Home › Forums › Tävlingar och Events › Frågetråden inför Alströmertrofen 2012!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 mars, 2012 at 22:42 #206016Anonym anvandareMemberRassK wrote:Hur var det nu med ”tävlingsfärg”, jag missförstog ju det förra året och kom in vit som ett spöke samtidigt som alla andra var bruna och fina (ingen blev så brun av solarium misstänker jag). Får man använda ”brun-utan-sol” dagarna innan (som inte kletar av sig dagen efter förstås) men inga färger på tävlingsdagen?
Det var ju ingen som gick rundor med en tops med aceton på som den varnades för. Vilket var skönt förvisso, tycker inte det ska vara nödvändigt.
Själva grejen är ju vi litar på att folk inte ska fuska, precis det som du inte gjorde, fuskade alltså
Men visst hade jag aceton och topz med mig utifall jag skulle misstänka att någon fuskade med färg, dessbättre såg jag inga sådana tecken förra året och jag vet vilka tecken jag ska leta efter!!
Att inte alla människor blir knallbruna av att sola solarium vet vi ju, men en hel del blir ju faktiskt det, kalla det orättvist men, det är ju faktum!!
Men jag kan lova alla detta att om någon kommer till Alströmer med en kroppsfärg mörk och brun som en tävlingsfärg så kommer han garanterat att fånga mitt och acetonens intresse, var så säkra:emo-thumbMvh
13 mars, 2012 at 18:34 #206017Anonym anvandareMemberStefan Henningson wrote:Text..Jag tackar för förklaring :up:
15 mars, 2012 at 10:10 #206018Anonym anvandareMemberJag undrar om det är en eller två bikinis som gäller? Blir det förbedömning och final bikini? Eller skulle man kunna klara sig på en å samma? Och isf får man köra färg bikini från start?
15 mars, 2012 at 10:13 #206019Anonym anvandareMemberStefan Henningson wrote:Att man inte ”måste” vara så pass brun för att se bra ut har ju Alströmertrofén bevisat i fyra år redan, eller tycker du att alla tävlande hitills har sett ut som skit??
Att folk solar solarium utan att tävla är väl ett faktum, att dom som tävlar solar är väl en självklarhet och behöver inte kosta skjortan, tävlingen går ju nästa mitt i sommaren!!
Själva tanken med Alströmer är att den ska vara billig och framförallt enkel att tävla på, en bra tävlingsfärg är varken billig eller speciellt enkel!
Att sedan scenljuset på Alströmer är anpassat för att ett gäng tävlande albinos ska stå där är en annan sak, en tävlande med en ”riktig” tävlingsfärg skulle lika gärna kunna ställa sig bakom draperiet, förmodligen skulle han synas bättre där;)Känns det forfarande fel..
Mvh
Det skulle således vara ok att spraytan:a sig någon vecka innan tävling då??!! Lite lagom
15 mars, 2012 at 11:02 #206020Anonym anvandareMember-LiNdA- wrote:Jag undrar om det är en eller två bikinis som gäller? Blir det förbedömning och final bikini? Eller skulle man kunna klara sig på en å samma? Och isf får man köra färg bikini från start?Du får ha hur många bikinis du vill, i valfri färg oavsett rond, dock får man inte byta bikini mitt i en rond;)
15 mars, 2012 at 11:13 #206021Anonym anvandareMember-LiNdA- wrote:Det skulle således vara ok att spraytan:a sig någon vecka innan tävling då??!! Lite lagomSvar nej!!(fast jag vet att du driver lite med mig nu;)) Misstänker jag att någon på tävlingsdagen skaffat sig en fördel med spraytan kommer jag kolla närmare på detta direkt! Skulle så vara fallet, oavsett när sprayningen har skett så kommer den tävlande att diskas vilken knappast borde vara värt risken!!
