Home › Forums › Tävlingar och Events › Gott o blandat SM….
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 oktober, 2006 at 00:16 #954525Anonym anvandareMemberstenis wrote:Okey, nej som jag skrev så har jag inga åsikter alls om söndagens klasser då jag bara var där under lördagens tävlingar. Blev för långt att åka dit båda dagarna tyvärr så det var synd, hade varit kul att se CBB samt BF. Det får bli en annan gång helt enkelt
Får passa på att gratulera dig Mats för din andra plats, det var fan inte dåligt. Du får sikta på numero uno tills nästa år då
Och ett stort grattis till alla er pallvinnare, och igen ett stort tack till alla er tävlande samt arrangörer, jag hade en riktigt underhållande lördag. :up:
Tack för gratulationerna.. supernöjd över resultatet.
Bifogar en bild från förbedömningen, jag torkade dock till lite till finalen och såg enligt andra mycket bättre ut då.
9 oktober, 2006 at 01:19 #954526Anonym anvandareMemberGrattis! :up:
9 oktober, 2006 at 05:46 #954527Anonym anvandareMemberMats E. wrote:Linda var i något bättre form än VM, framförallt ryggen.. I övrigt inget som missats utan allt var i fas över helgen och Linda såg kanon ut på scenen.Ska jag vara ärlig förstår jag inte alls fortfarande resultatet i korta klassen. Givetvis ett stort grattis till Carina för ett ytterligare guld.
Men i mitt försök till objektiva tycke borde resultatet vara:
1. Linda
2. Evalinda
3. Carina.Men man får väl lite på domarna i detta fallet och att de såg något som jag och många andra inte gjorde.
OBS, jag är inte bitter, bara riktigt uppriktigt förvånad, intressant att se domarprotokollen från tävlingen, det skiljde bara 2 poäng sammanlagt.
Än en gång grattis till dig Carina till segern.. vimsig som jag såg jag dig inte efter tävlingarna.. sorry.
Jag håller inte med dig. Det var jämt mellan Carina och Linda (domarprotokollet skvallrar ju lite om det) men framifrån och från sidan så var Carina bättre. Framför allt har Carina bättre ben än Linda. Eva-Linda var borta från toppstriden direkt enligt mitt tycke.
Att Linda skulle varit i bättre form nu än på VM gör mig också lite fundersam. Jag uppfattade att hon var ganska soft och speciellt på benen. Så med tanke på det måste hon gjort ett mycket bra VM.
9 oktober, 2006 at 06:29 #954528Anonym anvandareMemberRufus wrote:Jag håller inte med dig. Det var jämt mellan Carina och Linda (domarprotokollet skvallrar ju lite om det) men framifrån och från sidan så var Carina bättre. Framför allt har Carina bättre ben än Linda. Eva-Linda var borta från toppstriden direkt enligt mitt tycke.Att Linda skulle varit i bättre form nu än på VM gör mig också lite fundersam. Jag uppfattade att hon var ganska soft och speciellt på benen. Så med tanke på det måste hon gjort ett mycket bra VM.
Jag har studerat bilderna lite, och möjligtvis gör det faktum att Linda fått aningen mer Dreamtan på sig än vad hon brukar ha att hon ser softare ut, plus att ljuset studsar i trägolvet som gör att dreamtan inte gör sig bra. Tyckte dock inte att det syndes live när jag satt långt fram i finalronden, men det syns tydligare på de kort som lagts ut.
Carina har mer muskler, Carina hade mer markeringar än Linda, absolut, det håller jag med dig om. Men det är inte det som är BF i mitt tycke, och det visade sig tydligt att det är olika smak bland domarna här hemma.
Riktigt tuff klass var det dock. Ännu en gång grattis till Carina.
Sedan håller jag med de som skrivit att detta SM visar att byggning i Sverige är på väg mot rätt håll. Slutsålt på lördagen, och vad jag vet nästintill slutsålt under söndagen medför detta till en liten vändpunkt för svensk body building och fitness.
Arrangören har även visat att de lärt sig massvis sedan NOGP i våras, de agerar mycket rpoffsigt och nästa år kommer allt säkerligen vara än bättre.
