Frågetråden inför Alströmertrofen 2012!

Home Forums Tävlingar och Events Frågetråden inför Alströmertrofen 2012!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 52 total)
  • Author
    Posts
  • #206001
    Puttedavidsson wrote:
    kommer det vara hinderbana i athletic fitness?

    Athleticfitnesstävlingen som går dagen efter Alströmer arrangeras av SKKF. Får därför hänvisa dig till förbundet i denna fråga.

    #206002
    3se wrote:
    Är t-walken med på BF?

    Nu är det bestämt att det blir T-walk på Alströmer iår:emo-thumb

    #206003
    Stefan Henningson wrote:
    Nu är det bestämt att det blir T-walk på Alströmer iår:emo-thumb

    Sweet!!! (smått nervös!!!)

    #206004
    3se wrote:
    Sweet!!! (smått nervös!!!)

    Säger detsamma! ;)
    Skoj men läskigt! Bra att veta i god tid då det krävs mycket övning!

    #206005

    Hej igen!

    När jag klickar på länken [www.trofen.se] står det inloggningsuppgifter. Hur skapar jag konto där?

    #206006
    Orangutang wrote:
    Hej igen!

    När jag klickar på länken [www.trofen.se] står det inloggningsuppgifter. Hur skapar jag konto där?

    Hemsidan är inte online riktigt än men blir det förhoppningsvis inom en snar framtid:read:

    #206007

    Angående T-walk i BF. För en nybörjare som jag kommer här en liten fråga: Väljer man själv hur man vill posera på T-walken eller är det något som kommer vara förbestämt? Hur många minuter har man på sig på T-walken?
    Tack på förhand!

    #206008
    Orangutang wrote:
    Angående T-walk i BF. För en nybörjare som jag kommer här en liten fråga: Väljer man själv hur man vill posera på T-walken eller är det något som kommer vara förbestämt? Hur många minuter har man på sig på T-walken?
    Tack på förhand!

    Finns intruktioner/regler på [www.skkf.org], nu är inte alströmer en tävling under skkf men det är säkerligen samma.

    #206009
    Orangutang wrote:
    Angående T-walk i BF. För en nybörjare som jag kommer här en liten fråga: Väljer man själv hur man vill posera på T-walken eller är det något som kommer vara förbestämt? Hur många minuter har man på sig på T-walken?
    Tack på förhand!

    T-walken kommer att köras enligt SKKF:s regelbok, all info i länken nedan.

    [http://www.skkf.org/?articleId=110&lang=SE http://www.skkf.org/?articleId=110&lang=SE%5D

    Ps: på Alströmer får alla tävlande i BF göra T-walk, alltså inte bara finalfältet som på en vanlig tävling.

    #206010

    Dra igång hemsidan nu så man kan läsa regler och anmäla sig! Det drar ihop sig.. 8)

    #206011

    Hur var det nu med ”tävlingsfärg”, jag missförstog ju det förra året och kom in vit som ett spöke samtidigt som alla andra var bruna och fina (ingen blev så brun av solarium misstänker jag). Får man använda ”brun-utan-sol” dagarna innan (som inte kletar av sig dagen efter förstås) men inga färger på tävlingsdagen?

    Det var ju ingen som gick rundor med en tops med aceton på som den varnades för. Vilket var skönt förvisso, tycker inte det ska vara nödvändigt.

    #206012
    RassK wrote:
    Hur var det nu med ”tävlingsfärg”, jag missförstog ju det förra året och kom in vit som ett spöke samtidigt som alla andra var bruna och fina (ingen blev så brun av solarium misstänker jag). Får man använda ”brun-utan-sol” dagarna innan (som inte kletar av sig dagen efter förstås) men inga färger på tävlingsdagen?

    Det var ju ingen som gick rundor med en tops med aceton på som den varnades för. Vilket var skönt förvisso, tycker inte det ska vara nödvändigt.

    Ingen färg är tillåten, troligen har de flesta bara pressat sjukt mkt i solarium.

    #206013

    Gissar att man inte är helt främmande för melanotan heller för lite hjälp på vägen.

    #206014

    Antar att det är förbjudet pga att det kostar endel pengar och för att det ska vara just en ”nybörjartävling” och att man ska kunna gå upp på scen bara sådär utan licens och team osv.

    Men för att bli så pass brun som man ”måste” vara för att det ska se bra ut, får man sola så in i helvetes mycket. Det kostar bra mycket mer pengar att pressa i solarium än vad tävlingsfärg gör, och är dessutom väldigt mycket sämre för huden.

    Känns lite fel..

    Mvh

    #206015
    Niclas Holgersson wrote:
    Antar att det är förbjudet pga att det kostar endel pengar och för att det ska vara just en ”nybörjartävling” och att man ska kunna gå upp på scen bara sådär utan licens och team osv.

    Men för att bli så pass brun som man ”måste” vara för att det ska se bra ut, får man sola så in i helvetes mycket. Det kostar bra mycket mer pengar att pressa i solarium än vad tävlingsfärg gör, och är dessutom väldigt mycket sämre för huden.

    Känns lite fel..

    Mvh

    Att man inte ”måste” vara så pass brun för att se bra ut har ju Alströmertrofén bevisat i fyra år redan, eller tycker du att alla tävlande hitills har sett ut som skit??
    Att folk solar solarium utan att tävla är väl ett faktum, att dom som tävlar solar är väl en självklarhet och behöver inte kosta skjortan, tävlingen går ju nästa mitt i sommaren!!
    Själva tanken med Alströmer är att den ska vara billig och framförallt enkel att tävla på, en bra tävlingsfärg är varken billig eller speciellt enkel!
    Att sedan scenljuset på Alströmer är anpassat för att ett gäng tävlande albinos ska stå där är en annan sak, en tävlande med en ”riktig” tävlingsfärg skulle lika gärna kunna ställa sig bakom draperiet, förmodligen skulle han synas bättre där;)

    Känns det forfarande fel..

    Mvh

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 52 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.