Home › Forums › Tävlingar och Events › Musikformat till fria programmet?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 november, 2011 at 14:52 #51580Anonym anvandareMember17 november, 2011 at 14:52 #124981Anonym anvandareMember
Vilka format på musikfilerna kan spelas upp till fria programmet i BB?
Finns det ngt annat jag bör förbereda i samband med inregistreringen? Ngn märkning, formulär att fylla i före?Hittar inte info om detta i inbjudan.
/Alexandra
17 november, 2011 at 15:14 #124982Anonym anvandareMemberTidigare tävlingar har det varit märkning på skivan:
-Namn
-Personnr
-Klass
Samt eventuellt spårnummer.MP3 har alltid fungerat fint för mig, om det är en ”hemmagjord” skiva
17 november, 2011 at 16:07 #124983Anonym anvandareMemberhej hur långt ska fria programmet vara är det 1:30min?
17 november, 2011 at 16:38 #124984Anonym anvandareMemberErikLappenEriksson wrote:hej hur långt ska fria programmet vara är det 1:30min?Tidigare, om jag inte minns fel, har det varit 60-90 sekunder, men räkna inte med att få köra 90 sekunder om du inte har ett sevärt program
17 november, 2011 at 20:03 #124985Anonym anvandareMemberCidersson wrote:Tidigare tävlingar har det varit märkning på skivan:
-Namn
-Personnr
-Klass
Samt eventuellt spårnummer.MP3 har alltid fungerat fint för mig, om det är en ”hemmagjord” skiva
Tusen tack för svaret!
Vore snopet om man fick stå och sjunga själv samtidigt som man poserar för att den fil man dragit med inte fungerar. :pMen är inte detta show biz, eller?
Angående tiden, är det inte 60 sek från första poseringen?
17 november, 2011 at 20:31 #124986Anonym anvandareMemberErikLappenEriksson wrote:hej hur långt ska fria programmet vara är det 1:30min?Sasso wrote:Tusen tack för svaret!
Vore snopet om man fick stå och sjunga själv samtidigt som man poserar för att den fil man dragit med inte fungerar. :pMen är inte detta show biz, eller?
Angående tiden, är det inte 60 sek från första poseringen?
Det är 60 sekunder från att fysiken visas upp och kan bedömas.
Om programmet är längre kommer musiken att tonas ner.Glöm inte att alla sju (för damer fem) obligatoriska poserna skall vara med i det fria programmet och att det numer är 50% på utförande och 50% på fysiken som gäller i bedömningen.
OBS! Ta med mer än en skiva och bränn inte bra .mp3 utan även i något format som kan spelas i vanliga cd-spelare.
17 november, 2011 at 22:27 #124987Anonym anvandareMemberJorgen wrote:Det är 60 sekunder från att fysiken visas upp och kan bedömas.
Om programmet är längre kommer musiken att tonas ner.Glöm inte att alla sju (för damer fem) obligatoriska poserna skall vara med i det fria programmet och att det numer är 50% på utförande och 50% på fysiken som gäller i bedömningen.
OBS! Ta med mer än en skiva och bränn inte bra .mp3 utan även i något format som kan spelas i vanliga cd-spelare.
:up:
Tack, tack! Mycket bra information! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.