Gott o blandat SM….

Home Forums Tävlingar och Events Gott o blandat SM….

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 55 total)
  • Author

Bra skrivet Andreas. Jag håller med dig helt och hållet. Visst får man ha en personlig åsikt, men att uttrycka den på ett publikt forum där man använder sig av signaturen Ordförande Fitnesskommittén Svenska Kroppskulturförbundet” känns inte så passande.

I övrigt har jag inget mer att tillägga Andreas samanfattade de bra.

Mats E. wrote:
    Jag är inte uppriven, bitter eller sur på något sätt. Jag tycker inte att domarna gjort ett dåligt jobb. Däremot har jag ännu inte förstått varför Linda tappade segern i sista ronden. Jag skrev ju även att domarna måste sett något som jag inte såg……. Vad det var kommer jag att ta reda på så att man lär sig inför framtiden.

Skrev inlägget igår kväll efter en helgs tävlande, och ber om ursäkt om min personliga åsikt kan ha uppfattats fel.

Np. ber om ursäkt för att mitt inlägg, det skrevs efter en dags pluggande. ;)
    Det jag ville ha fram är väl egentligen det som Andreas skriver, även om jag har en förmåga att inte skriva så förskönande alltid.

Janpeter Sangborn wrote:
    Till de tävlande, som överlag skötte sig ypperligt på scenen. Bra disciplin och gott humör, även när det blev någon malör. Det känns som om fler och fler försöker ”hjälpa till” så att tävlingarna flyter bättre och bedömningen blir enklare. Jobbar vi tillsammans – tävlande, domare, funktionärer – kan vi nog få fram en väldigt bra ”produkt” för publik och media framöver.

Jag kan inte göra annat än att hålla med.

Årets SM var det bästa på mycket länge i alla avseenden. :up:

Jorgen wrote:
    Jag kan inte göra annat än att hålla med.

Årets SM var det bästa på mycket länge i alla avseenden. :up:

Håller med:) Precis som jag sagt till både dig och JP var jag i det närmaste chockerad efter lördagen. Det var gammal god preussisk effektivitet över den tävlingen:emo-thumb

Andreas Guiance wrote:
    Håller med:) Precis som jag sagt till både dig och JP var jag i det närmaste chockerad efter lördagen. Det var gammal god preussisk effektivitet över den tävlingen:emo-thumb

Det kanske var ett plåster för såret när Sverige utklassade Spanien i EM kvalet :p
    Eller vad säger du Andreas

bedömningen i BF är inte alltid vad man ser på scenen för stunden, utan mycket annat tycks påverka.
    jag försöker alltid se objektivt på bedömningen av fysiken och försöker ta bort vän eller ovän. sedan tycker jag att man ska försöka titta under allt krims-krams, baddräktsronden är mycket en tävling i just mest glitter och det är lite synd!
    sedan om en soft fysik eller lite mera muskeltonus ska prioteras, verkar vara väldigt olika…! (tydlig muskeltonus, anser jag bör premieras)

tycker för övrigt att Linda såg ut som en vinnare i 1:a ronden och att Carina var väldigt bra i sista ronden.
    Chatarina vann helt rättvist både klass och overall, men Marie Gibbon borde varit 2:a i långa klassen. (obs vid bedömning av enbart fysiken och inget annat; utstrålning, dräkt, meriter osv.)
    …men BF är lite luddigt i bedömningen, jag gillar att granska och bedömma och tittar nästan enbart på fysiken (som bör vara det viktigaste), namn, ansikten och dräkter får dom gärna byta hur som helst…
    …i kropps-sport bör fysiken hamna först vid bedömning och inget annat (jag vet att det inte är så och tycker att det är synd att omslagspappret ska ha sådan stor betydelse för bedömningen av hela paketet …).

Andreas Guiance wrote:
    Att du har rätten att uttrycka din åsikt råder det absolut inga tvivel om, det man bör fråga sig är huruvida det är lämpligt att göra det.

