Kriget har börjat, vem vinner Olympia?

Home Forums Tävlingar och Events Kriget har börjat, vem vinner Olympia?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 320 total)
  • Author
    Emil Lundberg wrote:
    alltså årets Olympia är ju extremt svårt att tippa mellan dessa herrar, tror faktiskt att cutler kommer placera sig bättre än 6a, wolf och vic tror jag kommer komma sämre till, äh fan kan lika gärna göra om listan till vad jag tror:)

Kai/Phil
    Kai/phil
    Dexter
    Cutler
    wolf/vic
    Wolf/vic

dock har jag inte sett något från wolf på länge så vet inte riktigt var jag ska stoppa in honom.

Alltså det handlar mest om vem som kommer in i form..
    Kai vinner för han vann AC, han har bäst posing rutin, han blir inte Dwarfad av någon förutom i längd, kommer säkerligen in i form och så bra som han är just nu blir det svårt att förneka honom.
    Kai slår Dex just nu när det gäller det mesta förutom symetri i min mening.
    Kommer Vic in i form så slår han ut alla men troligtvis inte.
    Wolf har fansen på sin sida och jag tror han kommer in bättre i år bra nog för att konkurrera ut Phil.
    Dex hamnar inte ur top 3 eftersom han är Mr olympia och jag tror inte dem vågar sätta Wolf högre.
    Jag tror inte Jay slår Vic med tanke på att Vic kom 2a på AC och är fortfarande jävligt bra.

arne_fan wrote:
    Detta är hur jag tror det kommer sluta:

Kai
    Dex
    Wolf
    Heath
    Vic
    Cutler

Kan nog nästan hålla med där.
    Heath skulle jag nog sätta 3:a
    Evan skulle i min bok slå Cutler, det händer förmodligen inte, men Evan sämst 8:a.
    Silvio, Melvin och Toney är ju hur bra som helst också.
    Där är mina topp-10.
    Fast Branch är ju med största säkerhet topp-10…

Kvalade hittills:

Alves, Troy USA
    Anthony, Melvin USA
    Centopani, Evan USA
    Charles, Darrem Trinidad
    Cutler, Jay USA
    Elmoussawi, Moe New Zealand
    Freeman, Toney USA
    Greene, Kai USA
    Haidar, Ahmad Lebanon
    Heath, Phil USA
    Jackson, Dexter USA
    James, Dennis Germany
    Kefalianos, Michael Australia
    Kjellstrom, Martin Sweden
    Martinez, Victor Dominican Republic
    Rockel, Ronny Germany
    Ruhl, Markus Germany
    Samuel, Silvio Spain
    Warren, Branch USA
    Wolf, Dennis Germany
    Yamagishi, Hidetada Japan

och 3 tävlingar återstår innan Olympia, teoretisk skulle det kunna bli 30st deltagare på årets Olympia.
    För många, Shawn Ray skriver om det i nya MD, hans förslag är mycket bra, men det får ni läsa om själva.
    När jag ändå nämner det, Dorian Yates har numer en kolum i MD, mycket läsvärt.

Jonas Lundberg wrote:
    Kan nog nästan hålla med där.
    Heath skulle jag nog sätta 3:a
    Evan skulle i min bok slå Cutler, det händer förmodligen inte, men Evan sämst 8:a.
    Silvio, Melvin och Toney är ju hur bra som helst också.
    Där är mina topp-10.
    Fast Branch är ju med största säkerhet topp-10…

Känns som Silvio och Melvin lika gärna kan floppa rejält dock, speciellt Melvin som brukar ha det svårt.

Mina sierier:

Kai Greene kommer troligtvis hamna 2:a eller 3:a. Hypen kring honom är stor och om politik får sitt beskärda finger i leken så kommer det här + hans fysik ta honom långt upp, kanske ända fram till första. Det blir rejält kontroversiellt – vem som än vinner – eftersom det till året Olympia inte bara finns en, två utan flera förhandstippade tronföljare till Dexter Jackson.

