Jonas Lundberg, du är utmanad!!!!

Home Forums Tävlingar och Events Jonas Lundberg, du är utmanad!!!!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 49 total)
  • Author
    Posts
  • #647756

    Halleluja, min avsikt är inte att kasta skit. Dock hade det varit min åsikt oavsett om det nu hade varit mitt första eller 3331 inlägg.

    Det är sagt i all välmening, kan försöka formulera om mig då:

    Jag ställer upp i tävlingen för att pröva på bodybuilding som sport och då tycker jag som deltagare att det vore absolut bäst att bli bedömd efter de officiella kriterier som gäller.

    Förstår du?

    #647757
    Samir wrote:
    Förklara dig.

    Snyggt och kasta skit första inlägget på forumet.

    Jag tog det inte som skit. Han menade väl att Jonas skall dömma efter regelboken och inte efter sin ”egen” regelbok antar jag. Säg att Jonas skulle älska alla med stora armar och små vader t.ex det hade kanske inte varit så snyggt att göra bedömningarna efter det när det i regelboken står att man skall eftersträva symmetri.
    Sen om Jonas har en ”egen” regelbok eller ej har jag dock ingen aning om. Personligen tror jag Jonas skulle/kommer klara sig väldigt bra som domare.

    #647758
    Snacks wrote:
    Halleluja, min avsikt är inte att kasta skit. Dock hade det varit min åsikt oavsett om det nu hade varit mitt första eller 3331 inlägg.

    Det är sagt i all välmening, kan försöka formulera om mig då:

    Jag ställer upp i tävlingen för att pröva på bodybuilding som sport och då tycker jag som deltagare att det vore absolut bäst att bli bedömd efter de officiella kriterier som gäller.

    Förstår du?

    Och på vad baserar du dina tankar kring att jonas inte skulle döma efter dessa kriterier.

    Jag förstår precis, jag bara undrar från var du har fått att du inte skulle bli bedömd efter de officielle kriterierna som gäller?
    Jag kan varken läsa eller ens misstolka mig till att han skulle avvika från dessa kriterier vid en eventuell dömning

    #647759
    AndreasP wrote:
    Jag tog det inte som skit. Han menade väl att Jonas skall dömma efter regelboken och inte efter sin ”egen” regelbok antar jag. Säg att Jonas skulle älska alla med stora armar och små vader t.ex det hade kanske inte varit så snyggt att göra bedömningarna efter det när det i regelboken står att man skall eftersträva symmetri.
    Sen om Jonas har en ”egen” regelbok eller ej har jag dock ingen aning om. Personligen tror jag Jonas skulle/kommer klara sig väldigt bra som domare.

    Jag förstog vad han menade men jag förstog inte var han hade fått det i från. Så vitt vi vet så kan ju alla domare ha snevridna fetisher om vad som e snyggt (stora vader små pecs, etc =) )men det betyder ju inte att de inte kan sköta sina jobb som domare.

    Jag tror som dig att Jonas skulle/kommer klara sig bra som domare :D

    #647760
    AndreasP wrote:
    Sen om Jonas har en ”egen” regelbok eller ej har jag dock ingen aning om. Personligen tror jag Jonas skulle/kommer klara sig väldigt bra som domare.

    Tror Jonas skulle kunna passa bra här med. men sen inte för att förglömma att det är en nybörjartävling och för att få allt billigt och att gå runt så är det väl ett fåtal utbildade domare på Alström´s…som förra året var ju martin K med. så ska man bli bedömd exakt efter ”regelboken” så bör man ju tävla på en tävling som SKKF håller i…

    Personligen tycker jag att tävlingen är suverän, kostar inget bra arrangerat,flera som går vidare,sen att ”gamla” rävar är med och dömer som själva vet hur det är att stå på scen :up:

    #647761

    Samir – Vi kommer ingen vart. Du förstår vad jag menar, tänker inte förklara mig igen, men inte fan kastar ja skit på nån, det kan du ju stryka iaf. Gav nyss två tummar upp till arrangörerna. Och har all respekt för Jonas, och tror också han kommer döma bra; jag vill bara det ska vara efter regelboken, that´s it.

