Fotoförbud på SM?

Home Forums Tävlingar och Events Fotoförbud på SM?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 294 total)
  • Author

Kul med fotoförbud, tänk på oss stackare som måste jobba och inte kunde
    se våra vänner tävla. Hur sjutton ska vi få se hur startfälten etc ser ut.

Mycket tråkigt med fotoförbud, tror som dom flesta att detta är inget dom
    kommer att tjäna på. Är ju d som e kul att gå på en tävling, ha med sig sin
    kamera och hoppas att man får grymma bilder att dela med sig och ha som
    minne.

Hoppas verkligen att dom överväger att ta bort detta till nästa gång

Grattis till alla som vann och grymt jobbat till Er andra som tävlade
    hälsningar från en som sitter fast på jobbet i 12 timmar..

Mattias L wrote:
    Jag funderar på att emigrera till Finland:up:

Vällkommen, vi har ju inga fotoförbud:D

Förstår tanken med att lägga in ett fotoförbud – men om förbundet tänkt ett steg längre så skulle de inse att det nog är en dum idé i alla fall. Det var lite publik och tävlande på årets SM i AF, bara för jämförelse. Mig veterligen har inte en bild publicerats (kanske på någon obskyr hemsida) och tro att detta kommer att öka intresset för sporten – både vad gäller tävlande och publik – och således öka intäkter till förbundet är en långdragen och felaktig slutsats. Att hänvisa alla intresserade till en eller flera tidningar – givetvis med begränsat utrymme för bilder – känns väldigt retro i ett IT-samhälle anno 2007. För att torgföra ännu en analogi så hänvisar jag till idrotten. Ta ishockey och fotboll t ex. Med tanke på den medieexponering som sker kring träningar och matcher; torde inte läktarna gapa tomma då med SKKF-tänkets glasögon. Det ligger nog mer i uttrycket att alla medieexponering är bra exponering. Jag är övertygad om att SKKF om några år kommer att inse denna eskapad och kanske, kanske få sig ett gott skratt på julbordet.

Väldigt smart :|

Förbundet verkar ju lyckats med efterfrågan med tanke på alla klagomål här inne.:D

Hade SKKF haft en större bevakning av tävlingen hade förbudet nog varit mer befogat.
    Ex om BODY fått filma, klippa, klistra, fota klasser/deltagare, ja helt enkelt täcka allt så att alla kunnat få sin begärda del. Men så var det ju det här med ekonomin…

dumt

Anne wrote:
    Jag förstår att det finns en massa anledningar för fotoförbud. Men glömmer förbundet att bilder på tävlingen är bäst möjligt reklam för bodybuilding/tävlingar.. :| och med ett sådant förbud gör ni mer negativt än positivt… men sm var ju redan så …

Vet inte att vad allt betyder ett sådant förbud, men hoppas det blir några bilder i internet iaf. Hela norden vill ju se bilder på sm…

Ja vi vill se hvem som kommer på Nordiska och hur grymma dom är

Lol!

Fotoförbudet är i mina ögon stenkorkat och följaktligen också dom som klubbade det.
    Vill man ha folk till en tävling är ju bilder som visar hur kul det är bästa reklamen. Man kan dessutom locka folk med annat som tex ett bra expo med bra rabatter, utlottning av va fan som helst till alla som löst biljett m.m.

Sen tror jag att det är ytterst få av de som är genuint intresserade av att titta på bodybuilding som stuntar i att åka till tävlingen och heja på sina vänner, släkt, idoler m.m eftersom det ändå kommer ut bilder.

Lika så tror jag det är ytters få av de ganska ointresserade som bara tittar på bilderna som nu köper biljetter, bokar hotell, reser upp osv bara för att det inte kommer ut några bilder samma kväll.

Det finns dessutom en stor skara folk som är intresserade men faktiskt inte kan komma ifrån jobb eller liknande.

Gör om gör rätt.

William Dester wrote:
    Det finns dessutom en stor skara folk som är intresserade men faktiskt inte kan komma ifrån jobb eller liknande.

Gör om gör rätt.

Du vet väll att alla som jobbar får ledigt då det är SM i BB det står ju i IFBB regelbok:D

Vad har du för konstig chef som inte vet det?

Bojkotta body så länge korkat fotoförbud.
    Publicera bilder på ngn annan site
    PS! Inte ens Olympia har fotoförbud

carl wrote:

Det är ju inte Bodys fel utan SKKF!

OK.
    Missade det…men varför exklusiv till Body?

carl wrote:
    OK.
    Missade det…men varför exklusiv till Body?

Alla som betalar 1000:- fick ju fototillstånd. Så det är inte exklusivt för BODY.

carl wrote:

Håll isär BODY och förbundet!

Edit: Som Mattias sade.

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 294 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.