Kriget har börjat, vem vinner Olympia?

Home Forums Tävlingar och Events Kriget har börjat, vem vinner Olympia?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 320 total)
  • Author

[img=http://www.musculardevelopment.com/photos/transferred/_H4X3169.jpg][img=http://www.musculardevelopment.com/photos/transferred/_H4X3246.jpg][img=http://www.musculardevelopment.com/photos/transferred/_H4X6101.jpg][img=http://www.musculardevelopment.com/photos/transferred/_H4X6319.jpg]Är det här Jay dominerar?
    Förbedömningen först där bägge var off.
    DBB – finalen där Wolf var klart bättre.
    Vet ju vem som dominerar lats-spread fram tex.

Det är lätt att ranka ner Victor Martinez, mycket tack vare att Kai var klart bättre på AC.
    Men Victor vann AC 2007, blev 2:a på Olympia (borde ha vunnit), slog Dexter bägge gångerna.
    Fast Kai, Phil och Dexter är ju så bra, han måste vara klart bättre för att slå dessa och Wolf bommar inte 2 år i rad.
    Martinez var bäst 2007!
    Dexter var bäst 2008!
    Kai har halva inne 2009…

Har ni tänkt på att Heath bara satsar på denna tävling han kommer komma in så hård och stor så de inte är sant! de enda han gjort detta år är att förbättra sina svagheter… så jag tror med sannolikhet att de ser ut som så

1 – Phil Heath
    2 – Dexter Jacksson
    3 – Kai Green
    4 – Dennis Wolf
    5 – Vic Martinez
    6 – Toney Freeman

Bilder säger absolut ingenting.

från dem främre raderna där jag satt försvann wolf totalt i sid och bak poserna.
    Att tippa så här i förhand är ganska omöjligt då det är dagen som gäller hur man ser ut och hur allt klaffat. :emo-thumb

Håller med dig emil, jag är själv kortare än 175 o skulle någon kalla mig dvärg så hade jag tagit illa upp. Det har en negativ underton som det har nämnts tidigare och vissa borde nog tänka till innan dom talar.

jag fatar inte att Dexter kommer så högt.. :( visst han har skit bra symmertri å smal midja
    men.. inga vader, inte tillräcklig med framsida ben, kass hamstring, ändå hamnar har 1:a plats, jag tror han kommer komma under top 3 i år iaff

Kai/phil
    jay/wolf slåss om top 3, :nod

Jonas Lundberg wrote:
    Lite lustigt…av dom 6 tänkta förhansfavoriterna är Dexter bara 6:e tippad, men det säger ju lite hur ovisst det är i år.
    Jag tror ju inte Dexter kan stå emot dom 3 starkt kommande stjärnorna, men slår sig förmodligen in i topp-3.

Dexter Jackson är ett skämt som MR.O… Hans vidd, hans tjocklek och hans vader. 3 saker som gör att han inte borde vinna. Men det ska tillägas. Han vann på andras frånvaro och form (läs cutler). Skulle jay kommit in torr skulle han ha vunnit, ja han gav bort segern.

Kollade på filmen från romania gp och satt och småskratta lite när dexter stod där brevid ryssen, kjellström osv…. Som tidigare sagts, han ser ut som en liten skolpojke. (jämfört med dom andra).

Någon skrev att alla under 175cm är dvärgar och därmed uteslutna som vinnare… Ni som tycker att längst kille automatiskt ska vinna eller att en kortare aldrig borde vinna, ni har inte fattat vad BB går ut på :yikes:

Pappa_B wrote:
    Dexter Jackson är ett skämt som MR.O… Hans vidd, hans tjocklek och hans vader. 3 saker som gör att han inte borde vinna. Men det ska tillägas. Han vann på andras frånvaro och form (läs cutler). Skulle jay kommit in torr skulle han ha vunnit, ja han gav bort segern.

Kollade på filmen från romania gp och satt och småskratta lite när dexter stod där brevid ryssen, kjellström osv…. Som tidigare sagts, han ser ut som en liten skolpojke. (jämfört med dom andra).