Backstage var också kanon. Eddy och hans tjej jobbade frenetiskt med att se till att alla tävlande fanns på plats och visste vilka tider som gällde.
Tack till alla helt enkelt.
/En mycket glad och nöjd silvermedaljör.
9 oktober, 2006 at 09:44 #954529Anonym anvandareMemberTill de tävlande, som överlag skötte sig ypperligt på scenen. Bra disciplin och gott humör, även när det blev någon malör. Det känns som om fler och fler försöker ”hjälpa till” så att tävlingarna flyter bättre och bedömningen blir enklare. Jobbar vi tillsammans – tävlande, domare, funktionärer – kan vi nog få fram en väldigt bra ”produkt” för publik och media framöver.
9 oktober, 2006 at 09:53 #954530Anonym anvandareMemberRufus wrote:Jag håller inte med dig. Det var jämt mellan Carina och Linda (domarprotokollet skvallrar ju lite om det) men framifrån och från sidan så var Carina bättre. Framför allt har Carina bättre ben än Linda. Eva-Linda var borta från toppstriden direkt enligt mitt tycke.Att Linda skulle varit i bättre form nu än på VM gör mig också lite fundersam. Jag uppfattade att hon var ganska soft och speciellt på benen. Så med tanke på det måste hon gjort ett mycket bra VM.
Topp 3 i den klassen var alla tänkbara vinnare. Dom har olika styrkor. Men att säga att Eva-Linda var borta från toppstriden stämmer ju inte alls. Hennes linjer och kvinnlighet är det inte många som slår. Grattis till Carina!
9 oktober, 2006 at 12:26 #954531Anonym anvandareMemberTänk till nu Mats.
Att du som äkta make och coach skriver o gnäller om domarresultaten på forumet (även om du lindar in det i massa grattis till Carina) är illa nog, men att du i egenskap av orförande i Fitnesskommitén gör det, är riktigt dåligt. Som ordförande i Fitnesskommitén är det direkt olämpligt att gå ut på forumet och skriva att Linda, för dig är mer fitness än Carina.
Detta visar än en gång hur svårt du har att hålla isär rollerna som äkta make/coach och officiell delegat. Det är inte första gången den här frågan är på tapeten.
Dessutom var det solklart vilka som skulle vinna både långa och korta klassen redan på första lineup. Två tjejer stack ut direkt och båda vann mycket rättvist. Det är bara att ta nya tag till NM och där visa var skåpet ska stå.Roddy
9 oktober, 2006 at 12:36 #954532Anonym anvandareMemberHAYABUSA wrote:Tänk till nu Mats.Att du som äkta make och coach skriver o gnäller om domarresultaten på forumet (även om du lindar in det i massa grattis till Carina) är illa nog, men att du i egenskap av orförande i Fitnesskommitén gör det, är riktigt dåligt. Som ordförande i Fitnesskommitén är det direkt olämpligt att gå ut på forumet och skriva att Linda, för dig är mer fitness än Carina.
Detta visar än en gång hur svårt du har att hålla isär rollerna som äkta make/coach och officiell delegat. Det är inte första gången den här frågan är på tapeten.
Dessutom var det solklart vilka som skulle vinna både långa och korta klassen redan på första lineup. Två tjejer stack ut direkt och båda vann mycket rättvist. Det är bara att ta nya tag till NM och där visa var skåpet ska stå.Roddy
Jag anser att jag har rätt att uttrycka min personliga åsikt, både som make, coach, delegat och ordförande i fitnesskommitén.
Jag särskiljer mycket väl på rollerna, då jag nu i helgen tävlade som privatperson och på kvällen vädrade min högst personliga åsikt som privatperson. Jag hade ingen uppgift som delegat, coach eller liknande.
Vi är oense i den här frågan och vi kommer nog inte heller komma överrens kring det.
//Mats
9 oktober, 2006 at 13:01 #954533Anonym anvandareMemberDu skriver på förbundets brevpapper som ”ordförande i fitnesskommite´n SKKF. Hur ska vi tolka det?
Roddy9 oktober, 2006 at 13:18 #954534Anonym anvandareMemberHAYABUSA wrote:Du skriver på förbundets brevpapper som ”ordförande i fitnesskommite´n SKKF. Hur ska vi tolka det?
