Home › Forums › Tävlingar och Events › MuscleTech GP, Västerås 2007
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 januari, 2007 at 11:34 #910609Anonym anvandareMember
Någon som tävlat i CBB och har köpt byxor som de VET är helt ok för tävling?
Blir ju lite rörigt minst sagt med tanke på att på FF06 släpptes alla sortes posebyxor igenom.
Hör gärna av er på pm eller i den här tråden kan vara bra för andra att se också.31 januari, 2007 at 12:30 #910610Anonym anvandareMembermarals76 wrote:Någon som tävlat i CBB och har köpt byxor som de VET är helt ok för tävling?
Blir ju lite rörigt minst sagt med tanke på att på FF06 släpptes alla sortes posebyxor igenom.
Hör gärna av er på pm eller i den här tråden kan vara bra för andra att se också.Skriv gärna i tråden, vi är många som undrar. Två par lät dock som en bra idé förvisso… tänkte inte ens på det!
31 januari, 2007 at 13:26 #910611Anonym anvandareMembernorsk_gadd wrote:Skriv gärna i tråden, vi är många som undrar. Två par lät dock som en bra idé förvisso… tänkte inte ens på det!Om båda ”glänser” för mycket då…
31 januari, 2007 at 15:27 #910612Anonym anvandareMemberUrsäkta om jag låter lite brysk nu, men var ligger problemet? Jag skulle vilja påstå att man får de problem man själv skapar.
Vad som hänt tidigare är historia och går inte att ändra på. Eventuella regelöverträdelser tidigare i historien är inte det samma som att det är norm och det som gäller i framtiden. Jag kan redan nu hinta om att vi kommer att strikta upp regelefterlevnaden på en rad punkter under säsongen, så att vara påläst är en god investering i sin egen prestation.
Alla som tävlar ska ha utrustning som följer reglementet. Reglementet är inte svårt att förstå.
Självklart har man fler uppsättningar. Tror ni att Sanna Kallur bara har ett par spikskor och sitter ledsen nere vid starten om ett par blir underkända eller går sönder….
Tummar man på gränsen för vad reglerna säger och har två par som ligger i farozonen, gör man klokt i att ha ett tredje par, ett fjärde par o s v.
Lägg ner mer tid på att göra rätt än att försöka komma undan med att göra fel, typ.31 januari, 2007 at 16:27 #910613Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Tja, ligger man på gränsen är det till att välja. Tömd och gå i lättare klass eller fylld och gå i tyngre klass. Helt riktigt. Det är de förutsättningar som gäller. Hur stort ”problem” det blir avgörs av var och en…Men skulle inte han tävla i cbb??? I så fall blir det ju lite kinkigt att gå upp eller ner en klass.
Eller är jag ute och cycklar???Mvh Klubban.
31 januari, 2007 at 16:45 #910614Anonym anvandareMembermarals76 wrote:Någon som tävlat i CBB och har köpt byxor som de VET är helt ok för tävling?
Hör gärna av er på pm eller i den här tråden kan vara bra för andra att se också.Nu vet jag inte om det svenska förbundet har samma regler som IFBB, men när jag tävlade på VM 2006 så hade jag på mig svarta ganska glansiga brallor och tävlingsledningen lät mig tävla med dom utan någon som helst anmärkning.
Dom jag använde heter Carling european cut.Kontakta din vän Kari så kan du få se hur dom ser ut.
Obs!!! Jag har alltså inte tävlat med dom här i Sverige, men hade tänkt att använda dom på SM i år om det är ok för förbundet.Mvh Klubban.
31 januari, 2007 at 16:56 #910615Anonym anvandareMemberKlubban wrote:Men skulle inte han tävla i cbb??? I så fall blir det ju lite kinkigt att gå upp eller ner en klass.
Eller är jag ute och cycklar???Mvh Klubban.
Då blir det till att köra BB om man väger över.
31 januari, 2007 at 16:59 #910616Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Scrolla uppåt…Aha, ja där stod det ja…:o
31 januari, 2007 at 16:59 #910617Anonym anvandareMemberKlubban wrote:Nu vet jag inte om det svenska förbundet har samma regler som IFBB, men när jag tävlade på VM 2006 så hade jag på mig svarta ganska glansiga brallor och tävlingsledningen lät mig tävla med dom utan någon som helst anmärkning.
Dom jag använde heter Carling european cut.Kontakta din vän Kari så kan du få se hur dom ser ut.
Obs!!! Jag har alltså inte tävlat med dom här i Sverige, men hade tänkt att använda dom på SM i år om det är ok för förbundet.Mvh Klubban.
