Grym festival! Tråkig publik…

Home Forums Tävlingar och Events Grym festival! Tråkig publik…

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Som vanligt var tävlingen skitkul och jag tyckte alla som ställde sig på scenen är värda all cred. Några som inte är värda all cred är publiken, som vanligt så är det samma 20% av publiken som håller igång (ni är grymma!) och alla andra sitter i sin kedjor och ser grymma ut. Kontentan måste ju vara denna, applådera och heja på folk som gör sin första tävling är inte häftigt. Isåfall är jag en super-nörd.

Idag är jag hes och mina händer och fötter värker lite eftersom man gjorde sitt bästa för att skapa bra stämning. Man applåderar ALLA på en tävling, killen som går upp på scenen från fel håll (fantastisk fysik för övrigt), killen som missat färgen eller killen som inte riktigt sätter alla poserna. Jag kanske är mesig och blödig men jag tycker att alla som ställer sig i kallingar framför flera hundra människor och flexar i strålkastar ljus är värda all respekt.

Byggning är en underlig sport för 99% av de som tävlar eller coachar är fantastiska människor, ödmjuka och roliga. Hur kommer det sig att det inte smittar av sig på publiken. Jag lider lite med de som dietat i 4-5 månader och åker på tävling utan ett stort kompisgäng och sen får stå och posa till gäspningar och pensionärs-applåder.

Det fanns en del ljuspunkter dock, när inte ens den segaste och bittraste snubben i publiken kunde låta bli att ropa, Flew Lewis :worship: :yahoo:

De som känner att de inte ska ta åt sig gör inte det, men det kan inte bara vara jag som är förvånad över hur lite en fullpackad lokal kan låta.

MVH
    Öivind

Klappar händer till alla efter deras fria. Men att sitta och skrika och klappa händer konstant i 6 timmar är inte många som orkar med… tyvärr.

Kan dock hålla med, man tyckte lite synd om de tävlande ibland. Tur att det finns vissa som håller igång

Höll i gång rätt bra tycker jag på lördagen. Men mot kvällen, då va iallafall jag och flickvännen sjukt trötta DÅ kan jag hålla med om att de blev lite lugnare :)

De va dock skönt drag när flex lewis kom in på scen! då kändes de som att alla klappa samtidigt i hela lokalen.

Det kom ett mail:

Quote:
    Var publiken ”död” under tävlingarna?
    Well; Vi håller med. Till viss del.
    Då det kunde upplevas så.
    Men det finns en förklaring också. Om man sitter i en idrottshall eller
    idrottshall och applåderar ekar det. Och om man hurrar låter det som tusan.
    Kongresshallen på svenska mässan i Göteborg, där Luciapokalen varje år
    avhålls, är med sina 1 500 sittplatser en av Sveriges mest ljuddämpade
    lokaler. Stoppade fåtöljer, mattor som dämpar, ljuduppsamlare i taket.
    Du kan nästan skrika utan att höras mer än några meter.
    Ja, så är det. En idé vore att till kommande år ha mikrofoner i taket, för
    att ge mer av det mänskliga buller, vilket du efterlyser.

Mvh Arrangörerna

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.