Marie Gibbon Arvidsson

Home Forums Tävlingar och Events Marie Gibbon Arvidsson

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 38 total)
  • Author
    Annika Warg wrote:
    Okej Roddy men du har nog förstått mig helt fel. Vad jag menade var/är att jag velat se ”en röd tråd” i vad det är domarna är ute efter. Som jag även skrev skulle det varit lättare för mig (och fler med mig) att förstå domarnas sätt att resonera om de satt Anna C efter Cicci och sedan de tjejer som hade mer hårdhet och muskulatur så som mig själv.
    För det är svårt att få någon trovädighet i en ”sport” som varierar i bedömingen. Hur ska de som sitter i publiken och själv har som mål att tävla, veta om de ska gå in för att bli hårda såsom tex Christel Hansson (Nordisk Mästarinna 2005) eller din sambo Cicci (Fitness festivalen våren -05) eller betydligt mjukare såsom Cicci såg ut nu under SM? Ska man dömma ner hårdhet, ja se då till att alla de tjejerna blir nerdömda (så även jag). DÅ är det lättare att förstå vad för ”sport” det är vi sysslar med.
    Jag betackar mig för spydigheter, för de är jag allt för smart för att förstå att de genomsyrar hela ditt inlägg.
    Jag har aldrig nämnt något om Ciccis alla framgångar och placeringar, hon är helt säkert värd alihopa. MEN dessa tidigare placeringar har väl ändå INGET med vad för placering man ska få på själva tävlingsdagen dvs SM som vi nu talar om. För var det så, ja då ligger jag fem år efter
    Och du…….Lycka till själv på Lucia.

D

[/QUOTE]
    Cicci Svensk Mästarinna BF 2005

Annika Warg wrote:
    Jättefina bilder Mirre :up: . Lycka till med din satsning framöver :) .

Tack detsamma! Man lär av misstagen och får nya erfarenheter efter varje tävling. Ses i publikhavet på Lucia. :)

hayabusa: oj vilket ”f

Annika Warg wrote:
    Okej Roddy men du har nog förstått mig helt fel. Vad jag menade var/är att jag velat se ”en röd tråd” i vad det är domarna är ute efter. Som jag även skrev skulle det varit lättare för mig (och fler med mig) att förstå domarnas sätt att resonera om de satt Anna C efter Cicci och sedan de tjejer som hade mer hårdhet och muskulatur så som mig själv.
    För det är svårt att få någon trovädighet i en ”sport” som varierar i bedömingen. Hur ska de som sitter i publiken och själv har som mål att tävla, veta om de ska gå in för att bli hårda såsom tex Christel Hansson (Nordisk Mästarinna 2005) eller din sambo Cicci (Fitness festivalen våren -05) eller betydligt mjukare såsom Cicci såg ut nu under SM? Ska man dömma ner hårdhet, ja se då till att alla de tjejerna blir nerdömda (så även jag). DÅ är det lättare att förstå vad för ”sport” det är vi sysslar med.
    Jag betackar mig för spydigheter, för de är jag allt för smart för att förstå att de genomsyrar hela ditt inlägg.
    Jag har aldrig nämnt något om Ciccis alla framgångar och placeringar, hon är helt säkert värd alihopa. MEN dessa tidigare placeringar har väl ändå INGET med vad för placering man ska få på själva tävlingsdagen dvs SM som vi nu talar om. För var det så, ja då ligger jag fem år efter
    Och du…….Lycka till själv på Lucia.

D

[/QUOTE]
    Då vi har en del gemensamma bekanta som du vädrat ditt missnöje hos tror jag inte det föreligger något missförstånd. Bilden du just lade ut. Pinsamt. Pinsamt och patetiskt. Det står ju klart och tydligt i reglerna för bodyfitness att gluteus ska vara rippad. Roddy

athleticmia wrote:
    hayabusa: oj vilket ”försvarstal”. verkar inte som att många sambos till sina tävlandes tjejer tål någon form av ”kritik”. inte ens när det inte var riktat mot cissi personligen…utan mot domarna…
    herregud….

