Home › Forums › Tävlingar och Events › Knäböj i 6-timmar
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 maj, 2006 at 18:38 #92621Anonym anvandareMember14 maj, 2006 at 18:38 #1012930Anonym anvandareMember
6-timmarsloppet
en underbar upplevelseLördagen den 13/5 var det så daxs för Åsa och mig (Fever) att tävla i ett 6-timmarslopp.
Förra gången var både jag och Åsa skadade och kunde inte prestera vårt bästa.
Denna gång var det bara Åsa som hade problem (höften).
Men båda var taggade för uppgiften att få springa i 6-timmar.
När vi började var vädret rätt kyligt och blåsigt, så vi bestämde oss för att ha på långärmat.
Så var vi då igång och vi fick nästan omgående känna på hur tuff banan var.
Vassa stenar och stubbar gjorde att man hela tiden var tvungen att tänka sig för var man satte fötterna.
Banan var en vändbana och man sprang 600 m åt ett håll, för att sedan vända.
Det gjorde att utrymmet var mycket begränsat och vid flera tillfällen höll jag på att krocka.
Efter en timmes löpning fick jag då känna på svårigheten med att springa i terräng.
Pang och jag föll pladask, bara ett par cm från en vass sprängsten.
Efter det skärpte jag till mig och koncentrerade mig djupt för att inte göra om misstaget igen.
Flera av de tävlade fick bryta på grund av skador de fick när de hade ramlat.
Vid ett tillfälle ramlade en norrman och höll på att dra med Åsa, men som tur var klarade hon sig.Allt flöt på och energin bestod av energigels (proteinfabrikken) och även bananer och russin (för min del, vill säga).
Vatten smuttade jag på vid varje varvning.
Jag hade en norrman som jag fajtades med, men efter några timmar gav han tydligen upp.
Tror att han var i backen någon gång och återhämtade sig aldrig riktigt.
Den korta banan på 1200 m gjorde att jag fick möta Åsa ofta, vilket var kul då vi pushade varandra.
Efter fyra timmar blev vädret lugnare och värmen kom.
Då gällde det att fylla på än mer med vatten och försöka kyla ner sig.
Både jag och Åsa hade bra fart rakt igenom, men tyvärr var det svårt att hålla ett jämt tempo då banan var extrem på alla sätt.
Den gick upp, ner, vänster, höger och att det sedan var en massa hinder i vägen gjorde inte saken bättre (både löpare och stenar mm).Sprang fortast de två sista timmarna och då var det bra fjong i både Åsa och mig.
En perfekt dag med vackert väder och trevliga medtävlande gör att man längtar till nästa lopp.
Nästa ultralopp (tävlingar längre än marathon) blir 24-timmars och då siktar jag på 19 mil.
För Åsas del gäller det bara att klara tiden ut och att slå sin längsta distans närmare 9 mil (som hon gjorde på 12 -timmarsloppet).
Tack alla för visat intresse och stöd.
Med vänlig hälsning
Familjen HällstorpResultat
6 – TIMMARS I GRÖNDAL
Segrare Herr – Georg Hällstorp – 72.931 m (slog banrekordet)
Segrare Dam – Åsa Hällstorp – 61.350 m(slog banrekordet)14 maj, 2006 at 19:19 #1012931Anonym anvandareMemberHoman wrote:You 2 are a couple of FREAKS.:up:Starkt jobbat.
mvh
HomanDo you wanna have a membership card:P
14 maj, 2006 at 22:02 #1012932Anonym anvandareMemberbra jobbat!
20 maj, 2006 at 10:14 #1012933Anonym anvandareMemberDen här tråden har jag totalt missat. Grymt imponerande resultat av er båda
22 maj, 2006 at 12:21 #1012934Anonym anvandareMemberFamiljen Hällstorp? Näe Familjen Clark (”Georg”) Kent!!
Duktiga ni är!!23 maj, 2006 at 11:14 #1012935Anonym anvandareMember6 timmar med att springa fram o tillbaka på samma sträcka – imponerande! Själv orkar jag inte ens vara på löpbandet i 20 minuter då det blir så tråkigt att stirra på samma sak hela tiden…
Ni är verkliga inspirationskällor!
/Helena23 maj, 2006 at 11:30 #1012936Anonym anvandareMemberJapp, starkt psyke ska man nog ha om man springer 600m o vänder… och fortsätter med det i 6timmar! *haha*
Härligt jobbat!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.