Jag har ju inget uppdrag inom SKKF, men redan att jag skriver Presspytt gör att jag är ytterst försiktig med att uttrycka åsikter kring bedömningar mellan svenska tävlande. Jag vill inte att någon ska känna att jag favoriserar den ena eller den andra när jag väljer vilka som ska vara med i tidningen.

Samma sak gäller beslut från förbundet exempelvis. Om det skulle vara något beslut jag tycker verkar konstigt skulle jag aldrig proklamera det öppet på forumet eftersom jag vet att jag inte kan göra det i egenskap av ”privatperson”. Ger jag uttryck för en åsikt spiller det alltid i viss mån över på Alex och Ove i egenskap av mina chefer och arbetsgivare. Vill jag framföra kritik på något sätt skulle jag istället göra det privat till exempelvis JP eller Jörgen eftersom jag känner dessa herrar och de kan vara säkra på att åsikten står just för mig och inte någon annan. Redan att författa det här inlägget hade jag nog varit tveksam till om det inte var till dig som jag känner Mats.

Det jag menar med det här är att när du, som ordförande i Fitnesskommittén, på BODYs forum (som i praktiken även fungerar som ett forum för SKKF) skriver att du inte alls förstår resultaten i den korta klassen är det precis steget under att något liknande skulle skrivas på SKKFs hemsida: ”Vi grattar Carina till segern, men Linda borde ha vunnit”.

Precis som för mig så spiller nämligen dina uttalanden över på din uppdragsgivare. Även om jag vet att du ger uttryck för din personliga åsikt behöver detta inte gälla alla. Det stora problemet som jag ser med detta är vid exempelvis landslagsuttagningar i BF. Om en uttagning går att debattera någon gång är det av yttersta vikt att du och därmed SKKF uppfattas som helt opartiska. Inte minst för din och Lindas skulle så ni slipper anspelningar om favoriseringar osv.

För att summera: Lika lite som Fredrik Reinfeld kan uttala sig i pressen och på något sätt frikoppla sig sig från sin roll som statsminister, kan du uttala dig på forumet och frikoppla dig från din roll som ordförande. Om du och jag snackar privat är det inga problem, eftersom jag känner dig och därmed kopplar dina åsikter till dig personligen, inte till ditt ”ämbete”. Men på en så publik kanal som forumet funkar det inte.

ps Hälsa Linda och gratta – hon var fantastiskt bra (och den åsikten kan jag stå för både som privatperson och BODY-skribent;) ds

Bra synpunkter som alltid Andreas. Och jag förstår givetvis att det finns de som kan reagera. Jag har sedan jag blev invald i SKKF som suppleant ofta tänkt på mina formuleringar och inlägg för att minska risken för missförstånd etc, men ibland slinker det igenom något som jag kanske borde hållt för mig själv. (Jag har ju lång vana av att tycka och tänka på forum som detta)

Men jämförelsen håller inte när du jämför med vad som skrivs i tidningen Body, då det där ofta i tävlingsreportagen kommenteras om att kanske någon annan var värd bättre eller sämre placering. Om man dessutom skulle jämföra min roll som delegat/ordförande i fitnesskommiteen med en förbundskapten i någon annan sport så ger de ofta uttalanden om olika tävlanden och deras prestationer. Just den delen verkar vara extra känslig inom Body Fitness, något jag tar lärdom av och försöker agera utifrån.

Jag har väl egentligen inte riktigt greppat och förstått att just mina ord väger så tungt och att de tas kanske på större allvar än om någon annan skriver samma sak. Något som jag borde inse, och agera utifrån.

//Mats

:emo-thumb ….

Sjekk :
    [http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=133575]

To Norske programledere er med i Nm bodybuilding….kommer på TV 2 fredag…

Ho ho heftig fysik…

janniche wrote:
    :emo-thumb ….

