Gott o blandat SM….

Home Forums Tävlingar och Events Gott o blandat SM….

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 55 total)
  • Author

Tänkte att det finns behov för en gott o blandat tråd, där vi som är på plats kan ge lite inside information och annat crap.

Sitter själv just nu på hotellet och nördar mig framför datorn, samtidigt som jag äter potatis o kycklingfilé. Tvingades nämligen att inte äta eller något på 9 timmar innan invägningen. Vägde ändå över och spenderade 20min i bastun innan ett nytt försök. Bland det jobbigaste jag varit med om.. Men fördelen är att jag får ladda över natten istället.. mums..

För övrigt många CBB killar som hade problem med vikten, dels tycktes många mäta lite kortare än vanligt, plus att iaf jag vägde lite mer än jag gjorde på min egen våg.. Mer marginal nästa gång är alltså på sin plats.

Annars var det en god stämning backstage, har tyvärr inga rykten om form på andra tävlande då jag inte hann se något sånt. Men det kanske finns andra som sitter uppe nu som kan avslöja lite…

Rock on, dags o sova lite.. :)

Hade 1hekto tillgodo… :-) Lycka till nu allihopa!!

kingkong666 wrote:
    Hade 1hekto tillgodo… :-) Lycka till nu allihopa!!

Bra där Martin.. nu är det bara att ladda tills imorgon.. ska bli jäkligt skoj. 8)

Mats E. wrote:
    Bra där Martin.. nu är det bara att ladda tills imorgon.. ska bli jäkligt skoj. 8)

Inte hört något skvaller från förbedömningarna i byggning om någon har chockat med form o storlek?????:D

mickebodyb wrote:
    Inte hört något skvaller från förbedömningarna i byggning om någon har chockat med form o storlek?????:D

Vi va bara nere en kort stund, såg -80kg och -85kg… Ahmad Ahmad va inte ens framme i en särbedömning. Ali Farrok var solklar tvåa i mitt tycke.

I -85kg var det tuffare mellan 3 man, varav Mattias Öhlen var en av dem, tyvärr var Mattias slät på benen vilket gjorde att en annan kille (minns ej namnet nu) antagligen tog hem förbedömningen. Christoffer nober var enligt mig 3:a i den klassen.

Resten tänkte jag se under finalerna i eftermiddag.

Blandar ihop klasserna helt ser jag.. så skärpt i sinnet är jag..

EDIT:::
    Nober tävlade i -80kg, är där bland de 3 som slåss om plats 3-5.
    -85kg verkar jag tydligen ha noll koll på, förutom Öhlen… två andra iaf som han mötte som såg bra ut som det står emellan.

EDIT 2:::
    Gissningsvis var det Marcus Boman och Dennis Jönsson som särbedömde mot Öhlén, plus någon mer. Säkert någon som mätt in i en annan klass… Känner att jag inte är rätt man att rapportera då jag blandar ihop det mesta för stunden.. haha..

-75 Micke A
    -80 Ahmad A
    -85 Christofer N
    -90 Pierre C
    -100 Henrik J
    +100 Csaba K

Overall Ahmad A

Synd att damernas två klasser skulle slås ihopa.
    Tycker synd om Susanne Nilsson som har kämpat HÅRT och som skulle tävla i -57 (endast två anmälda) men fick slås ihopa med de tyngre tjejerna.
    Tycker inte att det är så värst rättvist.

Ett kanon SM med många bra namn i toppen. -100 och +100 var mycket jämna klasser. I -100 vann Hennrik J med 2 p till godo på Peter Ö som tog andra platsen. Farzad hade 3 p upp till Peter och var mycket besviken över sin placering(!). Farzad får skärpa till sig. Man ska inte lämna scenen på det sätt som han gjorde trots att man anser sig fått en felaktig placering:nono:

I +100 vann Csaba med ytterst liten marginal över Christer N. Också en kontroversiell placering då Csaba tappade form för varje minut som gick av tävlingen. Jan N trea, lite soft, bra utstrålning men det räckte inte mot de två ovanstående.

Pierre C vann utan något direkt motstånd. Likaså Ahmad som bara blir bättre och bättre för varje tävling han ställer upp i. -85 var kanske den sämsta klassen formmässigt. Christofer N vinner över en soft Mathias Ö i ett ganska mediokert startfält.

Micke A tar sitt 13e raka sm-guld. det är bara att lyfta på hatten

Sammanfattningsvis ett roligt SM med mycket publik och bra stämmning. Några av dom svenska namnen kan med säkerhet ta topplaceringar på NM.