Finns inget som är så avslöjande som en tävlande som svettas på scen då den använt spraytan:nono:25 april, 2012 at 19:11 #206022Anonym anvandareMemberFråga1; allt är öppen viktklass. Kör vi små Cbb killar mot stora starka byggare då, eller delas det där?
Fråga2; är det fortfarande inte tillåtet med hantlar eller gummiband när det ska.pumpas?
26 april, 2012 at 13:53 #206023Anonym anvandareMembermicaelL wrote:Fråga1; allt är öppen viktklass. Kör vi små Cbb killar mot stora starka byggare då, eller delas det där?Fråga2; är det fortfarande inte tillåtet med hantlar eller gummiband när det ska.pumpas?
Svar fråga 1: Inga viktklasser tillämpas, bara längdklasser. För herrar senior brukar det bli 3st klasser lång mellan och kort. För juniorer beror antalet klasser på hur många tävlande det blir, men det behövs minst 10st tävlande juniorer för att bli 2st klasser!
Svar fråga 2: Gummiband Ja. Hantlar Nej.
3 maj, 2012 at 06:14 #206024Anonym anvandareMemberNu går de att anmäla sig f.ö.
MVH
7 maj, 2012 at 14:12 #206025Anonym anvandareMemberStefan Henningson wrote:Ronderna i cbb på Alströmer är följande.Rond1: Förbedömning
Rond2. Fria programmet
Rond3: Final
hej skulle du vilja beskriva lite mer ingående vad dessa ronder består av och hur de går till ?
jag kolla på en länk från föregående år men jag får inte ihop det med dessa ronder. I såfall är förbedömningen vara när alla står på en lång rad och det fria programet när alla poserar fritt på scenen ? :frust:Tack
[http://www.youtube.com/watch?v=-jqz0iBpMdc]
7 maj, 2012 at 17:52 #206026Anonym anvandareMemberJävligt kul med så många anmälda. Kommer man kunna se på hemsidan vilken klass folk kommer ”tillhöra” eller blir det en liten överraskning
på plats?
Mvh8 maj, 2012 at 11:19 #206027Anonym anvandareMemberBenGeten wrote:hej skulle du vilja beskriva lite mer ingående vad dessa ronder består av och hur de går till ?
jag kolla på en länk från föregående år men jag får inte ihop det med dessa ronder. I såfall är förbedömningen vara när alla står på en lång rad och det fria programet när alla poserar fritt på scenen ? :frust:Tack
[http://www.youtube.com/watch?v=-jqz0iBpMdc]
Rond 1 Förbedömning= Alla på line görandes twistposering och de sju obligatoriska poseringarna.
Rond 2 Fria programmet= Ensam på scen med eget poseringsprogram till musik i 60sek där alla sju obligatoriska poseringarna ska vara med.
Rond 3 Final= Samma som i rond 1.
8 maj, 2012 at 11:23 #206028Anonym anvandareMemberNiclas Holgersson wrote:Jävligt kul med så många anmälda. Kommer man kunna se på hemsidan vilken klass folk kommer ”tillhöra” eller blir det en liten överraskning
på plats?
MvhMöjligtvis kommer en juniorklass upp på hemsidan senare. Men vi lägger nog(kanske) upp startlistor på klasserna här, fast då betydligt närmare tävlingen!
27 maj, 2012 at 17:23 #206029Anonym anvandareMemberfår man tävla i hotpants från t ex better bodies eller Gasp?
29 maj, 2012 at 18:18 #206030Anonym anvandareMemberJag tänkte fråga om det fortfarande är så att alla i BF ska göra t-walk? Ser att det är 27 anmälda Riiktigt roligt!! Men det blir ganska många t-walks att titta på och det tar naturligtvis tid .. lite långtråkigt och tjaaatigt ryktas det om att publiken tycker att det blir i längden .. kanske något att fundera på?!
Undrar också när det kommer lite mer info om tider och schema för oss tävlande. Vilken klass går upp först osv?! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.