i GP, ej i viktklasser under lördagen.
3. Bodyfitness -168 och +168 slås ihop till en klass som får heta +163. De 5 bästa går vidare till GP-tävlingen på söndag.10 maj, 2006 at 18:31 #1014292Anonym anvandareMember5 bästa går vidare??
även korta klassen? det blir ju alla….10 maj, 2006 at 18:49 #1014293Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:5 bästa går vidare??
även korta klassen? det blir ju alla….Jag undersöker saken, men gissar att det endast gäller den långa klassen då 2 klasser slagits samman.
11 maj, 2006 at 08:51 #1014294Anonym anvandareMemberFinns det någon lista över vilka utställare som kommer att finnas på plats i västerås,har bara hört MAXIMIXE och TWINLAB.Kan någon fylla på?
11 maj, 2006 at 08:59 #1014295Anonym anvandareMemberFinns det någon lista över vilka uteställen som kommer att finnas på plats i västerås,har bara hört X och Y.Kan någon fylla på?
11 maj, 2006 at 09:53 #1014296Anonym anvandareMemberDet var ju moget svarat IATOAON
11 maj, 2006 at 09:57 #1014297Anonym anvandareMember013 wrote:Det var ju moget svarat IATOAONDet var inget svar utan en ny fråga. :p
11 maj, 2006 at 10:01 #1014298Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:5 bästa går vidare??
även korta klassen? det blir ju alla….3st går vidare i den korta klassen.
11 maj, 2006 at 10:06 #1014299Anonym anvandareMemberJoachim Bartoll wrote:3st går vidare i den korta klassen.ok! tack! det blir mitt mål! :emo-thumb
11 maj, 2006 at 21:33 #1014300Anonym anvandareMember8 dagar kvar o laddad som f-n….
12 maj, 2006 at 12:43 #1014301Anonym anvandareMemberDet är många fler utställare som kommer att vara på plats.
Kolla på [www.skkf.org] deras loggor kommer att läggas ut där.mvh
Uffe12 maj, 2006 at 17:19 #1014302Anonym anvandareMemberMöjligt att jag missat men undrar om någon vet hur lång tid man har i det fria prog ? med tanke på de nya obl poseringarna som ska ingå i det fria….:what:
Mvh Tobbe
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.