Home › Forums › Tävlingar och Events › Kriget har börjat, vem vinner Olympia?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 mars, 2009 at 22:58 #616445Anonym anvandareMemberBigSyke wrote:Jag tycker att det är inte konstigt att korta inte ska vinna i BB tävlingar, för att när man är kort och bygger massa muskler då går man åt ”lika bred som lång” hållet och det är inte snyggt. En person som är 170 t.ex. kan inte ha lika stora muskler som en som är 190.
Det är min syn på saken.5 av 6 stycken i absoluta världseliten snuddar eller är under 175cm. regerande MR O är 168cm. Världseliten och domarna i BB har givetvis fel och du har rätt, ”korta kan inte vinna, det ser ju fult ut med för mycket muskler ” 😀
PS. Gilla läget eller satsa på basket grabben, det här är ett BB-forum, och här tycker vi (i alla fall de flesta vågar jag påstå) inte att ”för mycket muskler inte är snyggt”
26 mars, 2009 at 00:54 #616446Anonym anvandareMemberr2d2r2d2 wrote:5 av 6 stycken i absoluta världseliten snuddar eller är under 175cm. regerande MR O är 168cm. Världseliten och domarna i BB har givetvis fel och du har rätt, ”korta kan inte vinna, det ser ju fult ut med för mycket muskler ” 😀PS. Gilla läget eller satsa på basket grabben, det här är ett BB-forum, och här tycker vi (i alla fall de flesta vågar jag påstå) inte att ”för mycket muskler inte är snyggt”
haha lugna ner dig lite:P han har väl rätt i att ha en egen åsikt sen om du inte delar hans syn på saken så är det lika okej. sen har han väl en liten poäng i att en längre byggare har större möjligheter att utveckla mer muskler vilket borde(inte för jag tycker det i någon större utstreckning men det verkar lite så) vara till deras fördel sen att vi korta jävlar inte tycker om det är väl en annan sak:P
satan va rörigt det blev men orkar inte ändra och kladda förstår du inte så svarar jag bättre imon haha godnatt gott folk!
26 mars, 2009 at 08:05 #616447Anonym anvandareMemberEmil Lundberg wrote:haha lugna ner dig lite:P han har väl rätt i att ha en egen åsikt sen om du inte delar hans syn på saken så är det lika okej. sen har han väl en liten poäng i att en längre byggare har större möjligheter att utveckla mer muskler vilket borde(inte för jag tycker det i någon större utstreckning men det verkar lite så) vara till deras fördel sen att vi korta jävlar inte tycker om det är väl en annan sak:Psatan va rörigt det blev men orkar inte ändra och kladda förstår du inte så svarar jag bättre imon haha godnatt gott folk!
Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på ditt inlägg, jag svarade till en person som tyckte att korta byggare aldrig kan vara bra i stort sett (om du har följt tråden ?). Jag stannar där tror jag
26 mars, 2009 at 11:57 #616448Anonym anvandareMemberr2d2r2d2 wrote:Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på ditt inlägg, jag svarade till en person som tyckte att korta byggare aldrig kan vara bra i stort sett (om du har följt tråden ?). Jag stannar där tror jagaldrig kan vara bra skulle jag inte tolka hans inlägg som men däremot inte lika bra som en längre byggare ja, vilket jag kan hålla med honom om till visst del, är du längre/större ram har du större möjlighet att bli riktigt bra! sen om du inte håller med om de är de din sak……….
26 mars, 2009 at 12:36 #616449Anonym anvandareMemberNågon moderator får ändra min röst från ”någon annan” till Ntuk Ntuk!
27 mars, 2009 at 19:30 #616450Anonym anvandareMemberJag tror tyvärr att Kai Green går och vinner Olympia… dessutom relativt överlägset. Även om jag hade velat se att så inte var fallet.
27 mars, 2009 at 21:37 #616451Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Jag tror tyvärr att Kai Green går och vinner Olympia… dessutom relativt överlägset. Även om jag hade velat se att så inte var fallet.Har du inte muscletech som sponsor vinner du inte MR.O 2009….
Domarna har en plan för honom, frågan är hur den ser ut?
6 maj, 2009 at 21:30 #616452Anonym anvandareMemberTanke i dagsläget!
1-4:
Dexter
Kai
Phil
Wolf5-6: Strax där bakom lurar Jay o Victor
7-9: Sedan har vi Silvio, Toney och Melvin.
