Home › Forums › Tävlingar och Events › Fotoförbud på SM?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 oktober, 2007 at 12:27 #832535Anonym anvandareMember
ok. verkar vara förbundet som står för denna dåliga ide
14 oktober, 2007 at 13:17 #832536Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Tanken är – som jag har förstått det – att förbundet hoppas på att utebliven bildrapportering i ”realtid” (dvs typ senare samma kväll) ska få folk att masa sig till arenan istället för att följa tävlingarna framför skärmen.Som alltid i dessa fall tar jag inte någon ställning här utan förklarar bara det jag uppfattat från förbundshåll.
Vilken tur att alla i hela sverige bor 10min från arenan och nu tänker ”jaja jag pallrar mig ner då och kollar live istället för att kolla bilderna på nätet”
14 oktober, 2007 at 16:00 #832537Anonym anvandareMemberFörbud får ofta motsatt effekt. Om man inte har möjlighet att åka och kolla på sm, skall man alltså inte få se någon som helst dokumentation av det som skett förrän en vecka efter. Ärligt talat är detta en av de dummaste idéerna jag hört från ett förbund.
Janpeter, jag kan förstå att det är tröttsamt med alla klagomål på förbundet och att det lätt blir så att man ställer sig i försvarställning. MEN att ta upp saker som att (obs. egen tolkning, inget citat) : ni själva kommer minsann inte på årsmötet, så då ska ni inte klaga heller, blir inte så bra.
Hur många fotbollsintresserade går på svenska fotbollsförbundets årsmöte, procentuellt räknat efter antalet utövare?
Alla kan ta felbeslut, så det bästa ni kan göra är att skita i den här idén till nästa gång.
14 oktober, 2007 at 16:03 #832538Anonym anvandareMemberjns wrote:Förbud får ofta motsatt effekt. Om man inte har möjlighet att åka och kolla på sm, skall man alltså inte få se någon som helst dokumentation av det som skett förrän en vecka efter. Ärligt talat är detta en av de dummaste idéerna jag hört från ett förbund.Janpeter, jag kan förstå att det är tröttsamt med alla klagomål på förbundet och att det lätt blir så att man ställer sig i försvarställning. MEN att ta upp saker som att (obs. egen tolkning, inget citat) : ni själva kommer minsann inte på årsmötet, så då ska ni inte klaga heller, blir inte så bra.
Hur många fotbollsintresserade går på svenska fotbollsförbundets årsmöte, procentuellt räknat efter antalet utövare?
Alla kan ta felbeslut, så det bästa ni kan göra är att skita i den här idén till nästa gång.
:up::up:
14 oktober, 2007 at 16:29 #832539Anonym anvandareMemberspinkybone wrote:Vilken tur att alla i hela sverige bor 10min från arenan och nu tänker ”jaja jag pallrar mig ner då och kollar live istället för att kolla bilderna på nätet””Vilken otur att Luciapokalen går i Gbg och jag bor i Haparanda, jag som tänkt tävla…”
14 oktober, 2007 at 20:17 #832540Anonym anvandareMemberHehe jag såg många som tjyv fotade;)
15 oktober, 2007 at 11:23 #832541Anonym anvandareMembervilket jävla skit. idioti på högsta nivå.
15 oktober, 2007 at 11:49 #832542Anonym anvandareMemberEftersom jag förmodligen anses vara en av de där ”hemska” människor som tidigare tävlingar sett till att det funnits bildmaterial tillgängligt så snabbt som möjligt för alla intresserade som inte kunnat vara på plats av olika anledningar har jag inte velat blanda mig i diskussionen tidigare.
Satt och funderade på det här igår när jag jämrade mig som mest över att jag inte kunde vara på plats i år och kom fram till marknadsföringsreglen nr 1:
”Syns man inte så finns man inte”
Man vill alltså döda sporten helt en gång för alla?Spann vidare i samma tankebanor och kom fram till följande scenario:
Om Bruce Springsteens konserter helt plötsligt inte drog fulla hus längre skulle man då ”straffa” fansen genom att sluta släppa skivor i hopp om att fler skulle dyka upp på nästa konsert då?Givetvis är det ALLTID utan undantag publicitet som drar uppmärksamhet och i vissa fall väcker intresse som leder till engagemang osv.
Med detta förbud har man bara lyckats med en sak – publicitet (negativ sådan)
15 oktober, 2007 at 11:51 #832543Anonym anvandareMemberHur är det med studiofotona som man fick. Får man slänga upp dem direkt eller?
15 oktober, 2007 at 11:54 #832544Anonym anvandareMemberSamir wrote:Hur är det med studiofotona som man fick. Får man slänga upp dem direkt eller?Förmodar att de bara är bilder från tävlingen vi inte får visa… Så stilla vår nyfikenhet….
15 oktober, 2007 at 11:58 #832545Anonym anvandareMemberno_pain wrote:Förmodar att de bara är bilder från tävlingen vi inte får visa… Så stilla vår nyfikenhet….Lägger in den i min tråd
15 oktober, 2007 at 14:31 #832546Anonym anvandareMemberegozzor wrote:”inte orka pallra sig ditt” verkar vara huvudorsaken , och då känns det verkligen kul att man drar alla över en kant. Finns såklart ingen som följer sporten som inte har:
Tid – att åka över hela Sverige
Pengar – att ta sig ditt och bo osv osv osv
Barn – som gör att man inte kan komma iväg
Jobb – som man inte kan säga upp sig ifrån för man inte kan ta ledigt.Med det sagt så ska jag nu, flytta, sälja mina barn( tid och pengar i ett) och säga upp mig från jobb. Så nästa år , då jävlar ska jag få ta del av sporten!
Inte för att vara otrevlig, men det finns en hel del folk med barn som åker och tittar på tävlingarna. Ja faktum är att det tom finns de som TÄVLAR som har barn :emo-thumb
15 oktober, 2007 at 14:39 #832547Anonym anvandareMemberegozzor wrote:”inte orka pallra sig ditt” verkar vara huvudorsaken , och då känns det verkligen kul att man drar alla över en kant. Finns såklart ingen som följer sporten som inte har:
Tid – att åka över hela Sverige
Pengar – att ta sig ditt och bo osv osv osv
Barn – som gör att man inte kan komma iväg
Jobb – som man inte kan säga upp sig ifrån för man inte kan ta ledigt.Med det sagt så ska jag nu, flytta, sälja mina barn( tid och pengar i ett) och säga upp mig från jobb. Så nästa år , då jävlar ska jag få ta del av sporten!
Och jag vill tillägga att jag har 3 barn +företag och jag planerade i god tid för denna helg :nod så VILL man så KAN man .
15 oktober, 2007 at 14:51 #832548Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Och jag vill tillägga att jag har 3 barn +företag och jag planerade i god tid för denna helg :nod så VILL man så KAN man .var glad att du har en så bra arbetsgivare så du kan ta sem när som helst.
15 oktober, 2007 at 14:55 #832549Anonym anvandareMemberCalle Sirén wrote:Inte för att vara otrevlig, men det finns en hel del folk med barn som åker och tittar på tävlingarna. Ja faktum är att det tom finns de som TÄVLAR som har barn :emo-thumb…och det finns delfiner som kan jonglera! :emo-thumb
Hela min poäng är att självklart finns det alla möjliga varianter av folk som lyckas med allt möjligt beroende på omständigheter och förutsättningar men vill man (vilket man får förmoda) lyckas få en bredare publik på tävlingarna är det väl en självklarhet att göra det tillgängligt för alla?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.