Mia,
    Låt pojkarna försvara sina dyrgripar. Charmigt ju! :friends:
    Man har valt en bedömningssport. Då får man acceptera den plats man får och göra bättre ifrån sig nästa gång!:drinks:

charmigt?? e glad jocke har b

athleticmia wrote:
    charmigt?? e glad jocke har bättre saker för sig än försvarar mig här inne…hahaha!!

det har du rätt i!!! har inte hört ett uns gnäll från dig fastän du inte stod på pallen!! men varför ska man, det bygger ju inte några muskler….kör hårt nu mirre!! o njut av off-season

:bb2: Promise!

HAYABUSA wrote:

Då vi har en del gemensamma bekanta som du vädrat ditt missnöje hos tror jag inte det föreligger något missförstånd. Bilden du just lade ut. Pinsamt. Pinsamt och patetiskt. Det står ju klart och tydligt i reglerna för bodyfitness att gluteus ska vara rippad. Roddy[/QUOTE]

Jag håller helt fast vid vad jag sagt och skrivit här på FORUMET, det är jag kvinna nog att stå för SJÄLV. Och du, en sak till, en bild säger mer än tusen ord :D + Ta tio djupa andetag och andas, då ska du nog se att du mår bättre……en annan dag ;)

Annika Warg wrote:
    ”D

Jag blir oroad. Inte så mycket av just den här incidenten, utan snarare i ett större perspektiv, för vad våra idrotter gör med människorna som tävlar i dem.

Det vi tävlar i blir onekligen väldigt mycket mer personligt när resultatet kommer upp på tavlan, än om man exempelvis tävlar i längdhopp.

Visst, det kan ibland tufsa till någons självförtroende när de får se i eldskrift; 6:a 6,22. Men det är sällan deras hjärna gör kopplingen ”shit, sexa och bara sexochtjutvå – jag är dum, fet och ful också…”.

Tyvärr är våra utseendefixerade sporter, kanske särskilt fitnessvarianterna och alldeles speciellt bodyfitness (där det till och med är uttalat i reglerna att man ska bedöma ansikte, hår m m) hårda mot den som inte placerar sig så högt som de velat. Det är lätt att tankarna går i stil med ”shit, sexa och Fia Fitness slog mig – jag är dum, fet och ful också…”.

I stort sett efter varje tävling får jag hjälpa till att sopa ihop mer eller mindre knäckta, kränkta eller allmänt förvirrade tävlande.

Inom byggningen är detta ganska ovanligt. Möjligen kan det bero på att det där är enklare att jämföra, att man ofta gjort en och annan jämförande dubbelbicce på gymmet och kanske redan där sett att ”ojdå, mina armar släpar en smula och Bosse Byggare är ju klart grövre än jag…”.

Det fanns ett par saker att ventilera angående bedömningen på SM, vilket kommer att göras internt, men ordningsföljden i damernas långa bodyfitness, känns inte som en av dessa.

Kom ihåg att det aldrig är försent att ge upp och att vägen till framgång kantas av alla de som inte reste sig upp efter förlusten. Att lägga energi på sånt som inte går att påverka kommer aldirg att leda till seger.

Lycka till allesammans!

Janpeter Sangborn wrote:
    Jag blir oroad. Inte så mycket av just den här incidenten, utan snarare i ett större perspektiv, för vad våra idrotter gör med människorna som tävlar i dem.

Den människa vi är i grunden, kommer alltid att avspeglas i våra handlingar och ställningstaganden.

SheeBa wrote:
    Den människa vi är i grunden, kommer alltid att avspeglas i våra handlingar och ställningstaganden.

…och jorden är rund, eller?

Alex Danielsson wrote:
    Motvilligt låter jag mig dras in i denna diskussion. Men bara för att du postar dina synpunkter här på BODY:s forum. Dels känner jag mig på flera sätt ansvarig för nivån på de inlägg som hamnar här. Men också för att du har ett förflutet här på tidningen, Annika.

