Martin Kjellström

Home Forums Tävlingar och Events Martin Kjellström

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 155 total)
  • Author
    Posts
  • #686671
    faust wrote:
    Tycker han var bättre än många visst oliver var i sin livs form men hallå slå martin jävla skämt i mina ögon…

    allt handlar inte om storlek…

    #686672

    nää det finns ju fitness också:P

    #686673
    fiol wrote:
    Imponerande att en så stor kille som Martin kan komma in i den formen han gör. Det är ju ett stort skämt hans placering när man ser honom på linen med dem andra killarna. Många klagar på midjan, skit i midjan och lägg på mer massa.

    Det är nästan pinsamt att så många små killar kan komma så högt upp och att dexter blev mr olympia är det största skämtet på 2000-talet. Snart kan väl dvärgar vinna olympia också.

    Nej, störst går först och det är bara en tidsfråga innan amerikanerna fattar det också.

    Det är väl det amerikanarna dömt på hela tiden fram tills i år? Rätta mig gärna om jag har fel.

    #686674
    Martin Alexandersson wrote:
    Det är väl det amerikanarna dömt på hela tiden fram tills i år? Rätta mig gärna om jag har fel.

    Tycker det har vänt lite sista året eller det började lite smått för några år sedan när killar som Marcus Ruhl och Dennis James inte längre blev belönade för sin massa. Dennis verkar ha fattat galoppen och var ju klart smalare runt midjan på sista Olympia, får se om han fortsätter på samma linje.
    Dexter var ju otänkbar som Vinnare av Olympia för några år sedan, stod över ett år för att han fick stryk i challenge rond av större killar.
    Jag gillade challenge rond, där fick man verkligen visa man mot man vem som var bäst.
    Sedan var det lite taktik, en fördel om man kände till sin motståndares brister.
    Det är svårare att vinna på storlek nu för tiden, form och linjer belönas mer.
    Är man stor, hård och har linjer så är man svårslagen!

    #686675

    Martin, kvällen innan på hotellrummet.

    Sick!

    Caddan
    :up:

    [img=http://i266.photobucket.com/albums/ii244/caddan59/mkbackbwcopy.jpg]

    #686676
    fiol wrote:
    Imponerande att en så stor kille som Martin kan komma in i den formen han gör. Det är ju ett stort skämt hans placering när man ser honom på linen med dem andra killarna. Många klagar på midjan, skit i midjan och lägg på mer massa.

    Det är nästan pinsamt att så många små killar kan komma så högt upp och att dexter blev mr olympia är det största skämtet på 2000-talet. Snart kan väl dvärgar vinna olympia också.

    Nej, störst går först och det är bara en tidsfråga innan amerikanerna fattar det också.

    Bodybuilding handlar om symetri, proportion och form!:frust:

    #686677

    Tycker det till stor del handlar om underhållning, och det fick jag i helgen tack Martin o Oliver :up:

    #686678
    big_edin wrote:
    allt handlar inte om storlek…

    Jag har hört tjejer prata om det och de ljuger för sina killar om det.
    Du har en liten och allt handlar om storlek.

    #686679

    bodybuilding handlar om storlek, symetri hårdhet, dexter ser t.ex. fan så mycke bättre ut än cutler, skitsamma hur stor ha är. Fast går man sen ett snäpp längre än dexter så kommer victor och phil, vilka kommer battla om vinsten 2009!

    #686680
    arne_fan wrote:
    Bodybuilding handlar om symetri, proportion och form!:frust:

    Vad har fu fått det irfrån?

    #686681

    Skulle vara roligt att få se Martin i denna formen på årets Mr.O.
    Då skulle hans midjan vara så liten den kan med Martin förutsättningar.
    Råkar veta vad måttet runt midjan var på Martin precis innan han åkte till Ironman och den skulle säkert kunna gå ner med typ +10cm till om han hade droppat ytterligare 5-8kg och då inte med sista veckan driv utan under ”lång” tid d.v.s under hela dieten.
    (10cm låter mycket men Martin är STOOOR)

    Tror Martin skulle se som bäst ut runt en 125-128kg.
    Martin har ju många duktiga medhjälpare men med olika åsikter, tyvärr tycker jag han lyssnar på fel person. Nämner inga namn men jag tycker som vissa utav dom att han skall gå ner 5-8kg till och skita i att vara rädd för att bli platt och trycklös. (Med rätt hjälp blir han inte platt och trycklös på den vikten heller. Sen kanske det är bättre att ha lite mindre tryck i musklerna om midjan ser bättre ut.) Då kommer han vara stenhård med ett okej midjemått och ändå vara klart störst på scen.

