Ironman vad tycker ni ??

Home Forums Tävlingar och Events Ironman vad tycker ni ??

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 30 total)
  • Author
    Jonas Lundberg wrote:
    Martin kom in i sin bästa form som proffs, han borde fått en bättre placering (tror att han var utanför top-15), särbedömningarna gick väldigt snabbt.
    det var inte många som fick särbedömma mer än en gång (endast dom i toppen).
    nu har ju tyvärr inte Martin den bästa strukturen (som tex. Toney Freeman eller Mark Dugdale etc.), smala leder mot fylliga muskelbukar är oftast ett klart +…!
    vill inte skriva för mycket, men att bara vara med och att ha chansen att placera sig top-10 (som Martin skulle kunna göra) mot flera av världens bästa kroppsbyggare är en prestation som ej alltför många icke Amerikaner gör…

Helt enig! Jeg synes hele särbedömningen blir en parodi når så å si alle utøverne kun får komme ut en gang. Er det så lett å plukke ut de ti beste?

Martin är sjuuukt stor och en extremt bra bodybuilder. Därmed säger jag dock inte att jag anser att han ska vara top 10 igår t.ex. Tycker många ser det lite väl med svenska ögon. Om det var några som blev kraftigt nerdömda så anser jag iaf av bilderna att dömma att det var ryssen och stenhårda Hidetada Yamagishi, där snackar vi pinsamt dåligt dömt.

sara1 wrote:
    Halvslät??? Vilken amerikanska proffs brukar vara halvslät? ;) :|

Rätt många & rätt ofta…kanske inte i toppen men faktum är att jag vart förvånad när jag var backstage & fotade på English GP back in 2003…

ZONE

zonecapone wrote:
    Rätt många & rätt ofta…kanske inte i toppen men faktum är att jag vart förvånad när jag var backstage & fotade på English GP back in 2003…

ZONE

Undrade precis om hon ser ordentligt.;)

AndreasP wrote:
    Undrade precis om hon ser ordentligt.;)

;)

Sant faktiskt Sara1…byggare på amatör nivå är mindre men oftast i bättre form än många snubbar på proffstävlingarna…personligen tror jag att det är samma syndrom som bland tungviktarna på tex SM…de tror att väga mer är ett måste & bättre…

Peace!
    ZONE

Tycker personligen att Martin saknar linjer för att kunna placera sig top5.

maskin wrote:
    Tycker personligen att Martin saknar linjer för att kunna placera sig top5.

Har coleman det då?

jävla skitsnack!
    Dennis Wolf, Markus Ruhl då inte kommer de från usa iallfall

smocke wrote:
    spelar ingen roll om han får till alla linjer muskler osv … är man inte amerikan osv kan man aldrig hävda sej i usa…..
    Martin.P wrote:
    jävla skitsnack!
    Dennis Wolf, Markus Ruhl då inte kommer de från usa iallfall

Inte Gunther heller för den delen, eller Gustavo Badell, listan kan göras lång..
    Men det krävs tid för att hävda sig.
    Ska se om några år när Martin placerat sig högt, vilken kovändning det kommer bli från flera håll..
    Det krävs tid,massor av tålamod och jobb..Men många är snabba att såga Martin vid hälsenorna..Men antar att det beror på andra saker..

Men kolla hur lång tid det tog för t.ex. Ruhl att bli accepterad

Är nog inte så jävla lätt…

Martin är grym och klart imponerande fysik:worship: :bb:

zonecapone wrote:
    HA HA!! BULLSHIT!!!! YOU DONT KNOW SHIT!!
    Har sett folk göra skitbra ökningar efter att ha tränat i 15-20 år!!!
    Har själv ökat bättre det senaste halvåret än på de sista 5 åren & då har jag tränat non stop i 20 år nu!!
    Martin är stor..men lång..så han måste bli ännu större för att fylla ut sin ram..& jag tror säkert han kommer att göra det!!

ZONE

:emo-thumb

013 wrote:
    Inte Gunther heller för den delen, eller Gustavo Badell, listan kan göras lång..
    Men det krävs tid för att hävda sig.
    Ska se om några år när Martin placerat sig högt, vilken kovändning det kommer bli från flera håll..
    Det krävs tid,massor av tålamod och jobb..Men många är snabba att såga Martin vid hälsenorna..Men antar att det beror på andra saker..

Det kan ju också vara så att de inte är enbart för att de blev mer kända som de började placera sig bättre. Man skulle ju kunna tänka att de kanske också har pratat med dommare och hört vad som gjort att de kommer så långt ner och sedan ändrat det. Har själv ingen åsikt men några har sagt att Martins posering skulle kunna vara bättre, får han till sitt framträdande bättre så kanske han kommer upp några placeringar till. Kommer han upp några placeringar till så kanske han kommer ha ännu mer självförtroende nästa gång och då kommer han synas ännu mer på scen osv.

sara1 wrote:
    Halvslät??? Vilken amerikanska proffs brukar vara halvslät? ;) :|

Halvslät kanske tolkas som stenhård i dina och många andras ögon men JAG tycker Martin (och väldigt många andra proffs) varit halvsät i båda sina tävlingar i Usa eftersom han varit mycket hårdare. Sen är det oxå skillnad att se en bild eller att sitta tio meter bak bland bubliken än att sitta två meter ifrån de tävlande som domarna gör.

Problemet är att proffsen med sina kolosala massor kan styra slutvikten +/- 15kg beroende på upplägg innan tävling och de flesta vill såklart väga max OCH vara stenhårda (som är teoretiskt omöjligt tyvär)

Handlar heller inte om att såga Martin för självklart vill jag som alla andra svenskar se han vinna men tycker det är synd att det ska skyllas på domare, Usa eller att han är för liten när han bevisat att han kan vara hårdare än 95% av proffsen så varför inte börja där och se hur han blir dömd och sen jobba vidare?

Det var en rättvis placering för Martin. Symetrin är inte den bästa och lite vattning på de här bilderna. Flera tävlingar i bagaget och lite mera massa kan betyda pallen i framtiden. Men om inte framgångarna kommer så betyder det bara att konkurrensen är stenhård, domarna ser mycket som inte framgår på bilder. Martin har ju andra fördelar, lång och vit kan betyda extra placeringar i en annars jämn line upp.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.