Home › Forums › Tävlingar och Events › Gymgrossisten: Feedback från en tävlande
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 november, 2005 at 16:45 #1060204Anonym anvandareMember
det är beklagligt att det inte fanns ett spikat schema, men orsaken till det är flera. under dagen så fick jag och Adam flera ggr frågan hur lång tid det var kvar till den eller den viktklassen skulle upp. svaret var samma varje gång; ”det kan vi inte svara på utan vi säger till så fort vi vet vilket innebär iaf 20 min innan” orsaken var att ex under förbedömningen så blev det i vissa klasser väldigt mkt särbedömningar, vilket iof är kul för dom tävlande, och det gjorde det omöjligt för oss att ange tider. vårt mål under dagarna var att så fort vi fick reda på ev ändringar så skulle även tävlande/coacher få reda på det. detta innebar att vi skrev upp elimineringar så fort vi fick dom från domarna, vi skrek oss hesa backstage för att få ut informationen till alla, våra fötter höll på att ta död på oss för allt spring med att jaga tävlande som var ”försvunna” eller häckade på annan plats än anvisad dvs backstage. och ändå blev det tjall på linjen med herrar -95 där vissa inte uppfattade att vi skulle ha en 20 min paus innan deras klass. detta gjorde att killarna var klara att gå upp och det är väl inte så svårt att föreställa sig vad som hände när dom fick reda på att dom inte skulle upp på 20-25 min. detta var nog den enda informationsmiss vi förorsakade under hela tävlingen och då hade vi ändå både skrivit och skrikit ut detta i god tid före…..
saker vi inte kunde göra nått åt var att tävlande och coacher tog för givet att deras klass började då eller då, att tävlande och cocher inte befann sig på anvisad plats dvs backstage eller kom i god tid till tävlingsarenan samt att cocher inte kom och frågade oss över oklarheter. vi gick ändå runt och frågade alla som såg konfunderade ut om vi kunde hjälpa dom med något…
lång utläggning men detta är iaf min syn på saken. sen är det tråkigt mirre att du fick vänta sålänge….
mvh/R
14 november, 2005 at 16:56 #1060205Anonym anvandareMemberJag måste säga att Reyky beskrivit backstageslavarnas arbetssituation på pricken. Jag har själv gjort några mil backstage och det är fantastiskt att killar på drygt hundra kilo kan försvinna spårlöst tillsammans med en gigantisk matbox! ´…och det händer alltid strax innan de ska upp på scenen, av någon konstig anledning…
I slutänden är det trots allt den tävlande själv som har ansvaret för att hålla sig uppdaterad, även om det ibland kan ske snabba förändringar beroende på särbedömningar m m.
Att ge ens en ungefärlig tid för kommande klasser är i princip omöjligt. Det händer ofta att jag som huvuddomare ger indikation till backstage om att nu är vi nog på de sista särbedömningarna. Men vad händer då? Jo, då börjar de kära kollegorna med en ny runda och vips var inte det tipset värt något och backstage tvingas ta fighten med de som var i princip klara att gå upp på scenen, men som nu får vänta ytterligare en halvtimme. Tough shit! Men å andra sidan slipper vi Helsinkiväder, med ösregn och orkan…
14 november, 2005 at 22:02 #1060206Anonym anvandareMemberSom relativt ny t
14 november, 2005 at 22:06 #1060207Anonym anvandareMemberLjuset = Kanon = Reino!
/A
16 november, 2005 at 10:03 #1060208Anonym anvandareMemberMirre wrote:Som relativt ny tävlande lär man sig alltid något nytt man kan ta med till nästa tävling. Nu har man lärt sig att läsa på reglerna ordentligt och även annat matnyttigt som att trippelkolla tider och att vara på alerten och vara beredd på även större nödvändiga justeringar i dagordningen.
Jag vill lägga till att alla funktionärer såväl backstage som på övriga ställen under tävlingen gjorde ett jättebra jobb. :emo-thumb
Ljuset: Jag trodde det var Arne som hade gjort det efter viss information som inte var hela sanningen. En eloge till Gymgrossisten för det bästa ljus jag har sett de senaste åren utöver DC.Ja, vi tävlande är nog inte alltid lätta att organisera. Aningen virriga och trötta… Kan nog vara som att försöka ha ordning på en förskola med småbarn som är överallt och ingenstans…:wazzup:
Ses på DC & Lucia men nu är det min tur att hålla reda på alla tider mm som coach och se till att mina adepter bara behöver tänka uppe på scenen. :read:
Hälsningar
Mirreklart vi ses igen. iaf på LP. sen ska man veta att vi ställer upp frivilligt för detta och att alla har rätt att ha en åsikt om saken. med det vill jag säga att det är ”no hard feelings” bara att kämpa på :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.