Evan ska bli intressant att se på NY.
Branch får man väl nämna också så har vi topp-10 + en gubbe…
Evan o Branch kan slå sig in i smeten…
Räknar med att Dexter, Kai o Phil är i toppform.
Wolf är klart bättre än förra året.
Victor aningen bättre än på AC.
Jay har haft sina bästa dagar, 2 sista åren har inte varit bra.
Silvio kan man lita på.
Toney lika bra som förra året, kan avancera.
Melvin brukar sakna lite skärpa…
Branch i AC form skulle kunna vara och nosa på topp-6.
Hur bra är Evan?6 maj, 2009 at 21:50 #616453Anonym anvandareMemberDet är rätt skoj med olympia just nu när det är 6-7 stycken som kan kriga om titeln.
Så var det inte för några år sen, men nu när det finns så många bra, nya å hungriga grabbar så e det riktigt skoj att följa detta inför tävlingen, fast det är typ ett halvår kvar.
Den som kommer in i bäst form av dessa grabbar tar titeln, och det kan i stort sett bli vilken som helst. Men som historian säger så vet man ju vilka som brukar komma in hård å fyllig, å vilka som inte brukar vara lika hård, så nummer 1-4 e svår att tippa.
Men skoj e det hur som helst.6 maj, 2009 at 22:06 #616454Anonym anvandareMemberMan fick sig ju en liiten försmak efter alla gästposeringar på 202 pro i helgen.
Men vi ska nog inte räkna borta Victor från segerstriden. Kom ihåg att han trots sin halvtaskiga form på AC ledde ända fram till sista ronden. Och då var Kai i kanon form!
Wolf kommer nå pallen iår. Det måste bli så, han packar på sig mer hela tiden. Men formen måste ju sitta där också…
Phil var ju såklart off på gästposeringen och det är många månader kvar till O men det gav inga bra vibbar.
Frågorna som återstår: Vågar vi räkna bort Jay redan? Kan Kai vinna trots att han inte har rätt sponsor? Eller kommer dom ge bort segern till till Dexter?
Mr.O 2009 måste vara det mest spännande i mannaminne!
6 maj, 2009 at 22:45 #616455Anonym anvandareMemberHåller med pappa_b till 100 %…Längtar som bara den till september
7 maj, 2009 at 00:10 #616456Anonym anvandareMemberSurprise winner – Toney with frames !
7 maj, 2009 at 00:37 #616457Anonym anvandareMemberKai har minst brister, poserar som en gud, fyllig och räfflad.
Phil och Dexter kan inte matcha honom storleksmässigt.
Wolf har en del brister men en helt otrolig V-form.
Kais längd och muskelmassa kan matchas av Jay, Branch o DJ, men vem har strukturen av dessa?
Victor har storlek och linjer, men formen och benen matchar inte Kai.
Dexter är mästaren, kommer alltid iform och verkar ha gjort sin läxa.
Phil gjorde stora framsteg förra året, tar han Dexter i år?
Jay har svårt att komma in torr och fysiken har blivit sämre med storleken.
Jays rygg var sämre förra året än tidigare (inte samma vidd) och har ju aldrig varit riktigt hård i baksidan till skillnad mot freaket Kai.
Jay måste komma in tightare, hårdare om han ska ha någon chans, som 2001, men skulle det räcka ändå?
Och han har inte den fysiken längre + han går för massa…tror inte han kan bli så torr som skulle behövas, var ju riktigt hård 2001, men ändå inte Kais hårdhet.
Dexter, Phil och Kai är hetast tätt föld av Wolf!
Victor var den bästa byggaren 2007, slog Dexter och borde slagit Jay då också…var inte mycket sämre på AC ny sist, men chanslös i finalen mot Kai.
Hur som helst, så blir det mycket spännande, den som missar sin peak är borta ur matchen.
Jay har ju faktiskt bommat 2år i rad, i år så kommer han inte få lika mycket till skänks…7 maj, 2009 at 00:39 #616458Anonym anvandareMemberAnne wrote:Surprise winner – Toney with frames !Kommer han in 10cm kortare, så blir han farlig!
7 maj, 2009 at 12:56 #616459Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Kommer han in 10cm kortare, så blir han farlig!den var bra!
Seriöst, om jag nu glömmer min frame-kärlek o Toney, så .. det är, utan tvekan, Kai.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.