    Andreas P – Jo precis, du fattade hur jag menade.

    #647762

    Henrik – Håller med dig till fullo, det är såna här tävlingar som behövs och som kommer göra att sporten går framåt :)

    #647763
    Snacks wrote:
    Jag är en av alla glada amatörer som tänkt ställa upp i tävlingen…

    ”Som vi alla vet så har Jonas åsikter om allt och alla speciellt när det kommer till BB och då i synnerhet att göra en egen bedömning av de tävlande”

    Med all respekt men om jag är med vill jag bli bedömd efter regelboken (även om det nu är en bedömningssport som säkert till viss del styrs av subjektiva värderingar). Missförstå mig rätt nu! ;)

    Och slutligen två stora tummar upp till er arrangörer för detta initiativ! :)

    Hejsan Hoppsan och hej och hå, nu ska vi ta det lite lugnare innan det blir osanningar av saker som egentligen är bagateller!:nono:
    Och hej på dig Snacks och välkommen att tävla hos oss på Alströmer, ju fler dessto bättre!
    Men nu backar vi klockan en bit så ska jag klargöra vad som gäller och vem som bestämmer! Först vill jag klargöra vad jag skrev om Jonas då du missuppfattat detta! Att Jonas tycker om att döma på nätet betyder inte att hans åsikt skiljer sig från domarnas siffror eller den tävlandes placering utan snarare tvärt om, hans tyckande eller åsikter är ofta väldigt välgrundade med en personlig touch och träffsäker analys! Det finns få personer i detta land som har samma kunskap om BB eller det brinnande intresse för sporten som Jonas! Hade jag tvivlat på hans kunskaper hade han inte blivit tillfrågad att döma, men jag vet att han kommer att göra ett bra jobb om han tackar ja, inget jag tvivlar på iaf!
    Hur bedömningen på Trofén går till ska jag berätta här och självklart ligger regelboken till grund i all bedömning. Men vi är oxå en fristående tävling som inte går under SKKF,s sanktion vilket gör att vi kan ha en friare tolkning av regler eller för den delen alldeles egna regler om vi så önskar! Men jag kan garantera att i momentet där ni bedöms för muskelutveckling och form så är det samma kriterier som på en ”riktig” tävling men av domare som inte är ”riktiga” domare utan profiler i branchen men deras rutin och kunnande är välkänt av alla kan jag lova! Våra egna regler handlar mer om tekniska saker som förbud mot färg och olja eller att det är ok att tävla i badbrallor tex! Annars är det nästan som vanligt och endast små detaljer som skiljer mot en vanlig tävling och kommer att gås igenom av mig på samlingen före tävlingen som är obligatorisk för alla! Men jag kan lova att ni kommer att bli så rättvist bedömda det bara går, men det kommer säkert att diskuters om ditt och datt efteråt, det hör liksom till!
    Så du kan vara lugn, du kommer att få en bedömning som följer regelboken, även av Jonas:up:
    Mvh Stefan (som även är riktig domare i SKKF)

    #647764

    Tackar och bugar för det utförliga svaret Stefan och ett personligt tack till dig som arrangör som möjliggör för amatörer som mig/oss! [http://forum.body.se/images/smilies/smile-thumbs-up.gif]

    #647765

    Jonas, ställer du inte upp slutar jag läsa din blogg :whistle:
    Snälla, gör det! Massor utav Body medlemmar vill det, tycker också att du är mycket lämpad till denna position.
    Do it!

    #647766
    Snacks wrote:
    ”Som vi alla vet så har Jonas åsikter om allt och alla speciellt när det kommer till BB och då i synnerhet att göra en egen bedömning av de tävlande”

    Med all respekt men om jag är med vill jag bli bedömd efter regelboken (även om det nu är en bedömningssport som säkert till viss del styrs av subjektiva värderingar). Missförstå mig rätt nu! ;)

    Tror du att mina bedömningar är något som jag har hittat på själv?
    Bara för att man har åsikter och säger vad man tycker och tänker, så är dom ju inte tagna ur luften.
    Jag står för vad jag tycker och kan förklara precis varför jag tycker kille A är bättre än kille B.