RoddyVarför hugger du alltid på en gång Roddy? Mats har fortfarande rätt till sin åsikt medlem i komitte eller inte, självklart är han partisk(det är väl antagligen du med när det gäller) men han agerar ju som privatperson. Diskussionen flöt på bra och fint tills du stormade in med OSPORTSLIGT i rubriken;) Kan du inte föra ett normalt samtal istället? Påhopp kan man väl spara tills man har hört en bättre förklaring.
9 oktober, 2006 at 14:20 #954535Anonym anvandareMemberMantus wrote:Varför hugger du alltid på en gång Roddy? Mats har fortfarande rätt till sin åsikt medlem i komitte eller inte, självklart är han partisk(det är väl antagligen du med när det gäller) men han agerar ju som privatperson. Diskussionen flöt på bra och fint tills du stormade in med OSPORTSLIGT i rubriken;) Kan du inte föra ett normalt samtal istället? Påhopp kan man väl spara tills man har hört en bättre förklaring.Den åsikten kan han hålla för sig själv i sådana fall. Var jag domare skulle det kännas som jag blivit huggen i ryggen när ordföranden i fitnesskommitén talar om för en att man gjort ett dåligt jobb(hur jävla inlindat det nu än är).
Det är högst olämpligt att t ex ordförande för svenska hockeyförbundet uttalar sig om en domarinsats i en match där hans son spelat. Det kommer inte ut något gott av det.
Sen är jag så förbaaaaaaannnat less på det här tjej-BF tjafset. Det är alltid nånting efter varenda tävling. Jag skulle starkt se över vad jag har för prioriteringar i livet om det kom till den punkt när jag satt och blev uppriven över domarbedömningar i nån jävla kvasi-skönhetstävling eller vilka som hamnar på ett omslag eller inte.9 oktober, 2006 at 14:24 #954536Anonym anvandareMemberMats E. wrote:Jag anser att jag har rätt att uttrycka min personliga åsikt, både som make, coach, delegat och ordförande i fitnesskommitén.Jag särskiljer mycket väl på rollerna, då jag nu i helgen tävlade som privatperson och på kvällen vädrade min högst personliga åsikt som privatperson. Jag hade ingen uppgift som delegat, coach eller liknande.
Vi är oense i den här frågan och vi kommer nog inte heller komma överrens kring det.
//Mats
Du har väl samma åsikt som delegat och privatperson? Alltså kan du inte vädra din personliga åsikt utan att samtidigt vädra sin åsikt som delegat. Vill man undvika spänningar inom förbundet och mellan tävlanden så kanske man hellre ska hålla inne med sina åsikter och istället prata om det på middagen med svärmor eller diskussionen med akvariefiskarna på lördagkvällar istället för att slänga ut det här på forumet.
9 oktober, 2006 at 14:26 #954537Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Den åsikten kan han hålla för sig själv i sådana fall. Var jag domare skulle det kännas som jag blivit huggen i ryggen när ordföranden i fitnesskommitén talar om för en att man gjort ett dåligt jobb(hur jävla inlindat det nu än är).
Det är högst olämpligt att t ex ordförande för svenska hockeyförbundet uttalar sig om en domarinsats i en match där hans son spelat. Det kommer inte ut något gott av det.
Sen är jag så förbaaaaaaannnat less på det här tjej-BF tjafset. Det är alltid nånting efter varenda tävling. Jag skulle starkt se över vad jag har för prioriteringar i livet om det kom till den punkt när jag satt och blev uppriven över domarbedömningar i nån jävla kvasi-skönhetstävling eller vilka som hamnar på ett omslag eller inte.Jag är inte uppriven, bitter eller sur på något sätt. Jag tycker inte att domarna gjort ett dåligt jobb. Däremot har jag ännu inte förstått varför Linda tappade segern i sista ronden. Jag skrev ju även att domarna måste sett något som jag inte såg……. Vad det var kommer jag att ta reda på så att man lär sig inför framtiden.
Skrev inlägget igår kväll efter en helgs tävlande, och ber om ursäkt om min personliga åsikt kan ha uppfattats fel.
