Home › Forums › Tävlingar och Events › Lite tankar kring +57 damer…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 december, 2005 at 22:53 #1054837Anonym anvandareMember
Ja, Carro var given etta! :worship: Även jag blev väldigt förvånad över övriga resultat.
Med en betydligt bättre deff nästa gång blir femman (Gina Arenander) farlig. :whistle: Hon är inte stor men har det kvinnliga i kombination med en jämn och estetisk fysik.16 december, 2005 at 00:08 #1054838Anonym anvandareMemberMirre wrote:Ja, Carro var given etta! :worship: Även jag blev väldigt förvånad över övriga resultat.
Med en betydligt bättre deff nästa gång blir femman (Gina Arenander) farlig. :whistle: Hon är inte stor men har det kvinnliga i kombination med en jämn och estetisk fysik.Tack för dina ord Mirre, de värmer och gör mig ännu mer motiverad till att kämpa järnet och komma tillbaka nästa år och ta guldet!!!
16 december, 2005 at 00:28 #1054839Anonym anvandareMemberGina Arenander wrote:Tack f16 december, 2005 at 09:19 #1054840Anonym anvandareMemberJorgen wrote:En snabb förklaring:
En tävlande med bra fysik som poserar dåligt (inte visar hela sin fysik osv) skall få minus. En tävlande med något sämre fysik som gör en bra fri posering skall få plus.En bra fri posering är väl egentligen inte själva poseringen i sig utan hur du med din fria posering visar upp just din fysik på bästa sätt. Har jag rätt där Jörgen? :whistle:
16 december, 2005 at 16:08 #1054841Anonym anvandareMemberJan Hansson wrote:En bra fri posering är väl egentligen inte själva poseringen i sig utan hur du med din fria posering visar upp just din fysik på bästa sätt. Har jag rätt där Jörgen? :whistle:Ehm, va? Och kanske ja. Det handlar som du skrev om att visa upp sin fysik på bästa sätt. Och man skall visa upp hela fysiken, inte 70% framsida och sen resten.
16 december, 2005 at 16:21 #1054842Anonym anvandareMemberMan skulle ju också kunna lägga till att, utöver att visa upp fysiken på bästa sätt, det gärna får finnas en tanke (”ett tema”) och en genomtänkt plan för hur poserna sätts, hur övergångarna görs och hur man skapar ett flyt i poseringen också. Detta ska absolut inte förväxlas med dans eller rytmik. Vi kräver trots allt inte att alla ska clonas från Stanley, Ellitinette eller Lissan Grape.
Som jag har uppfattat det var många impade av Henrik Janssons fria. Jag kan i så fall bara instämma. Snyggt, genomarbetat och enkelt. Så vitt jag minns fanns inget som luktade dans eller balett i hans uppvisning, Men bra var det och troligen utifrån förutsättningarna att inte vara någon rytmbox precis.
16 december, 2005 at 17:28 #1054843Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Som jag har uppfattat det var många impade av Henrik Janssons fria. Jag kan i så fall bara instämma. Snyggt, genomarbetat och enkelt. Så vitt jag minns fanns inget som luktade dans eller balett i hans uppvisning, Men bra var det och troligen utifrån förutsättningarna att inte vara någon rytmbox precis.Frågan är bara hur man ska lyckas göra någonting dåligt av den fysiken?
Nejdå, Henrik var duktig även i sitt fria:up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.