Har samma regler ja. Sen är det tillämpningen av reglerna som skiljer sig. Vi släpper inte genom utrustning som inte är godkänd så är dom glansiga är det klokt att göra som JP skriver, ta med ett (eller två) extrapar.
31 januari, 2007 at 17:03 #910618Anonym anvandareMemberJorgen wrote:Då blir det till att köra BB om man väger över.Förvisso, men hans huvudmål måste väl ändå vara att fokusera sig på CBB och inte tillförlita sig på att han alltid kan hoppa in i BB bara för att få tävla.
31 januari, 2007 at 17:09 #910619Anonym anvandareMemberJorgen wrote:Har samma regler ja. Sen är det tillämpningen av reglerna som skiljer sig. Vi släpper inte genom utrustning som inte är godkänd så är dom glansiga är det klokt att göra som JP skriver, ta med ett (eller två) extrapar.Ok då tolkar jag det som att du säger att SKKF inte tilllämpar IFBB´s reglemente på denna punkten. Bra att veta att det kan finnas olika tillämpningar av regler trots att SKKF går under IFBB.
Tack för förvarningen.Mvh Klubban.
31 januari, 2007 at 17:13 #910620Anonym anvandareMemberKlubban wrote:Ok då tolkar jag det som att du säger att SKKF inte tilllämpar IFBB´s reglemente på denna punkten. Bra att veta att det kan finnas olika tillämpningar av regler trots att SKKF går under IFBB.
Tack för förvarningen.Mvh Klubban.
Då tolkar du fel.
Vi tillämpar IFBB´s reglemente till punkt och pricka.
Tydligen gjordes det inte på VM om du fick tävla i ett par poseringsbyxor som inte är ok i Sverige.31 januari, 2007 at 17:17 #910621Anonym anvandareMemberAlltså det är ju inte så att vi försöker värka märkvärdiga och inte vill följa reglerna, jag personligen vill bara göra allt rätt och har man inte koll på pose-brallor, särskillt under de regler som finns inom CBB, så frgar man ju självklart.
Det handlar INTE om någon primadonna attityd utan helt enkelt om en vilja att göra domarna nöjda. Jag letar efter godkända brallor men blir osäker när jag hittar ett par om de är för glansiga etc. Det handlar helt nkelt om lite nervositet inget annat.
Uppskattar fortfarande om någon som har tävlat i Sverige med godkända brallot kunde hjälpa till lite så vi nybörjare får lite klarhet.
31 januari, 2007 at 17:28 #910622Anonym anvandareMemberJorgen wrote:Då tolkar du fel.Vi tillämpar IFBB´s reglemente till punkt och pricka.
Tydligen gjordes det inte på VM om du fick tävla i ett par poseringsbyxor som inte är ok i Sverige.Så jag förmodar att du råkade uttrycka dig fel när du sa att ni tillämpar reglementet olika gentemot IFBB. Så vad du säger är att felet ligger hos IFBB att dom inte har gjort sitt jobb på denna punkten???
Känns som att du håller på att måla in dig i ett hörn, eller vill du fortsätta att utveckla ditt påstående för att klargöra varför man kan ha svarta glansiga byxor på VM???
Kanske ska du kontakta Björnfot eftersom att han var med och coachade oss, han nämnde aldrig något om att jag inte fick tävla med dom i Sverige.
Kanske han också hade gjort fel, eller???Mvh Klubban.
31 januari, 2007 at 17:39 #910623Anonym anvandareMemberKlubban wrote:Så jag förmodar att du råkade uttrycka dig fel när du sa att ni tillämpar reglementet olika gentemot IFBB. Så vad du säger är att felet ligger hos IFBB att dom inte har gjort sitt jobb på denna punkten???
Känns som att du håller på att måla in dig i ett hörn, eller vill du fortsätta att utveckla ditt påstående för att klargöra varför man kan ha svarta glansiga byxor på VM???
Kanske ska du kontakta Björnfot eftersom att han var med och coachade oss, han nämnde aldrig något om att jag inte fick tävla med dom i Sverige.
Kanske han också hade gjort fel, eller???Mvh Klubban.
Om du tilläts tävla med icke reglementsenliga poseringsbyxor på VM så har den som godkänt dom där gjort fel ja. Hur denne person tänkt när han/hon godkände dom (om dom nu enligt reglerna inte är godkända) kan naturligtvis inte jag svara på, det får du fråga vederbörande om.
Vad Björnfot har med saken att göra förstår jag inte riktigt faktiskt.Jag förstår iofs inte vad problemet är överhuvudtaget. Är poseringsbyxorna glansiga så är dom inte godkända enligt reglerna och är dom inte godkända enligt reglerna så får dom inte användas på tävling.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.