Sjekk :
    [http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=133575]

To Norske programledere er med i Nm bodybuilding….kommer på TV 2 fredag…

Ho ho heftig fysik…

Just ja, tv-program om NM var inplanerat. Jag fattade först inte varför två otränade posade på scenen på [http://www.nkf-ifbb.no/ NKF:s hemsida]:

[img=http://www.nkf-ifbb.no/bilder/senkveld.jpg]

Ser vaaadsinnit ut…Se bilde-extraet i VG…triceps -bildet er et syn for gudene…..det værste er at enkelte ser slik ut og stiller opp for-real…tror nogen har sirkus-speglar der hjemme…

Fra det ene til det andre….har just kollat lite rund på forumet..mange diskusjoner…ho ho ho..gode utalelser oxo…jeg vil være med neste gang…:emo-thumb ….

Benjamin wrote:
    Det kanske var ett plåster för såret när Sverige utklassade Spanien i EM kvalet :p
    Eller vad säger du Andreas

Jag säger att du är farligt nära en ban;)

Mats E. wrote:
    Bra synpunkter som alltid Andreas. Och jag förstår givetvis att det finns de som kan reagera. Jag har sedan jag blev invald i SKKF som suppleant ofta tänkt på mina formuleringar och inlägg för att minska risken för missförstånd etc, men ibland slinker det igenom något som jag kanske borde hållt för mig själv. (Jag har ju lång vana av att tycka och tänka på forum som detta)

Men jämförelsen håller inte när du jämför med vad som skrivs i tidningen Body, då det där ofta i tävlingsreportagen kommenteras om att kanske någon annan var värd bättre eller sämre placering. Om man dessutom skulle jämföra min roll som delegat/ordförande i fitnesskommiteen med en förbundskapten i någon annan sport så ger de ofta uttalanden om olika tävlanden och deras prestationer. Just den delen verkar vara extra känslig inom Body Fitness, något jag tar lärdom av och försöker agera utifrån.

Jag har väl egentligen inte riktigt greppat och förstått att just mina ord väger så tungt och att de tas kanske på större allvar än om någon annan skriver samma sak. Något som jag borde inse, och agera utifrån.

//Mats

Jag förstår att det kan vara svårt att hålla sina åsikter för sig själv – jag får själv ofta bita mig i tungan. Men jag inser att om jag ska skriva i tidningen bör jag vara lite mer försiktig med vad jag skriver på exempelvis forumet då det som sagt lätt kan uppfattas som att det är tidningens/Alex/Oves hållning.

När jag tar upp tidningen som jämförelse menar jag inte det som står i själva tidningen; jag kanske var otydlig där. Det jag skriver i tidningen läses av ett antal personer (inklusive chefredaktören) innan det går till tryck. Även om det så klart är jag som får stå för mina ord har redaktionen givit sitt medgivande till det jag skriver. Det jag skriver här däremot kommer direkt från min mun utan att någon har haft möjlighet att kolla igenom det. Därför är det än viktigare att jag tänker på vad jag skriver på forumet.

Och ja, dina ord väger tungt. Framför allt har nog folk svårt att skilja på när du uttalar dig i egenskap av privatperson eller representant för SKKF.

jadranca wrote:
    Topp 3 i den klassen var alla tänkbara vinnare. Dom har olika styrkor. Men att säga att Eva-Linda var borta från toppstriden stämmer ju inte alls. Hennes linjer och kvinnlighet är det inte många som slår. Grattis till Carina!

Missförstå mig inte nu. Eva-Linda har en bra fysik. Men hon hade inte lyckats pricka formen. Man såg direkt på linen att hon inte skulle kunna vinna över Linda och Carina.

Rufus wrote:
    Missförstå mig inte nu. Eva-Linda har en bra fysik. Men hon hade inte lyckats pricka formen. Man såg direkt på linen att hon inte skulle kunna vinna över Linda och Carina.

Mycket intressant läsning.

Evalinda wrote:
    Mycket intressant läsning.

Bara min åsikt (och domarnas också tydligen);)

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 55 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.