Nordiske Mesterskaber 2007

Home Forums Tävlingar och Events Nordiske Mesterskaber 2007

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 292 total)
  • Author

Mycket, mycket snyggt :worship:

Bilder från MuscleInside.

CARINA ISAKSSON (DANIELSSON ;))

STORT GRATTIS till Silvermedaljen Lissan [/b]:up:

Bild: MuscleInside.

LISBETH GRAPE

Bodybuilding over all: Thomas Askeland, Norge :up:

Ville bara tacka Hakan Hansen och Muscleinside.com , att de gjorde möjligt att berätta resultat osv genast efter resultat kom! Hakan uppdaterade allt hela dagen! :up: Så Tusen tack!

Kom precis från Roskilde.
    Jimmy W knep en tredje plats i -90 klassen, jag tror att han bara var en enda poäng från 2an (om man förstår danska rätt)
    Arne Lundell kom på en 5 plats.

Grattis Jimmy[/b]

Grymt!! Grattis Jimmy!! :D😀

Benjamin wrote:
    Jimmy W knep en tredje plats i -90 klassen, jag tror att han bara var en enda poäng från 2an (om man förstår danska rätt)

Grattis Jimmy

WOW![/b] Imponerande! Grattis![/b]

Benjamin wrote:

Grattis Jimmy[/b]

Noen som vet noe mer om resultatene fra chins og dips, samt roing (?) i jentenes athletic fitness?? Finner ikke dette noe sted..

Og én ting til: etter å ha registrert meg hos Muscleinside.com, stopper det hele opp når jeg prøver å logge meg inn. Noen andre som har problemer?? Kan det være fordi det er stor pågang på sidene nå? Jeg tas ikke videre etter å ha bedt om å bli logget inn…:(

Är lite besviken på hur domarna bedömer. Vet inte om vi har i finland helt olika bedömnings criteria än i sverige, denmark och norge. Eller är vi bara outsiders? ( Outsiders från nordiskt samarbete.. det kan man se typ på våren. Vi skickar våra tävlande till era tävling, men när det är dags för finska gp, så har vi typ max totalt 3 tävlande från andra länder.. och om ngn varit i Finland och kollat på tävlingar, så INGEN kan påstå att våra tävlingar skulle vara dåligt organiserat. Skyller på ingen, men det kan vara faktum.) [/b]

Och sen igen regler. Några bf tjejer hade dräkter mot regler och de fortfarande placerar sig bra. Hela dagen var sagt att bodybuiders måste ha ”heels”(vet inte ordet) together. Nej, det var många många många år sen när sånt stodde i IFBB’s regelbok. Mkt ”bråk” innan tävling om klasser, om regler, fast allt hade Nordiskt förbund kommit överens om tidigare och fast alla regler står i IFBB’s regelbok. För mig spelar det ingen roll om någon har dräkt mot regel, men skapar bara negativt feeling om några inte följer regler.

Så så synd. Att NM skulle vara en högklass tävling vilken får mkt intresse av alla länder.. det kommer det aldrig bli, om våra länder har så olika criteria och regler(fast de borde vara samma, alla är ju ifbbs länder.) I år hade vi fortfarande många tävlande från alla länder(fast det var inga från Island..), tävlingen fick mkt intresse i hela norden, men ska det vara så i nästa år, om inget ändras? Har man lust att delta, om allt inte går rätt..? Jag har hoppats så mkt, att vi skulle ha goda nm tävlingar, goda nordiska GP på våren.. men det kräver nu att förbund från alla länder ska komma överens om allt (särskilt på criteria , klasser och regler osv.) Annars vet inte vad det ska bli. Om det blir inget.

Gratulerar de som nådde framgång från alla länder:up: Ni är alla tävlande på hög nivå. Det vad jag är besviken på är samarbete av förbund (innehåller dock Finland med.) och domare. Those who are best should be best in results too. (Så var i några klasser, men borde vara i alla..)

Att jag skriver så, har inget att göra med vart är jag från. Älskar ju bodybuilding och fitness i hela nordiskt område. (skriver jättemkt på olika forum i Denmark, Sverige, Norge och Finland.) Hatar bara det, att man väntar på en jättebra tävling, men sen ngt går åt *******. Samma var ju i år med Olympia :D

Hoppas det blir bättre i nästa år!

FitnessTessa: Muscleinside funkar fint för mig. Dock galleri var lite långsam tidigare, men funkar igen utan problem.

Anne wrote:
    FitnessTessa: Muscleinside funkar fint för mig. Dock galleri var lite långsam tidigare, men funkar igen utan problem.

Hei og hå – nå ser det ut til å gå! Driver og laster opp private bilder så jeg kan ”godkjennes” :up:

Anne vad var dåligt dömt? Alla klasser?

Njaa. Enligt min mening i några klasser blev det ”en rätt vinnare”, i några inte. Tex Thomas Askeland var överlägsen och han vann. Men överhuvudtaget är lite besviken på domararbete.

Vet inte om det var ”dåligt” eller var det bara lite olikt från det, vad vi har i Finland. (Och dock är rätt enligt min mening:D) Det vad jag sa, var att kriterier, regler osv borde vara samma i alla länder. Då hela nordiskt samarbete skulle funka bättre..

Edit: Jag vill inte ens ha medhåll. Det vad jag vill är objective bedömning med samma kriterier och samma regler i alla länder. :)(hahah, sa några gånger redan) Om BF kan jag och vill jag säga inget. Dock är ni(/jag också) glada för Evalindas och Carinas framgång och det skall ni göra:)

Ok, men tycker du bf tjejer är feldömt så lär du inte få så mycket medhåll här :D

Anne wrote:
    Njaa. I några klasser blev det ”en rätt vinnare”, i några inte. Men överhuvudtaget är lite besviken på domararbete.

Vet inte ju var det ”dåligt” eller är det bara olikt från det, vad vi har i Finland. (Och dock är rätt enligt min mening:D)

Anne wrote:
    Njaa. I några klasser blev det ”en rätt vinnare”, i några inte. Men överhuvudtaget är lite besviken på domararbete.

Vet inte om var det ”dåligt” eller är det bara olikt från det, vad vi har i Finland. (Och dock är rätt enligt min mening:D) Det vad jag sa, var det, att kriterier, regler osv borde vara samma i alla länder att hela nordiskt samarbete skulle funka bättre.

Hej Anne!

Tyvärr är det väl ingen nyhet att det i den här ”sporten” ibland kan bli ”lite fel” när inte ”rätt” person/er sitter på rätt plats/position :)

Det är trist att behöva säga det men jag tror det är svårt att helt komma i från disskutioner rörande placeringar m.m. då det som kan kännas så rätt för någon, tydligt kan vara så fel för någon annan även då det finns ”självklara” riktlinjer för regler och bedömning.

Självklart får vi dock hoppas, att om det nu är nga ”problem” i samarbetet mellan de Nordiska länderna, att det görs något åt det så att tävlingar oss grannländer emellan kan/får flyta på utan tråkigheter.

Vad det gäller dagens tävling, är jag verkligen jätteglad för de svenska tjejernas placeringar och hoppas de nu i kväll fått fira detta ordentligt utan tråkigheter.

:)

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 292 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.