Home › Forums › Tävlingar och Events › Kriget har börjat, vem vinner Olympia?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 mars, 2009 at 15:06 #616400Anonym anvandareMember
Dexter! tror inte någon kommer vara så mycket bättre än honom att de kan dethrone him.
15 mars, 2009 at 18:35 #616401Anonym anvandareMemberJay vinner inte, fysik och form räcker inte längre.
Dexter får det hett om öronen, Phil, Wolf och Kai kommer starkt!
Just nu matchar ingen Kai, som han ser ut nu hade han vunnit förra årets Olympia…men det är ju 2009 som gäller!15 mars, 2009 at 18:40 #616402Anonym anvandareMemberhåller med om att kai var sjukt bra på ac han ser grym ut i alla poser den enda posen jag verkligen inte gillar kais fysik i är tyvärr fdb annars e han grym
15 mars, 2009 at 19:45 #616403Anonym anvandareMemberSkulle man se det ur ett svenskt perspektiv där allt som oftast symmetrin/snyggast fysik ska vinna borde ju Dennis Wolf vara det självklara valet. Sen hatar ju alla breda midjor och stora magar, förstår inte att ingen gnäller på gröngölingens mage?
15 mars, 2009 at 20:07 #616404Anonym anvandareMemberGreene har ingen dålig midja ,Bara kort torso ( Heter det så )
15 mars, 2009 at 20:15 #616405Anonym anvandareMemberofyfan kai ser för jävlig ut tycker jag phil osså , men dennis tror jag tar mr olympia detta året han har varit med några gånger utan lycka men han ser klart förbättrad ut än för 1-2 år sen
15 mars, 2009 at 20:32 #616406Anonym anvandareMemberMiniArnold wrote:ofyfan kai ser för jävlig ut tycker jag phil osså , men dennis tror jag tar mr olympia detta året han har varit med några gånger utan lycka men han ser klart förbättrad ut än för 1-2 år senva… ser kai och phil förjävliga ut ? :what:
vad kretsar i din skalle igentligen…15 mars, 2009 at 21:30 #616407Anonym anvandareMemberPappa_B wrote:Skulle man se det ur ett svenskt perspektiv där allt som oftast symmetrin/snyggast fysik ska vinna borde ju Dennis Wolf vara det självklara valet. Sen hatar ju alla breda midjor och stora magar, förstår inte att ingen gnäller på gröngölingens mage?Dennis Wolf har den bästa ramen av alla.
Han var ju tyvärr lite platt under förbedömningen av Olympia sist, finalformen var klart bättre, men skadan var redan skedd.
Vader, nedre rygg och rumpan behöver lite mer kött för att på allvar vara en kandidat och han har inte Kais seperationer.
Han drog ju tydligen ner sig ordentligt sist, första gången utan kolhydrater och det verkade vara ett stort misstag.
Tror vi får se en bättre Dennis i år.
Som sagt 3st kan vinna i år med Dexter o Victor hack i häl.15 mars, 2009 at 22:19 #616408Anonym anvandareMemberAtt ha en vinnande fysik innebär ju inte enbart att ha:
Snyggast fysik
el.
Mest muskler
el.
Bäst form
el.
Posera bäst
el.
Bäst symmetri
el.
Smalast midja
el.
Bredast axlar
el.
Mest seperationer
el.
Mest räfflor
el.
Fylligast musklerMan måste ha den bästa balansen av allt detta…den som har minst svagheter och samtidigt ligger i topp på flertalet av dessa punkter vinner.
Ingen har en fysik som är helt perfekt, det går inte att peka på att någon har för dåliga vader, bred midja etc.
Är han bättre på mycket annat så vinner han ändå!15 mars, 2009 at 23:41 #616409Anonym anvandareMemberHoppas på:
1. Jay Cutler
2. Phil Heath
3. Dexter Jackson
4. Vic
5. Kai green
6. Branch Warren16 mars, 2009 at 02:56 #616410Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:textTog bort texten för att minimera storleken på inlägget. Tyvärr har det ju inte varit så att den bästa fysiken vunnit mr.o varje år. Både ronnie och yates har vid flera tillfällen inte förtjänat att vinna. För att inte nämna cutler. Man får väl hoppas att dexters vinst var början på nya krav men eftersom det är samma domare som suttit ett bra tag tvivlar jag starkt på det. Vm-killarna är bäst idag.
16 mars, 2009 at 07:12 #616411Anonym anvandareMemberDet jag menade med mitt inlägg ang fysiker är att synen på det hela är lite annorlunda i USA än i Sverige. I USA är ju massa och storlek betydligt viktigare än i våra ögon. Jag skulle tillochmed påstå att massan och flexen är viktigare än den perfekta symmetrin i USA…. Dom korrupta domarna skulle förmodligen redan idag kunna svara på vem dom tänker låta vinna MR.O.
22 mars, 2009 at 16:21 #616412Anonym anvandareMemberAv det jag sett är jag mest imponerad av Kai Greene men jag har tänkt lite och jag tror faktiskt Dexter vinner i år igen.
Min gissning:
1. Dexter
2. Kai
3. Cutler22 mars, 2009 at 16:51 #616413Anonym anvandareMemberLite lustigt…av dom 6 tänkta förhansfavoriterna är Dexter bara 6:e tippad, men det säger ju lite hur ovisst det är i år.
Jag tror ju inte Dexter kan stå emot dom 3 starkt kommande stjärnorna, men slår sig förmodligen in i topp-3.
Mitt tips 6 månader innan:
1. Kai Greene
2. Phil Heath
3. Dexter Jackson
4. Dennis Wolf
5. Victor Martinez
6. Jay CutlerWolf är den som jag tror kan överraska mest och klättra.
Phil och Kai kommer säkert också vara bättre.
Dexter är minst i gänget, sämst vidd en klar nackdel, men har säkert lyckats lägga på sig lite muskler.
Phil lider ju också av en trång ram, lite bättre rygg än Dexter dock.
Victor har aldrig varit riktigt hård och benen har mer att önska.
Jay hade sämre rygg sist, slät och fysiken har blivit sämre.
Han är helt borta ur toppstriden, det var han sist också iofs, men fick ju en lite väl hög placering tack vare att han var regerande Mr O.
Han kommer aldrig i 2001 års form igen.
Det var ingen riktig topp förra året; Dexter, Phil, Toney och Silvio var bra. Wolf var bra under finalen.
Dexter vann ett mellanår!22 mars, 2009 at 17:19 #616414Anonym anvandareMemberUndrar hur du tänker lite där..
Wolf över Cutler? Nja, inte riktigt va?
Cutler fullständigt dominerar Wolf från sidan och bakifrån, där har Wolf riktigt mycket att hämta och det gör han inte på ett år, kanske inte överhuvudtaget.
Toney kommer plocka Dennis också, inget snack om saken om vi går efter den som är mest komplett och Toney kommer in i form. Snyggaste fysiken någon?
Jay har mest muskler av alla och att säga att han är ur topp-striden redan nu är väldigt, väldigt förhastat.
Jay kommer minst att vara i top3.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.