Jag var där. Från husets bästa stol såg jag alltihop. Cecilia vann och det, enligt mig, helt rättvist. Undantaget att en av domarna hade Johnny Grape som 3:a (!) i rond 3, så skedde inga dramatiska domarmissar denna helg.

Redan i pojklagsåren fick jag lära mig frasen: ”vi tackar DOMAREN och MOTSTÅNDAREN med ett hej”, som någon sorts respektfull signal om att oavsett vem som vunnit, så var vi – vinnare OCH förlorare – glada över att ha fått genomföra kampen tillsammans. Och denna sportsliga och ödmjuka inställning saknar jag hos dig här, Annika.

Inte en gång, inte vid ett enda tillfälle såg jag dig sända en blick, att tacka eller på annat sätt gratulera Cecilia till segern. Vare sig på scenen eller bakom den – trots att utmärkta tillfällen att göra så verkligen inte saknades. Även här efteråt fortsätter du att ha samma nästan ogina inställning, och det är lika märkligt som tråkigt.

Den som förlorar mest på att vara en uppenbart dålig förlorare är faktiskt du. Du är en mästare, Annika. Du har ett genuint förflutet inom branschen, och din prestation vid dessa tävlingar förtjänar all upptänklig respekt. Men det gör också dina motståndares.

Att styvnackat och under ”skinn på näsan”-flaggen framhäva sina egna förtjänster genom att posta upplevda nidbilder på motståndare är faktiskt inget annat än riktigt lågt. Helt klart under din värdighet.

Som jag sa: du är en mästare, Annika. Se också till att föra dig som en.

Alex

Ja, vad ska jag säga Alex. Var det något fel på bilden, ja be då Stefan Croona som postade den här på forumet redan för en vecka sedan att plocka ner den :| .

Angående att det skulle finnas tillfällen att gratulera Cicci till segern, så javisst skulle jag ha tänkt på det när vi stod där på prispallen. Tyvärr så gjorde jag inte det, vilket kan ses som osportligt så här efteråt. Det är jag ledsen för i sådant fall. Några fler tillfällen gavs inte, då min sambo och jag åkte direkt hem för att hinna natta vår lilla son som aldrig tidigare lämnats med barnvakt.

Som jag skrivit här ställer jag mig frågande till domarnas ”röda tråd”. Du har själv vid ett flertal tillfället skrivit att du aldrig blir klok på vad Body Fitness har för riktlinjer. Vad gör det för skillnad att jag ställer samma fråga undrar jag :| .

Du hade Ciccis som klar etta, ja, det är ju din personliga åsikt och den ska du självklart få ha. Det finns dock andra med andra åsikter och de måste du då acceptera.

Som jag tidigare skrivit, var/är det INTE bara jag som ställde mig frågade till vad det var domarna tittade efter denna gång. I våras skulle man som tävlade vara hård och mer muskulös (se Christel Hansson Nordisk Mästarinna 2005) eller Cicci (Fitness festivalen våren -05 när jag själv skulle satt Catarina Wettermark som vinnare).

Min personliga åsikt är att Cicci denna gång (SM) var långt i från denna form. Det kan ju vem som helst se utifrån de bilder som finns och utifrån de som såg tävlingarna på plats båda gångerna.

Att jag blev två:a är inte alls hela världen, som du verkar tro. För mig är det skit samma, bara det ges bra förklaringar till varför placeringarna blev som de blev. Jag skulle hellre blivit 4:a eller sist om jag förstått vad det är man följer (inte följer) :| ) för ”röd tråd”.

Det är en bedömingssport vi håller på med, så rätt. Vi är dock alla olika (tur är väl det) med olika åsikter. Varför ska bara några ges ”rätt” att få vädra dessa åsikter undrar jag :| .

Jag avslutar det hela med att gratulera Cecilia Söderström till en solklar seger . Peace :worship: .

IATOAON wrote:
    …och jorden är rund, eller?

’Stor visdom är högsint, ringa visdom är grälsjuk’

Chang-Tsi

SheeBa wrote:
    ’Stor visdom är högsint, ringa visdom är grälsjuk’

Chang-Tsi

Att rabbla självklarheter gör ingen visare

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 38 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.