9 oktober, 2006 at 14:42 #954538Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:Den åsikten kan han hålla för sig själv i sådana fall. Var jag domare skulle det kännas som jag blivit huggen i ryggen när ordföranden i fitnesskommitén talar om för en att man gjort ett dåligt jobb(hur jävla inlindat det nu än är).
Sen är jag så förbaaaaaaannnat less på det här tjej-BF tjafset. Det är alltid nånting efter varenda tävling. Jag skulle starkt se över vad jag har för prioriteringar i livet om det kom till den punkt när jag satt och blev uppriven över domarbedömningar i nån jävla kvasi-skönhetstävling eller vilka som hamnar på ett omslag eller inte.Visst kunde han väl hållit den för sig själv, det hade varit det bästa,då hade vi sluppit hela diskussionen, men om han nu ändå lägger ut den så behöver man inte hugga på en gång.Det kommer inte något gott ur en sådan diskussion, stämningen blir istället alltmer infekterad. Själv tycker jag ofta det verkar vara dålig stämning på BF det lös igenom lite under tävlingen.
Tjafset som du säger är som sagt något jag tycker är synd eftersom det förstör ett annars väldigt trevligt minne från en trevlig helg, men Mats gick försiktigt ut i diskussionen och då kan väl även andra också göra det?9 oktober, 2006 at 14:53 #954539Anonym anvandareMemberMats E. wrote:Jag anser att jag har rätt att uttrycka min personliga åsikt, både som make, coach, delegat och ordförande i fitnesskommitén.Jag särskiljer mycket väl på rollerna, då jag nu i helgen tävlade som privatperson och på kvällen vädrade min högst personliga åsikt som privatperson. Jag hade ingen uppgift som delegat, coach eller liknande.
//Mats
Att du har rätten att uttrycka din åsikt råder det absolut inga tvivel om, det man bör fråga sig är huruvida det är lämpligt att göra det.
Jag har ju inget uppdrag inom SKKF, men redan att jag skriver Presspytt gör att jag är ytterst försiktig med att uttrycka åsikter kring bedömningar mellan svenska tävlande. Jag vill inte att någon ska känna att jag favoriserar den ena eller den andra när jag väljer vilka som ska vara med i tidningen.
Samma sak gäller beslut från förbundet exempelvis. Om det skulle vara något beslut jag tycker verkar konstigt skulle jag aldrig proklamera det öppet på forumet eftersom jag vet att jag inte kan göra det i egenskap av ”privatperson”. Ger jag uttryck för en åsikt spiller det alltid i viss mån över på Alex och Ove i egenskap av mina chefer och arbetsgivare. Vill jag framföra kritik på något sätt skulle jag istället göra det privat till exempelvis JP eller Jörgen eftersom jag känner dessa herrar och de kan vara säkra på att åsikten står just för mig och inte någon annan. Redan att författa det här inlägget hade jag nog varit tveksam till om det inte var till dig som jag känner Mats.
Det jag menar med det här är att när du, som ordförande i Fitnesskommittén, på BODYs forum (som i praktiken även fungerar som ett forum för SKKF) skriver att du inte alls förstår resultaten i den korta klassen är det precis steget under att något liknande skulle skrivas på SKKFs hemsida: ”Vi grattar Carina till segern, men Linda borde ha vunnit”.
Precis som för mig så spiller nämligen dina uttalanden över på din uppdragsgivare. Även om jag vet att du ger uttryck för din personliga åsikt behöver detta inte gälla alla. Det stora problemet som jag ser med detta är vid exempelvis landslagsuttagningar i BF. Om en uttagning går att debattera någon gång är det av yttersta vikt att du och därmed SKKF uppfattas som helt opartiska. Inte minst för din och Lindas skulle så ni slipper anspelningar om favoriseringar osv.
För att summera: Lika lite som Fredrik Reinfeld kan uttala sig i pressen och på något sätt frikoppla sig sig från sin roll som statsminister, kan du uttala dig på forumet och frikoppla dig från din roll som ordförande. Om du och jag snackar privat är det inga problem, eftersom jag känner dig och därmed kopplar dina åsikter till dig personligen, inte till ditt ”ämbete”. Men på en så publik kanal som forumet funkar det inte.
ps Hälsa Linda och gratta – hon var fantastiskt bra (och den åsikten kan jag stå för både som privatperson och BODY-skribent;)) ds
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.