    #686682
    AndreasP wrote:
    Tror Martin skulle se som bäst ut runt en 125-128kg.
    Martin har ju många duktiga medhjälpare men med olika åsikter, tyvärr tycker jag han lyssnar på fel person. Nämner inga namn men jag tycker som vissa utav dom att han skall gå ner 5-8kg till och skita i att vara rädd för att bli platt och trycklös. (Med rätt hjälp blir han inte platt och trycklös på den vikten heller. Sen kanske det är bättre att ha lite mindre tryck i musklerna om midjan ser bättre ut.) Då kommer han vara stenhård med ett okej midjemått och ändå vara klart störst på scen.

    Jag tänker i samma bana. Jag tror inte Martin ska satsa så hårt på att bli grövre å grövre utan slipa fysiken han har nu.

    #686683

    Har precis träffat Martin och han berättade att han hade lite problem med magen inför tävlingen. Så vi kommer nog få se honom komma in med en tajtare midja till Mr O.
    Sen hur dommarna dömmer honom, beror ju oxå på hur mycket han involverar sig i politiken och marknadsföringen.
    Pga att det är en bedömningssport, så hjälper det inte att komma in i överlägsen form. Eftersom att bedömningen är baserad på enskilda individers (dommarna) tyck och smak, som i sin tur kan påverkas av människor som besitter inflytelserika positioner (arrangörer, sponsorer och tävlingsteam).

    Så vi får nog vänta något år till, innan vi får se Martin placera sig i topp. Men efter Mr O i år, så kommer han nog ha lättare att placera sig i topp och kvala till kommande Mr O tävlingar. Eftersom att han då har börjat skapa sig ett namn i högsta divisionen. Tex många av dom som tidigare har placerat sig bättre än Martin och ändå varit i sämre form, har ofta varit sånna som redan tävlat på Mr O tidigare år.

    Men Martin vet vad han behöver göra för att nå sina mål, så vi behöver bara ha tålamod och vänta på att han hittar rätt sponsorer och rätt profiler att samarbeta med.

    #686684
    big_edin wrote:
    allt handlar inte om storlek…
    fiol wrote:
    Nej, störst går först och det är bara en tidsfråga innan amerikanerna fattar det också.
    arne_fan wrote:
    Bodybuilding handlar om symetri, proportion och form!:frust:
    Pisch wrote:
    bodybuilding handlar om storlek, symetri hårdhet, dexter ser t.ex. fan så mycke bättre ut än cutler, skitsamma hur stor ha är. Fast går man sen ett snäpp längre än dexter så kommer victor och phil, vilka kommer battla om vinsten 2009!
    AndreasP wrote:
    Vad har fu fått det irfrån?

    Ur reglerna:

    Quote:
    HOW TO ASSESS AN ATHLETE’S PHYSIQUE
    1.1 General:
    When assessing a competitor’s physique, a judge should follow a
    routine procedure which will allow a comprehensive assessment of
    the physique as a whole. During the comparisons of the
    compulsory poses, the judge should first look at the primary
    muscle group being displayed. The judge should then survey the
    whole physique, starting from the head, and looking at every part
    of the physique in a downward sequence, beginning with general
    impressions, and looking for muscular bulk, balanced
    development, muscular density and definition.
    The downward
    survey should take in the head, neck, shoulders, chest, all of the
    arm muscles, front of the trunk for pectorals, pec-delt tie-in,
    abdominals, waist, thighs, legs, calves and feet. The same
    procedure for back poses will also take in the upper and lower
    trapezius, teres and infraspinatus, erector spinae, the gluteus
    group, the leg biceps group at the back of the thighs, calves, and
    feet. A detailed assessment of the various muscle groups should
    be made during the comparisons, at which time it helps the judge
    to compare muscle shape, density, and definition while still
    bearing in mind the competitor’s overall balanced development.
    The comparisons of the compulsory poses cannot be overemphasized
    as these comparisons will help the judge to decide
    which competitor has the superior physique from the standpoint of
    muscular bulk, balanced development, muscular density and
    definition.
    #686685

    Så sant som det är sagt Claes! Se bara på coleman. Han var allra sist (eller oplacerad eller nåt,, jaja, lånt ned i alla fall) på sin första olympia.. Sen började han vinna lite GP tävlingar o placera sig bra på proffstävlingar och hux flux (njae, inte riktigt så kanske) var han mr O. Ok att han växte under tiden och blev bättre, men jag tror inte det är hela historien. Speciellt när MÅÅÅÅNNGGAA uttalade sig om att han kommer minsann inte vinna olympia när han lämnade Weiderstallet för BSN.. Då ser man på ett ungefär hur industrin fungerar på proffsnivå.

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 155 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.