Gymgrossisten: Feedback från en tävlande

Home Forums Tävlingar och Events Gymgrossisten: Feedback från en tävlande

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author

Hej,

Satt och tog en kaffe med en medtävlande idag. Naturligtvis pratade vi om tävlingen och allt runt omkring. Jag kom fram till att jag vill dela med mig av både ris och ros till arrangörerna och börjar med ros:

• Det fanns gott om personal på plats.
    • Backstage var jättebra med stora utrymmen och bra speglar.
    • Ljuset på scen var utomordentligt bra. (Bra jobbat, Arne!)
    • Tv-apparater backstage var lyxigt.

Ris:

• Om man flyttar om klasser måste detta meddelas de tävlande eller deras coacher i god tid. Man ska inte behöva komma dit på morgonen kl 7 i tron om att man ska upp kl 8 och få reda på att man ska upp någon gång mellan 10 och 14. Ni tog in allas telefonnummer i anmälan. Ring under kvällen och informera i f h coachen och i a h den tävlande. Att sitta i fem timmar tär.
    • Inför finalmomentet i BF bör varje tävlande få komma upp på scen och där få reda på om hur det har gått. De som inte går vidare blir avtackade för tävlingsinsatsen och får gå av scen innan finalmomentet startar. Det tar max fem minuter. Det som hände var att samtliga tävlande förberedde sig med påklädning, smink, uppladdning, pumpning och extra färg där de som inte gick till final strax innan fick reda på via en tavla att man inte ens fick gå upp på scen. Till åhörarna meddelades de tävlandes namn och att de hade ”utgått”. Medtävlande fick höra att man hade brutit! Jag har fått flera frågor efteråt av bekanta om varför jag bröt!Jag fullföljer alltid en tävling oavsett hur det känns. Eventuellt hade ett brutet ben hindrat mig då det hade varit svårt att gå i högklackat. :D

Avslutningsvis vill jag tacka för att Gymgrossisten gjorde ett bra första SM om man ser på ”the package”. Allt kan inte vara perfekt men man kan alltid lära sig lite nytt till nästa gång, eller hur? :emo-thumb
    Vi ses snart igen! :bb2:

Mvh,
    Mirjana Ivanic

Mirre wrote:
    [*]Inf

Detta var den bäst arrangerade tävlingen jag varit på som tävlande eller coach. Vilken uppryckning av GG sen alla missar på SM i A-F. Snacka om att lära sig snabbt av misstagen. :up:

Angående startordning så stod det ingenstans i vilken ordning de olika klasserna skulle hållas i. Den enda information som fanns var vilka klasser som det skulle tävlas i. Alltså ändrades aldrig någon startordning. Utan det som i så fall var lite dåligt var att ingen startordning fanns på plats vid inmätningen. Vad jag då gjorde som coach var att gå och fråga arrangören om vilken ordning som gäller. Vilket medförde att vi kunde planera mat och färg utefter det. Den som frågar vet…:emo-thumb

Mats Egelstig wrote:
    Detta var den bäst arrangerade tävlingen jag varit på som tävlande eller coach. Vilken uppryckning av GG sen alla missar på SM i A-F. Snacka om att lära sig snabbt av misstagen. :up:

Angående startordning så stod det ingenstans i vilken ordning de olika klasserna skulle hållas i. Den enda information som fanns var vilka klasser som det skulle tävlas i. Alltså ändrades aldrig någon startordning. Utan det som i så fall var lite dåligt var att ingen startordning fanns på plats vid inmätningen. Vad jag då gjorde som coach var att gå och fråga arrangören om vilken ordning som gäller. Vilket medförde att vi kunde planera mat och färg utefter det. Den som frågar vet…:emo-thumb

Min coach frågade, bl a domare men det var ingen som visste när de olika klasserna skulle hållas… kom dit fem minuter innan jag skulle upp på scen och hann i princip bara sätta på bikinin!
    Tack Mats för informationen vid frukosten, annars hade vi varit två som missat förbedömningen..!

Tycker det ska vara klar information från början när klasserna ska hållas!
    Den ordning som stod överallt (inkl på gymgrossistens hemsida) uppfattade iallafall jag som startordningen.. inga fler gjorde det?

Men nu ska jag inte bara kritisera. Tycker ljuset var kanon, bra med kameror och TV-skärmar bakom scen och gott om utrymme :emo-thumb
    Dock rätt trångt mellan de olika utställarna på mässan..

