Home › Forums › Tävlingar och Events › Kriget har börjat, vem vinner Olympia?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 mars, 2009 at 16:51 #616430Anonym anvandareMemberPappa_B wrote:Ett jävla tjat om denna symmetri hela tiden. Vad fan är symmetri? När Arnold vann var han perfekt symmetrisk, När Dickerson vann var han symmetrisk. När Dexter vann var han tydligen symmetrisk? Ingen är symmetrisk, det är upp till varje person att avgöra om någon är symmetrisk. Jag kanske tycker Greg Kovacs är symmetrisk, någon annan kanske tycker att Branch Warren har perfekt symmetri.
Någons storlek,flex och vidd kan man aldrig ta ifrån någon.
Jag är väldigt förvirrad. Ja? Och jag gav min åsikt efter att du hade gett din. Vad är konstigt?
23 mars, 2009 at 17:30 #616431Anonym anvandareMemberPappa_B wrote:Ett jävla tjat om denna symmetri hela tiden. Vad fan är symmetri? När Arnold vann var han perfekt symmetrisk, När Dickerson vann var han symmetrisk. När Dexter vann var han tydligen symmetrisk? Ingen är symmetrisk, det är upp till varje person att avgöra om någon är symmetrisk. Jag kanske tycker Greg Kovacs är symmetrisk, någon annan kanske tycker att Branch Warren har perfekt symmetri.Någons storlek,flex och vidd kan man aldrig ta ifrån någon.
en bra poäng där med symmetrin, den är ju ganska relativ… egentligen har Dexter faktiskt problem med symmetrin om man kollar på hans armar, dem är inte symmetriska med varandra
23 mars, 2009 at 17:34 #616432Anonym anvandareMemberPappa_B wrote:Någons storlek,flex och vidd kan man aldrig ta ifrån någon.Man kan inte heller ta ifrån någon sin struktur, muskelfästen och muskelbukar.
Man kan förbättra sin fysik, men man kan även försämra den med för mycket muskler.
Dom som blir bra är oftast bra ifrån början, sedan hur mycket man kan utvecklas varierar ju ganska ordentligt.
Vissa blir ju bara bra, sedan händer inget mer…
En lite längre person har ju oftast bättre utvecklingsmöjligheter.
Är man för lång eller kort, så blir det svårt att bli bäst.
Dom som är 175-180cm ca. brukar lyckas bäst bland manliga BB.
Tittar vi på Silvio och Toney som hamnar utanför den skalan, dom är hur bra som helst och förmodligen bäst i världen för sin respektive längd, men när dom möter någon riktigt bra med ”rätt” längd, så får dom stryk.
Har man inte dom bästa förutsättningarna, så är det mycket svårt att vinna dom stora titlarna.
Tittar vi på årets 6 favoriter, så är nästan alla under 175cm.
Tror Jay ligger runt 175cm och Wolf runt 180cm.
Dom sista åren har faktiskt mer korta vunnit proffs tävlingarna, nu är ju faktiskt många av dom bästa runt 174cm…kanske en tillfällighet eller utveckling?23 mars, 2009 at 17:55 #616433Anonym anvandareMemberQuote:174cmLåter som en alldeles förträfflig längd.
23 mars, 2009 at 18:37 #616434Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Man kan inte heller ta ifrån någon sin struktur, muskelfästen och muskelbukar.
Man kan förbättra sin fysik, men man kan även försämra den med för mycket muskler.
Dom som blir bra är oftast bra ifrån början, sedan hur mycket man kan utvecklas varierar ju ganska ordentligt.
Vissa blir ju bara bra, sedan händer inget mer…
En lite längre person har ju oftast bättre utvecklingsmöjligheter.
Är man för lång eller kort, så blir det svårt att bli bäst.
Dom som är 175-180cm ca. brukar lyckas bäst bland manliga BB.
Tittar vi på Silvio och Toney som hamnar utanför den skalan, dom är hur bra som helst och förmodligen bäst i världen för sin respektive längd, men när dom möter någon riktigt bra med ”rätt” längd, så får dom stryk.
Har man inte dom bästa förutsättningarna, så är det mycket svårt att vinna dom stora titlarna.
Tittar vi på årets 6 favoriter, så är nästan alla under 175cm.
Tror Jay ligger runt 175cm och Wolf runt 180cm.
Dom sista åren har faktiskt mer korta vunnit proffs tävlingarna, nu är ju faktiskt många av dom bästa runt 174cm…kanske en tillfällighet eller utveckling?Riktigt bra skrivet om längderna. Där gav du många svar på tal.
struktur, muskelfästen och muskelbukar säger du oxå. Stämmer ju mycket bra, men struktur betyder väl egentligen samma sak som symmetri?
Och Muskelbukar byggs väl ganska lätt in i ordet storlek?
23 mars, 2009 at 18:57 #616435Anonym anvandareMemberPappa_B wrote:Riktigt bra skrivet om längderna. Där gav du många svar på tal.struktur, muskelfästen och muskelbukar säger du oxå. Stämmer ju mycket bra, men struktur betyder väl egentligen samma sak som symmetri?