/Rufus

En del av de tävlande var visst lite besvikna över sina placeringar, de blev ibland pinsamt tjuriga
    Dock så förstår jag Farzad, jag trodde absolut att han skulle bli i alla fall tvåa. Sedan blev jag förvånad att Csaba knep förstaplatsen i tungvikten men antar att domarna såg svagheter i tvåan som jag missat, det var ju faktiskt en mycket svår klass att bedömma (nästan alla klasser var svåra att bedömma). Annars så tyckte jag inte det var så mycket kontroversiella bedömningar. Micke Andersson vann som sig bör och Ahmad Ahmad förtjänade verkligen overalltiteln.

Ett stort + till de kvinliga tävlandena, särskilt i tungvikten, som hade fantastiskt roliga fria program och nästan alla hade stora naturliga leenden på läpparna hela tiden. Det var extremt roligt att se damklasserna.

Mantus wrote:
    En del av de tävlande var visst lite besvikna över sina placeringar, de blev ibland pinsamt tjuriga
    Dock så förstår jag Farzad, jag trodde absolut att han skulle bli i alla fall tvåa. Sedan blev jag förvånad att Csaba knep förstaplatsen i tungvikten men antar att domarna såg svagheter i tvåan som jag missat, det var ju faktiskt en mycket svår klass att bedömma (nästan alla klasser var svåra att bedömma). Annars så tyckte jag inte det var så mycket kontroversiella bedömningar. Micke Andersson vann som sig bör och Ahmad Ahmad förtjänade verkligen overalltiteln.

Ett stort + till de kvinliga tävlandena, särskilt i tungvikten, som hade fantastiskt roliga fria program och nästan alla hade stora naturliga leenden på läpparna hela tiden. Det var extremt roligt att se damklasserna.

Många blev förvånade över att Csaba vann över Christer,, svagheterna som
    du inte heller såg lyste med sin frånvaro.. men de rutinerade domarna gorde det dom kunde,, medans ”färskingarna” kanske bör lämna stolen åt någon med öga för kroppsbyggning….. :nono:

Enligt mig så skulle Linda Fodor Egelstig stått överst på pallen. 👿
    Kommer man 2:a på VM så borde man väl vara bäst på SM:what:

elb wrote:
    Kommer man 2:a på VM så borde man väl vara bäst på SM:what:

Nej varför borde man det? Nått kan ju hänt med hennes diet mellan dessa tävlingar, nått kanske gick fel i hennes program etc. Kan finnas hur många anledningar som helst. Kanske gjorde hon en kanontävling men den som tog första placering helt enkelt var den bättre idag, det sistnämnda ska inte jag uttala mig om då jag inte var där idag och kikade, men bara för att man tagit topplacering i ett VM så betyder inte de att man smiskar SM, absolut inte.

Någon med fullständiga resultat över dagens tävlingar?

stenis wrote:
    Nej varför borde man det? Nått kan ju hänt med hennes diet mellan dessa tävlingar, nått kanske gick fel i hennes program etc. Kan finnas hur många anledningar som helst. Kanske gjorde hon en kanontävling men den som tog första placering helt enkelt var den bättre idag, det sistnämnda ska inte jag uttala mig om då jag inte var där idag och kikade, men bara för att man tagit topplacering i ett VM så betyder inte de att man smiskar SM, absolut inte.

Någon med fullständiga resultat över dagens tävlingar?

Linda var i något bättre form än VM, framförallt ryggen.. I övrigt inget som missats utan allt var i fas över helgen och Linda såg kanon ut på scenen.

Ska jag vara ärlig förstår jag inte alls fortfarande resultatet i korta klassen. Givetvis ett stort grattis till Carina för ett ytterligare guld.

Men i mitt försök till objektiva tycke borde resultatet vara:

1. Linda
    2. Evalinda
    3. Carina.

Men man får väl lite på domarna i detta fallet och att de såg något som jag och många andra inte gjorde.

OBS, jag är inte bitter, bara riktigt uppriktigt förvånad, intressant att se domarprotokollen från tävlingen, det skiljde bara 2 poäng sammanlagt.

Än en gång grattis till dig Carina till segern.. vimsig som jag såg jag dig inte efter tävlingarna.. sorry. :(

Mats E. wrote:
    Linda var i något bättre form än VM, framförallt ryggen.. I övrigt inget som missats utan allt var i fas över helgen och Linda såg kanon ut på scenen.

Okey, nej som jag skrev så har jag inga åsikter alls om söndagens klasser då jag bara var där under lördagens tävlingar. Blev för långt att åka dit båda dagarna tyvärr så det var synd, hade varit kul att se CBB samt BF. Det får bli en annan gång helt enkelt :)

Får passa på att gratulera dig Mats för din andra plats, det var fan inte dåligt. Du får sikta på numero uno tills nästa år då :)

Och ett stort grattis till alla er pallvinnare, och igen ett stort tack till alla er tävlande samt arrangörer, jag hade en riktigt underhållande lördag. :up:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 55 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.