Dexter va riktigt bra på Mr Olympia! Han är inte ett skämt, att han vann var ett bevis på att störst inte alltid är bäst… Det var inte enbart att Jay Cutlers form (han kom in i bra form i finalen) och andras frånvaro som gjorde att han inte vann, hans fysik var sämre än tidigare bl a var hans symmetri mycket sämre

Stjärnkvist wrote:
    Bilder säger absolut ingenting.

från dem främre raderna där jag satt försvann wolf totalt i sid och bak poserna.
    Att tippa så här i förhand är ganska omöjligt då det är dagen som gäller hur man ser ut och hur allt klaffat. :emo-thumb

Jo bilder säger något, man ser ramen, formen, symmetrin och detaljer som man kanske missade live, det ser man bättre på en bild.

Och att tippa kan man göra, men tippa är inte att veta.
    Man måste summera allt bakåt i tiden och speciellt dom sista tävlingarna, sedan får man utvärdera vilka förbättringar dom kan göra; hårdare, större, mindre brister osv.
    Om vi tar Dexter och Jay tex.
    Så vet vi hur dom brukar se ut och hur utvecklingen har varit dom sista åren.
    Vi kan förvänta oss att Dexter kommer in med lite mer massa, men kommer inte att vara hårdare än vad han brukar.
    Jay har aldrig kommit in riktigt torr, varför ska han göra det i år?
    Han har vuxit en del dom sista åren, har han blivit bättre…Nej är mitt svar!
    Dom 2 sista åren har han faktiskt varit sämre. Det sägs att han drog ner sig väldigt mycket till finalen sist, huden blev tunnare, men han var ändå inte tillräckligt hård och ryggen hade klart sämre vidd.
    2001 års form var bäst, men han har inte den fysiken längre och han kommer nog inte att dra ner sig så mycket.
    Jay har aldrig varit hård i korsryggen, hela baksidan har varit slätare och sämre dom sista åren. Bröst, armar och axlar har han inte heller tillräcklig hårdhet i.
    Han har svårt att komma in torr.
    Dom nya killarna har mycket bättre fysik än vad Cutler har.
    Kan man analysera lite och se till helheten, så kan man bilda sig en uppfattning ungefär hur dom kommer att se ut när det är dax.
    Formen kan vara lite sämre eller bättre än vad man tror.
    Det är viktigt att komma in minst lika bra som sist, annars tappar man placeringar.
    Cutler och Wolf var inte så bra sist som man hade förväntat sig.
    Andra var ungefär så bra som man hade trott.
    Toney och Silvio var i sitt livs form och var kanske värda ett bättre öde, men Olympia är väldigt mycket namn…hade inte Jay haft sitt namn sist, så hade han inte kommit 2:a.

Pappa_B wrote:

Backa ett par meter. Dexter ser helt jävla fantastisk ut och förtjänade Mr. O helt utan snack. Att jämföra med Kjellström är ju bara ett rent skämt. Hypen kring stora män med enorma magar borde ha slutat när Coleman lade av.

Kristoffersson wrote:
    Backa ett par meter. Dexter ser helt jävla fantastisk ut och förtjänade Mr. O helt utan snack. Att jämföra med Kjellström är ju bara ett rent skämt. Hypen kring stora män med enorma magar borde ha slutat när Coleman lade av.

:up: Håller verkligen med om att det för en gång skull är symmetriska byggares tid.

Ett jävla tjat om denna symmetri hela tiden. Vad fan är symmetri? När Arnold vann var han perfekt symmetrisk, När Dickerson vann var han symmetrisk. När Dexter vann var han tydligen symmetrisk? Ingen är symmetrisk, det är upp till varje person att avgöra om någon är symmetrisk. Jag kanske tycker Greg Kovacs är symmetrisk, någon annan kanske tycker att Branch Warren har perfekt symmetri.

Någons storlek,flex och vidd kan man aldrig ta ifrån någon.

jag tror det blir:

1. Victor Martinez..han har vunnit arnold så nu e d mr o som gäller , kommer träna ihjäl sig
    2. Kai Greene
    3. Phil Heath
    4. Dexter Jackson
    5. Dennis Wolf..han förlorar stort i sid poser
    6. Jay

r2d2r2d2 wrote:
    Någon skrev att alla under 175cm är dvärgar och därmed uteslutna som vinnare… Ni som tycker att längst kille automatiskt ska vinna eller att en kortare aldrig borde vinna, ni har inte fattat vad BB går ut på :yikes:

Jag tycker att det är inte konstigt att korta inte ska vinna i BB tävlingar, för att när man är kort och bygger massa muskler då går man åt ”lika bred som lång” hållet och det är inte snyggt. En person som är 170 t.ex. kan inte ha lika stora muskler som en som är 190.
    Det är min syn på saken.

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 320 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.