Alla har numer tröttnat på Darrem Charles och han kommer försvinna helt, samma fenomen tror jag gör gällande Melvin Anthony, Toney Freeman, Ahmad Haidar, Dennis James och Bransch Warren. De är numer rävar i sammanhanget och måste presentera nåt exceptionellt. Det är nya tider på väldigt kort tid sen Coleman-eran och i och med att Jackson vann är media törstiga på den nya generationen. Dock har alla i stycket ovan en bra chans till placering ändå, särskilt Bransch Warren, Melvin Anthony och Toney Freeman. Dock inte Dennis James. Det är lights out för den killen.

Markus Ruhl kommer in mindre och slätare än vanligt. Utanför topp tio, massan finns inte kvar.

Dennis Wolf kommer efter ett par år i rampljuset ha slipat till sig rejält och gör bra ifrån sig. Topp tre kommer vara väldigt icke-kontroversiellt sålänge han har gjort sin hemläxa. Att midjan är långsmal har han förhoppningvis lärt sig posera bort. Ner med armarna!

Silvio Samuel kommer ha förväntningar på sig och han kommer fylla dessa, men knappast till topp tre. Topp fem om han har tur,men inte heller där lär vi se honom.

Hidetada Yamagishi kommer försvinna helt. Utanför topp tio.

Ronny Rockel kommer in balanserad, skarp och fyllig. Domarna kommer som vanligt inte märka av detta. Utanför topp tio och Tyskland får nöje sig med en bra placering för Dennis Wolf.

Martin Kjellström
    kommer vara stor och hård, men hans struktur och släta (dock vaskulära) yta kommer inte till sin rätta med arenabelysning. Vi på BODY kommer gilla honom, men han kommer placera sig i slutet av resultatlistan.

Dexter Jackson kommer in oförändad, men givetvis helt lysande ändå. Domarna har hört klagosången och Dexter kan i samma form som förra året placera sig till och med utanför topp tre om det skulle skita sig med smådetaljer. Han fick sin statyett och är inte lika hungrig längre, men han är en veteran som kan falla tillbaka på rutin och erfarenhet.

Phil Heath kommer in stor, karismatisk och som förhandsfavorit jämte Kai Greene och resten av framtidsgänget. Eftersom han är med och tävlar är han bra och placerar sig garanterat inom topp tre.

Evan Centopani är en färsking i sammanhanget och pressen kommer släta ut hans fysik. Topp 10 om han har tur, man ska vara en jävligt bra rookie om man ska placera sig bra på Mr O-scenen, och riktigt där är han ännu inte.

Jay Cutler blir årets besvikelse. Han har ingen Coleman att matcha i massa, utan en Greene, Jackson, Heath och Wolf att matcha i form, balans och poseringsprogram. Han är tröttare än vanligt och Coleman-Cutler eran är ett minne blott. Med Coleman som segrare, givetvis. Cutler får jaga till sig intervjuer – är han slät och placerar sig utanför topp fem så är det här garanterat slutet på hans karriär på Mr O-scenen. Han klarar sig dock bra ändå och gästposerar land och rike runt för sitt varumärke.

Albin wrote:
    Känns som Silvio och Melvin lika gärna kan floppa rejält dock, speciellt Melvin som brukar ha det svårt.

Ja Melvin kan jag hålla med om, har en av dom snyggaste fysikerna och poserar bra, men har svårt att få till den där riktiga skärpan, synd!

Silvio var jag mycket imponerad av förra året, brukar alltid komma in stenhård, missade lite sist, tror det var ett olycksfall i arbetet bara…

Bra skrivit Per även om en hel del bara är just spådom, men mycket av det du säger skulle kunna hända.

Du missade Victor och vem vinner, blir det Victor eller?

Jonas Lundberg wrote:
    Bra skrivit Per även om en hel del bara är just spådom, men mycket av det du säger skulle kunna hända.

Du missade Victor och vem vinner, blir det Victor eller?

Klart som fan det är spådom :|

Ah, Martinez ja.

Även om Victor kommer in hård och stor så har jag faktiskt svårt att se killen vinna. Jag har aldrig riktigt greppat hypen kring honom.

