MuscleTech GP, Västerås 2007

Home Forums Tävlingar och Events MuscleTech GP, Västerås 2007

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 199 total)
  • Author
    Mattias L wrote:
    Urrk då blir det till att tävla tömd:|

Tja, ligger man på gränsen är det till att välja. Tömd och gå i lättare klass eller fylld och gå i tyngre klass. Helt riktigt. Det är de förutsättningar som gäller. Hur stort ”problem” det blir avgörs av var och en…

Mattias L wrote:
    Kommer SKKF ha tävlingshotell som vanligt vid GP tävlingen i västrås?

Clarion Comfort Etage lär ligga bra till även i år. Lätt medlut och bland annat en McD och en asiat på vägen. Kan det bli bättre?

Janpeter Sangborn wrote:
    Clarion Comfort Etage lär ligga bra till även i år. Lätt medlut och bland annat en McD och en asiat på vägen. Kan det bli bättre?

Det är där vi brukar bo tror jag, men har för mig att man brukar få en bokningskod som kommer upp på skkf hemsida eller så har jag drömt det.

Janpeter Sangborn wrote:
    Tja, ligger man på gränsen är det till att välja. Tömd och gå i lättare klass eller fylld och gå i tyngre klass. Helt riktigt. Det är de förutsättningar som gäller. Hur stort ”problem” det blir avgörs av var och en…

Har bara en klass att välja på vare sig det blir CBB eller BB då det inte fanns -85kg, inte kul o gå upp mot de stora grapparna i -90kg och själv väga 80,5 eller nått:)

Mattias L wrote:
    Har bara en klass att välja på vare sig det blir CBB eller BB då det inte fanns -85kg, inte kul o gå upp mot de stora grapparna i -90kg och själv väga 80,5 eller nått:)

Avafan! Ingvar Larsson var tvåa i VM-tungvikten efter Coleman på den imponerande vikten 92,5 om jag minns rätt. Vikten är inte allt. Det gäller att vara bra också.

Janpeter Sangborn wrote:
    Avafan! Ingvar Larsson var tvåa i VM-tungvikten efter Coleman på den imponerande vikten 92,5 om jag minns rätt. Vikten är inte allt. Det gäller att vara bra också.

Ingvar är i en division för sig:up:

Men med musklerna placerade på rätt ställen så har vikten inte så stor betydelse nej, men så långt har jag inte kommit än.

När släpps biljetterna JP? Bra att veta för alla oss feta och bleka.

Mantus wrote:
    När släpps biljetterna JP? Bra att veta för alla oss feta och bleka.

Scrolla uppåt…

Nu måste någon hjälpa mig lite.. har hittat posebyxor som är 2 cm i sidorna som CBB kräver (Andreas Cahling Pose byxor – European).
    Dock verkar de bara finnas i blank färg… vad anser ni kära domare på forumet om dessa.. sjävklart i svart då. Gick bara länka till denna färgen. Skulle de godkänna dessa????
    [http://www.andreascahling.com/products.cfm?parentcategoryid=1%7CMen%27s%20Clothing&productID=5&showDetail=1&categoryID=5|Men%27s%20Posing%20Swim%20Suits&vendoridtodisplay=0&filterFor=&collection=1%7CMen%27s%20Clothing http://www.andreascahling.com/products.cfm?parentcategoryid=1%7CMen%27s%20Clothing&productID=5&showDetail=1&categoryID=5|Men%27s%20Posing%20Swim%20Suits&vendoridtodisplay=0&filterFor=&collection=1%7CMen%27s%20Clothing]

Jorgen wrote:
    Ja.