Jag tittade på listan alldeles innan vi lämnade invägningen vid nio och där stod det klart och tydligen vilka klasser och i vilken ordning! :emo-thumb (jag pratar inte om den listan som satt uppe vid entren) Jag frågade efter listan i receptionen och fick titta på den…

Angående finalen; jag tycker att de var väldigt snabba med att skriva upp vilka som inte gått till final… Personligen tycker jag att det var jätte bra, Tänk om alla skulle upp på scen en gång till… det skulle ta minst 1 timme extra. Samtidigt förstår jag Mirre! Men det går inte att göra alla nöjda.

Alex: Fel av mig. 😮 L

Mirre: Tror inte att jag missförstod dig. Menar du att bara BF klasserna skulle upp på scen och avtackas? Antingen ska det vara samma regler för samtliga klasser eller ingen. Tänk om 15 olika klasser skulle upp på scen osv… Men nu är det iaf IFBB’s regler som gäller så….

Sally Adham wrote:
    Mirre: Tror inte att jag missförstod dig. Menar du att bara BF klasserna skulle upp på scen och avtackas? Antingen ska det vara samma regler för samtliga klasser eller ingen. Tänk om 15 olika klasser skulle upp på scen osv… Men nu är det iaf IFBB’s regler som gäller så….

Sally,
    Självklart ska det gälla alla! Klasserna var inte överfulla och det handlar om max sju klasser som hade fler än fem deltagare. Säger man vilka som ”utgått” i spekers kan det lika väl sägas med de tävlande på scen och inte bakom scen var min tanke när de ändå var klara att gå upp. Ev ett handslag och tack och adjö. Alternativet kan vara att ropa upp namnen på de fem personerna som har gått vidare till final, resten bort om tiden är knapp. Men nu vet man till nästa gång att andra tävlingar vid sidan om SM kan ha sina egna tolkningar/tillägg utöver det som står i regelboken.
    Vi kanske ska ta denna diskussion privat istället eftersom den har hamnat på en lite för andra ointressant nivå. :D ;)

Mirre wrote:
    S

Ointressant nivå? Menar du att din fråga är ointressant?
    Förstår inte riktigt varför diskutera det privat när det är en relevant fråga du ställt..:up:

Linn wrote:
    Min coach frågade, bl a domare men det var ingen som visste när de olika klasserna skulle hållas… kom dit fem minuter innan jag skulle upp på scen och hann i princip bara sätta på bikinin!
    Tack Mats för informationen vid frukosten, annars hade vi varit två som missat förbedömningen..!

Tycker det ska vara klar information från början när klasserna ska hållas!
    Den ordning som stod överallt (inkl på gymgrossistens hemsida) uppfattade iallafall jag som startordningen.. inga fler gjorde det?

Men nu ska jag inte bara kritisera. Tycker ljuset var kanon, bra med kameror och TV-skärmar bakom scen och gott om utrymme :emo-thumb
    Dock rätt trångt mellan de olika utställarna på mässan..

Hej Linn!

Jag uppfattade också ordingen på samma sätt som du å höll på att missa förbedömningen helt. Jag kom kl 8.30 i tron om att jag skulle ha god tid på mig att lägga på färg, äta på å värma upp.

När jag kom så var tungviktstjejjerna påväg ut mot scenen, det var knappt att jag hann få på mig bikinin.

Jag var ju helt körd, kanske inte hade gått vidare ändå men man vill ju få chansen att göra sitt bästa.

Har man förberett sig i ca 5 månader så känns det fruktansvärt snopet att missa allt med bara nån timme.

Eva Birath

Mirre wrote:
    Hej,

[*]Ljuset p

AndreasP wrote:
    Mirre wrote:
    Hej,

[*]Ljuset på scen var utomordentligt bra. (Bra jobbat, Arne!)

Bra jobbat Arne??????????????????????????????????????????????
    Gymgrossisten stod för ljussättningen inte Arne!!!

Men med så många watt som ni hade kan du väl dela med dig av äran till Arne, som faktiskt råddade lite tillsammans med Reino både på fredagen och några veckor innan? Typ 15 w kan han väl få?;)

Janpeter Sangborn wrote:
    AndreasP wrote:

Men med så många watt som ni hade kan du väl dela med dig av äran till Arne, som faktiskt råddade lite tillsammans med Reino både på fredagen och några veckor innan? Typ 15 w kan han väl få?;)

Han kan få 14 watt, är det okej? :emo-thumb

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.