Per Grunditz wrote:
    Klart som fan det är spådom :|

Ah, Martinez ja.

Även om Victor kommer in hård och stor så har jag faktiskt svårt att se killen vinna. Jag har aldrig riktigt greppat hypen kring honom.

Du har Kai, Phil o Wolf som topp-3 och Dexter strax bakom. Kai vinner inte, var kommer Phil, Wolf o Kai om du måste rangordna?

Edit: Roligt när någon lägger ner lite tid på sina funderingar och utvecklar lite.

Bra breakdown Per.

En callout jag skulle vilja se

Centopani – wolf – Freeman – Vic – Kai

arne_fan wrote:
    Bra breakdown Per.

En callout jag skulle vilja se

Centopani – wolf – Freeman – Vic – Kai

Vilket förmodligen inte händer, om inte Dexter, Phil o Jay är topp-3!

Som inte låter helt otroligt efter förra årets Olympia, men samma gubbar topp-3 i år igen, nej!

Politiskt är dom topp-3…

Lite tråkigt med Olympia, har du inte rätt namn, sponsorer osv, så får du inte chansen fast du är jäkligt bra och turordningsregeln gäller.
    Tyskarna Wolf och Rockel borde hamna några placeringar högre tex. än vad dom brukar.
    Wolf var riktigt bra 2007 och var även bra i finalen förra året.

Edit: Där ser man tydligt Centopanis svaghet…

Jonas Lundberg wrote:
    Vilket förmodligen inte händer, om inte Dexter, Phil o Jay är topp-3!

Som inte låter helt otroligt efter förra årets Olympia, men samma gubbar topp-3 i år igen, nej!

Politiskt är dom topp-3…

Lite tråkigt med Olympia, har du inte rätt namn, sponsorer osv, så får du inte chansen fast du är jäkligt bra och turordningsregeln gäller.
    Tyskarna Wolf och Rockel borde hamna några placeringar högre tex. än vad dom brukar.
    Wolf var riktigt bra 2007 och var även bra i finalen förra året.

Edit: Där ser man tydligt Centopanis svaghet…

Precis, men det jag menade var att det vore intressant att se de herrarna sida vid sida.

Inte så värst intressant med rankings egentligen när det gäller bodybuilding.. men här är de iaf.
    [http://getbig.com/ranking/prorankm.htm]

Jonas Lundberg wrote:
    Du har Kai, Phil o Wolf som topp-3 och Dexter strax bakom. Kai vinner inte, var kommer Phil, Wolf o Kai om du måste rangordna?

Edit: Roligt när någon lägger ner lite tid på sina funderingar och utvecklar lite.

Ah, ok då. Topp fem så som jag tror/tycker:

1. Phil Heath, jag tror det är dags för honom nu. Den ringa axelbredden till trots, alla har sina svagheter. Han är dessutom en ny Shawn Ray vad gäller sportsmannaskap och domarpanelen lär föredra en munlädrad Phil framför en mer tystlåten Kai Greene. Han påminner om Vince Taylor i sin posering och även som person. Publikfrieri och kaxighet.

Angående hans fysik så har han förmodligen inte bara det största setet armar på scen, troligtvis de snyggaste också. Alla gillar armar, det funkar. Hög muskelkvalité och rejäl fyllighet, musklerna ser naturliga ut. Han har mer eller mindre alltid bra färg och som jag skrev innan – i o m hans närvaro tror jag vi kan räkna med att han kommer in i bra form. Den behöver inte ens vara top notch för att han ska bli etta, för så bra anser jag att han är. Separationen är klockren a lá Flex och bodybuildarvärlden kommer aldrig att göra samma misstag igen, nämligen att förbise en ny potentiell Flex Wheeler.

2. Kai Greene. Har gjort en enorm uppsving och är tack vare sin posering och muskelpresentation en given publikfavorit, och han är jävligt bra. Att han inte vinner tror jag skulle bero på de få svagheter han har, dessa har jag nämnt innan. Det finns nån sorts strukturell obalans som påminner lite om Darrem Charles dito. ”Spretig” kan vara ordet jag letar efter, emedans Heaths fysik är mer strömlinjeformad med fylliga muskelkroppar, inte alls långt ifrån Flex Wheeler.