    Bedömning är ju subjektiv, precis som du säger.
    Ska den grova, den hårda eller killen med perfekt linjer vinna?
    Här finns ju inget rätt eller fel och man bedömmer ju vad man ser för stunden.
    Man kan ju aldrig säga på förhand vilken kroppstyp som ska vinna, utan det bestämmer man ju när man ser samtliga på scenen.
    Sedan att man själv gillar Wolfs fysik före Ruhls tex har ju en viss betydelse i den subjektiva bedömningen.

    Ska ta 3 exempel som jag vet att det finns skilda åsikter om:

    Henrik eller Pierre på MTGP 2007
    Pierre eller Arne på SM 2007
    Eddie eller Tobbe på FF 2008

    Här kan man gilla massa (Pierre) eller linjer (Henrik o Eddie) eller hårdhet (Henrik o Tobbe), nu inte sagt att dom saknar övriga kriterier…

    Tycker inte man kan säga med självklarhet vem som skulle ha vunnit resp. tävling, utan just den personliga subjektiva bedömningen spelar roll.

    Måste ju tycka lite, så att folk tror att man tycker att man vet bäst…men så är det ju! :D

    #647767
    Jonas Lundberg wrote:
    Tror du att mina bedömningar är något som jag har hittat på själv?
    Bara för att man har åsikter och säger vad man tycker och tänker, så är dom ju inte tagna ur luften.

    Jo ibland…när det gäller Gustavo Badell.:D Du var den enda i hela världen (möjligtvis några få andra) som såg något stort i honom.:huh:
    Han gör en bra obligatorisk pose och det är side triceps. Man kan inte leva på en enda bra pose tyvärr.:dntknw:

    #647768
    AndreasP wrote:
    Jo ibland…när det gäller Gustavo Badell.:D Du var den enda i hela världen (möjligtvis några få andra) som såg något stort i honom.:huh:
    Han gör en bra obligatorisk pose och det är side triceps. Man kan inte leva på en enda bra pose tyvärr.:dntknw:

    Ja, han slog ju Ronnie Coleman dömd av Dorian Yates o Sergio Olivia mm…

    Kan säga än idag att 2004-2005 när han var som bäst, så var han mest komplett av alla. Inte snyggast fysik, men det fanns muskler på alla skelettdelar och seperationer…
    Formen på Olympia 2004 och under challengerond 2005 var riktigt bra, jag såg lite längre än så, men tyvärr så blev han istället sämre…

    Dom 3 hetaste namnen nu är; Kai, Wolf och Heath…3 som fortfarande bli bättre, någon av dom vinner Olympia i år.
    Victor, nja…

    Det börjar visst handla om vad jag tycker istället för om jag vill tycka…
    Vem har rätt, vem har fel?
    Mina åsikter är det lätt att tycka fel om pga. att jag lägger fram dom som jag gör, men det är ju det roliga.
    Den som tycker för mycket, tycker vi inte om… :D

    #647769

    Jonas – för att svara på din fråga.

    ”Tror du att mina bedömningar är något som jag har hittat på själv?
    Bara för att man har åsikter och säger vad man tycker och tänker, så är dom ju inte tagna ur luften.”

    Nej jag tror inte de är tagna är luften, jag hoppas de är tagna ur regelboken ;)

    Skämt åsido, tror du kommer göra ett bra jobb som domare! :) Jag tror du tolkade mitt inlägg några steg för långt, menade inte att du på nåt sätt har egna regler när du gör bedömningar, tvärtom så håller jag med i många bedömningar du gjort på forumet, dock med undantag av Badell:)

    Min poäng var bara att det vore kul för oss som funderat på att ställa upp att bli bedömda på ett så regelmässigt sätt som möjligt. Detta har jag fått bra svar på nu och jag hyser inga som helst tvivel på att det blir så.

    Ha en trevlig kväll!

    #647770
    Samir wrote:
    Förklara dig.

    Snyggt och kasta skit första inlägget på forumet.

    Det Snacks skrev var citerat från första inlägget i tråden som Stefan Henningson gjorde, verkar som det blev ett missförstånd här :D

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 49 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.