Och Muskelbukar byggs väl ganska lätt in i ordet storlek?
Ja struktur, linjer, symmetri, X-form osv är väl i stort sett samma sak.
Det klassiska; smal midja, vidd över axlar och rygg, bra svep och volym på benen.
Fylliga muskelbukar har ju mycket att göra med musklelfästena, som Silvios armar och bröst tex, musklerna fäster långt ut på benet…nästan så det krockar med nästa muskelgrupp.23 mars, 2009 at 21:31 #616436Anonym anvandareMemberMan ska aldrig räkna bort Branch Warren. Även om han inte kommer vinna så finns definitivt möjligheter för top 6.
MR O 2008. Någon mer än jag som tkr att Phil blev fråntagen en klar vinst? Från bilderna jag såg jämte Dexter var Phil synligt bättre. Bättre Rygg, framsida och baksida ben, vader, armar..?
24 mars, 2009 at 14:01 #616437Anonym anvandareMemberHur lång är Dexter Jackson btw?
24 mars, 2009 at 14:33 #616438Anonym anvandareMemberMickaz wrote:Hur lång är Dexter Jackson btw?5″6´(168cm) står det på hans hemsida, men skulle tro att han är några cm längre. Deras måttsystem är ju inte så exakt!
Kai är 5″8´(173cm)
Victor 5″9´(175cm)
Jay 5″9´
Dennis 180cm
Phil 5″9´
3 av dom bästa är ca. 175cm, Kai lite kortare, Dexter ytterligare lite kortare och Dennis 180cm.
25 mars, 2009 at 17:11 #616439Anonym anvandareMemberNästan mest röster på Jay och typ inte en komentar om honom. Man kan tro att det nästan är lite fult att rösta på han {.__.}
25 mars, 2009 at 17:15 #616440Anonym anvandareMemberOfta när folk har en favorit och inte är så insatt i bodybuilding ser de bara de positiva saker med sin favorit och allt det negativa av andra tävlande. Om man ska tippa vinnare och se vem som egentligen är bäst bör man vara neutral i bedömningen.
Jag kan nästan lova att inte Jay kommer vinna Mr o.25 mars, 2009 at 18:06 #616441Anonym anvandareMemberJag hoppas på att Jay kommer in i form och vinner, men det lär vi ju se på dagen d
25 mars, 2009 at 20:41 #616442Anonym anvandareMemberarne_fan wrote:Ofta när folk har en favorit och inte är så insatt i bodybuilding ser de bara de positiva saker med sin favorit och allt det negativa av andra tävlande. Om man ska tippa vinnare och se vem som egentligen är bäst bör man vara neutral i bedömningen.
Jag kan nästan lova att inte Jay kommer vinna Mr o.Har du redan glömt att Jay vann finalen på MR.O senast? Och anledningen till förlusten var att Dexter drog ifrån för mycket i förbedömingen.
Sen är det på något sätt helt förbjudet att säga något bra om Jay, men klagar man på Kai tex då ska man huggas med både lie och yxa!
Kommer Jay in torr, (förmodligen gör han inte det) Men om, då vinner han MR.O 2009 vare sig vi vill det eller inte.
Men som sagt, jag håller på Wolf.
25 mars, 2009 at 20:46 #616443Anonym anvandareMemberPappa_B wrote:Har du redan glömt att Jay vann finalen på MR.O senast? Och anledningen till förlusten var att Dexter drog ifrån för mycket i förbedömingen.Sen är det på något sätt helt förbjudet att säga något bra om Jay, men klagar man på Kai tex då ska man huggas med både lie och yxa!
Kommer Jay in torr, (förmodligen gör han inte det) Men om, då vinner han MR.O 2009 vare sig vi vill det eller inte.
Men som sagt, jag håller på Wolf.de där va nog sanningens ord…
men själv håller jag på kai:)
25 mars, 2009 at 22:30 #616444Anonym anvandareMemberPappa_B wrote:Har du redan glömt att Jay vann finalen på MR.O senast? Och anledningen till förlusten var att Dexter drog ifrån för mycket i förbedömingen.Sen är det på något sätt helt förbjudet att säga något bra om Jay, men klagar man på Kai tex då ska man huggas med både lie och yxa!
Men som sagt, jag håller på Wolf.
Dommarna vill ju att muscletechs pojkar hamnar 1a och 2a och derför dömnde de säkert så.
Visst Jay var bättre i finalen men förtjänade absolut inte att komma 1a. (precis som 07 när Jay tydligen hade vunnit i posedown:D)
Jag menar inte att Jay är dålig, men jag tycker att hans tid är förbi. Han kan inte bli bättre medans alla andra förbättrar sig hela tiden. Jag avgudade Jays fysik 2001, 02-03 och var bra 05-06.Jag kan hålla med dig om att ”klagar man på kai blir man huggen av yxa” för personligen tycker jag inte om hans midja men hans overall paket är den vassaste i IFBB just nu.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.