3. Dennis Wolf. Han föra sig och som nån BODYskribent skrev; ”uppträder som ett fullblodsproffs”. Hans fysik är riktigt bra med smal midja, bra ben och rent helhetsmässigt tycker jag att alla hans poser förutom FDB är riktigt bra. Kan han piska in lite vadvolym så blir jag inte förvånad om han klättrar förbi Kai Greene.

Det harmonierar som fan helt enkelt.

4. Dexter Jackson. Ända sedan han kom in som trea 2003 så har alla hela tiden tjatat om att han tillhör toppskiktet – vilket han i allra högsta grad gör. Men när han nu gick och vann så stämde det inte riktigt. Hans midja i samklang med bröst, magmuskler och armar ser inte lika lysande ut som t ex Phil Heath, Dexters framsida i FDB påminner om en illa designad bilfront. Men, i alla andra poser är han klockren och han är troligtvis den mest stabile byggare sen Shawn Ray, som egentligen aldrig gjorde nån besviken, men heller aldrig gjorde ett uppsving som det Coleman presenterade just 2003. Att han blir fyra beror på att det helt enkelt är förväntat att han inte kommer vinna igen. Sen råkar fallet vara så att en viss Greene och en viss Wolf nu också är med i leken och att fältet helt enkelt är bättre än förra årets.

5. Victor Martinez. Han ser som bäst ut när han står avslappnad med armarna hängande. Jag tycker hans lats framifrån är direkt hemska eftersom han totalt saknar samma rundhet som Coleman hade, eller den strömlinjeformning som Flex hade. Latsen ska vara en brygga mellan midjan och armarna och den bryggan är förvisso stor, men illa byggd. Så att säga.
    Jag avskyr hans ben framifrån eftersom de likt latsen upplevs som deformerade. Från sidan ser det okej ut, hamstrings ser reko ut.
    Men jag anser, att när han gör en FDB så blir det obalans. Trots bra ben så ser det ut som att han ska välta på scen.

Att han blir femma beror på att, av nån anledning så tycker alla att han är så jävla bra. Jag begriper det inte och jag tycker det är skrattretande att han fortfarande nämns som en tronföljare till Coleman, till och med av Coleman själv. Men visst, han är stor som ett hus och dubbelt så bred som Phil Heath. Han har bra separation, men som byggare rent generellt platsar han utanför topp fem i min bok.

arne_fan wrote:
    Precis, men det jag menade var att det vore intressant att se de herrarna sida vid sida.

Inte så värst intressant med rankings egentligen när det gäller bodybuilding.. men här är de iaf.
    [http://getbig.com/ranking/prorankm.htm]

Ser man till tippade topp-6 på Olympia så stämmer det och topp-10 skulle ju också kunna vara möjligt, Silvio rasar ju förmodligen inte till 13:e.

Lite konstigt hur dom räknar bara, Kai har tävlingar 2006 som dom har med, Dexter räknar dom bara till 2007. Kais poäng 2006 kan ju ändå inte vara så höga.

Jonas Lundberg wrote:
    Ser man till tippade topp-6 på Olympia så stämmer det och topp-10 skulle ju också kunna vara möjligt, Silvio rasar ju förmodligen inte till 13:e.

Lite konstigt hur dom räknar bara, Kai har tävlingar 2006 som dom har med, Dexter räknar dom bara till 2007. Kais poäng 2006 kan ju ändå inte vara så höga.

Det är det jag menar.. man blir bara chockad när man ser att king kamali är rankad 39:D och vår Ahmad Ahmad 51:a.. visst kamali kom väl i top 10 i olympia en gång i tiden om det var 01..

Alltså det jag menar är att Rankingen har säkerligen inte så stor betydelse på Olympia 2009..

I´m impressed Per… :up:

edit. Måste nog tillägga, mycket imponerad…väldigt bra skrivit.

Kan inte påminna mig att jag skrivit det innan, i så fall väldigt lätträknat.

Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 320 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.