Datum och tider: Fredag 6 april 2007. Förbedömning kl 11.00 Finaler kl 15.00
    Lördag 7 april 2007. Förbedömning kl 11.00 Finaler kl 15.00

Tid för registrering och invägning: Fredag 6 april 2007. Aros Kongress Center kl 08,00

Oj vilken placering av invägningen!:|
    Kommer nog störa mångas uppladdning att stå och köa & böka när man borde ligga & äta…

EDIT: Såg nu svaret ang detta… lika för alla iofs.

marals76 wrote:
    Nu måste någon hjälpa mig lite.. har hittat posebyxor som är 2 cm i sidorna som CBB kräver (Andreas Cahling Pose byxor – European).
    Dock verkar de bara finnas i blank färg… vad anser ni kära domare på forumet om dessa.. sjävklart i svart då. Gick bara länka till denna färgen. Skulle de godkänna dessa????
    [http://www.andreascahling.com/products.cfm?parentcategoryid=1%7CMen%27s%20Clothing&productID=5&showDetail=1&categoryID=5|Men%27s%20Posing%20Swim%20Suits&vendoridtodisplay=0&filterFor=&collection=1%7CMen%27s%20Clothing http://www.andreascahling.com/products.cfm?parentcategoryid=1%7CMen%27s%20Clothing&productID=5&showDetail=1&categoryID=5|Men%27s%20Posing%20Swim%20Suits&vendoridtodisplay=0&filterFor=&collection=1%7CMen%27s%20Clothing]

Uj. Svårt att säga utifrån en bild. Hur blank den är vet jag inte, kanske kan funka.

MickeGBG wrote:
    Oj vilken placering av invägningen!:|
    Kommer nog störa mångas uppladdning att stå och köa & böka när man borde ligga & äta…

EDIT: Såg nu svaret ang detta… lika för alla iofs.

Det blir invägning/registrering klassvis plus att licenshanteringen går snabbare i år (inga licenser kommer att behöva visas). Gissningsvis kör vi alla klasser i den ordning de startar, vilket ger minst 2,5 timme mellan registrering och tävlingsstart. Vi jobbar på att eliminera alla fördröjningar så mycket det går. Sen är det även upp till de tävlande att vara på plats i tid med rätt utrustning. Tyvärr tappar vi massor av tid varje gång för att vissa tävlande inte har med sig rätt prylar eller helt enkelt inte finns på plats i tid. Vi har höjt tempot rejält under 2006 och än snabbare ska det gå 2007.

Orsaken till att registreringen ligger på fredagen är att alla ska slippa åka hemifrån så tidigt på torsdag (främst våra utländska gäster). Vi får en och annan dispensansökan varje gång för att man ska lämna barn, jobb, plugga etc. Nu hoppas vi att det problemet ska kunna lösas. Dessutom slipper arrangörsstaben klona sig för att allt ska vara på plats i tid. Vi testar och ser vad som överväger: plus eller minus.

Janpeter Sangborn wrote:
    Uj. Svårt att säga utifrån en bild. Hur blank den är vet jag inte, kanske kan funka.

Detta börjar nästan spåra ur med posebyxor. Sjuk när ens största oro ska vara över posebyxorna och inte dieten.
    Kan du/ni från skkf lägga upp länkar till byxor som ni godkänner så vi slipper bli diskade för att de råkar blänka för mycket.
    Mvh Marcus

marals76 wrote:
    Detta börjar nästan spåra ur med posebyxor. Sjuk när ens största oro ska vara över posebyxorna och inte dieten.
    Kan du/ni från skkf lägga upp länkar till byxor som ni godkänner så vi slipper bli diskade för att de råkar blänka för mycket.
    Mvh Marcus

Sorry, men det går tyvärr inte. Då tar vi över ansvaret för vad tillverkarna hittar på. Tyvärr är det du som tävlande som får se till att vara garderad. Kolla med andra som tävlat, vad de köpt för prylar, se hur de ser ut och kolla om de stämmer med regelverket.

Reglerna är tillräckligt tydliga om man bara väljer att läsa dem utan att försöka töja på gränserna. Det är nog tyvärr där det ofta skiter sig. Man försöker att ”få mer” utan att tänka på att det är fysiken som bedöms. De som tror att man tjänar något på att ”lysa eller glimra” på scenen lurar sig själva. Det är fysiken som ska lysa och glimra – inte en kvarts kvadratmeter tyg. Dessutom måste man som tävlande ha ombyte med sig, eftersom dräkten kan bli kladdig av färg (which is a nono) eller gå sönder etc.

Även andra idrotter har samma policy och mig veterligt är det inget förbund som går ut och anvisar en viss modell etc, om de inte har egen tillverkning/försäljning, vill säga. Det finns det vare sig ekonomi eller kapacitet att klara inom förbundet i dagsläget.

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 199 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.