Home › Forums › Tävlingar och Events › Rangordning i tävlingar ? vilka finns det?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 maj, 2011 at 20:10 #52692Anonym anvandareMember18 maj, 2011 at 20:10 #129785Anonym anvandareMember
Hejsan! de är såhär att ja hade tänkt höra lite om tävlingar inom bodybuilding, har försökt leta upp en rangordning där man rankar de olika tävlingarna från absolut nybörjare till ”pro”. Har fått reda på att Alströmertrofén är en nybörjartävling sammt M.A.P. CAMP Pokalen? kan den vara på plats nr 1 och 2 ? vart kan man gå efter man tävlat där, altså nästa steg? vilken grad är luciapokalen ungefär? Hade tänkt ge träningen några år till och kanske börja tävla. Men skulle vilja börja på den lägasta rangen och isf klättra uppåt. Hoppas ni förstår vad jag menar och kan svara på det så gott de går. Vet inte hur de är med vissa tävlingar om de är längd och vikt om räknas eller vad det är. Är som sagt nollad på detta med tävlingar.
”oseriösast” först, och svårighetsgrad?
ex.1. Nybörjare
2. Medel
3. Expert19 maj, 2011 at 09:27 #129786Anonym anvandareMembermgamhov wrote:Hejsan! de är såhär att ja hade tänkt höra lite om tävlingar inom bodybuilding, har försökt leta upp en rangordning där man rankar de olika tävlingarna från absolut nybörjare till ”pro”. Har fått reda på att Alströmertrofén är en nybörjartävling sammt M.A.P. CAMP Pokalen? kan den vara på plats nr 1 och 2 ? vart kan man gå efter man tävlat där, altså nästa steg? vilken grad är luciapokalen ungefär? Hade tänkt ge träningen några år till och kanske börja tävla. Men skulle vilja börja på den lägasta rangen och isf klättra uppåt. Hoppas ni förstår vad jag menar och kan svara på det så gott de går. Vet inte hur de är med vissa tävlingar om de är längd och vikt om räknas eller vad det är. Är som sagt nollad på detta med tävlingar.”oseriösast” först, och svårighetsgrad?
ex.1. Nybörjare
2. Medel
3. Expert1.Alströmer,M.A.P
2.Battle of scandinavia,Decembercupen,Luciapokalen
3.Nordiska mästerskapet,Svenska mästerskapet,Lucia classic pro, sen har du em, vm, GP tävlingar,Arnold,Olympia osv osv. sen kan man likaväl hitta ”sämmre” tävlanden på ex SM och bättre på M.A.P19 maj, 2011 at 15:28 #129787Anonym anvandareMemberSå det man kan sikta in sig på först är Alströmer och M.A.P
Sen eventuellt Battle of scandinavia,Decembercupen,Luciapokalen ? väldigt tacksam för svar. finns de några regler angående Alströmer och M.A.P ? om man ex vunnit alströmer får man dra dit igen då?, eller om man vunnit alströmmet får man dra till M.A.P då ?19 maj, 2011 at 17:06 #129788Anonym anvandareMemberAlströmertrofén: [http://www.trofen.se/] – se även avdelningen för årets tävling: [http://forum.body.se/forumdisplay.php?f=357]
Tammerpokalen: [http://tammerpokalen.se/] – se även avdelningen för årets tävling: [http://forum.body.se/forumdisplay.php?f=355]27 maj, 2011 at 20:51 #129789Anonym anvandareMemberHej,undrar om nån kan hjälpa mig?Jag är bosatt på Åland men komma från England.Jag söka en tävling!Jag tävlade 14 gånger in England i början av 90 talet,en gång som junior i Ukfbb mästerskapet.Jag har skaffat familja och jobb och allt annat och nu är tillbaka på gymmet och vill tävla igen,helst i classic class under 178 cm.Finns det nån som kan ge råd om vem jag ska ta kontakt med och den svensk och finsk tävlings kalender.Tack !
27 maj, 2011 at 22:22 #129790Anonym anvandareMemberMark C wrote:Hej,undrar om nån kan hjälpa mig?Jag är bosatt på Åland men komma från England.Jag söka en tävling!Jag tävlade 14 gånger in England i början av 90 talet,en gång som junior i Ukfbb mästerskapet.Jag har skaffat familja och jobb och allt annat och nu är tillbaka på gymmet och vill tävla igen,helst i classic class under 178 cm.Finns det nån som kan ge råd om vem jag ska ta kontakt med och den svensk och finsk tävlings kalender.Tack !SKKF är det svenska kroppskulturförbundet. Du behöver dels en egen licens för att tävla, dels en förening att tävla för. Listor på föreningar finns på [http://www.skkf.org/]
Den svenska kalendern: [http://www.skkf.org/?articleId=28&lang=SE]
28 maj, 2011 at 18:40 #129791Anonym anvandareMemberTack Magnus för svaret!Men vad menar ni med Förening?nån gym eller?Det är nåt nytt för mig,när jag tävlade i England var det bara jag som behövde vara medlem i efbb.Och kan jag tävla i sverige även att jag bor på Åland(finland?):up:
29 maj, 2011 at 09:53 #129792Anonym anvandareMemberMark C wrote:Tack Magnus för svaret!Men vad menar ni med Förening?nån gym eller?Det är nåt nytt för mig,när jag tävlade i England var det bara jag som behövde vara medlem i efbb.Och kan jag tävla i sverige även att jag bor på Åland(finland?):up:Inom SKKF måste man tävla för en förening/ett gym som är anslutet till SKKF. Det är föreningen som ansöker om din tävlingslicens.
Jag vet inte hur det fungerar i Finland faktiskt.
Du kan tävla i Sverige även om du bor på Åland, dom tävlingar som är öppna är Luciapokalen (visst har ni ändrat på dom reglerna Magnus?) och Battle of Scandinavia. Man måste vara svensk medborgare eller varit skriven i Sverige i minst två år för att kunna tävla på svenska mästerskapen.
29 maj, 2011 at 12:58 #129793Anonym anvandareMemberTack Jorgen,en fråga till bara,finns ingen här jag kan fråga!!!!Den Classic class skulle passa mig bäst nu för tiden,tror jag,men hur är den uppdelad,upp till 178 cm,och sen över 178 cm?och vad är vikt gränsen för de klasserna?Tack igen för hjälpen.
29 maj, 2011 at 13:39 #129794Anonym anvandareMemberMark C wrote:Tack Jorgen,en fråga till bara,finns ingen här jag kan fråga!!!!Den Classic class skulle passa mig bäst nu för tiden,tror jag,men hur är den uppdelad,upp till 178 cm,och sen över 178 cm?och vad är vikt gränsen för de klasserna?Tack igen för hjälpen.Inga problem. Vi är här för att hjälpas åt.
Här finns mer information ang längd och viktindelningen i CBB: [http://www.skkf.org/documents/8/3/Articles/19/1/mens_classic_bodybuilding_rules_032109.pdf]
1 juni, 2011 at 06:09 #129795Anonym anvandareMemberJorgen wrote:Du kan tävla i Sverige även om du bor på Åland, dom tävlingar som är öppna är Luciapokalen (visst har ni ändrat på dom reglerna Magnus?) och Battle of Scandinavia. Man måste vara svensk medborgare eller varit skriven i Sverige i minst två år för att kunna tävla på svenska mästerskapen.Det har funnits ett extremt högt tryck på önskemål om tävlande under Fitnessfestivalhelgen de senaste åren, så arrangören har konsekvent fått tacka nej till alla förfrågningar från utländska tävlande för att logistiken ska kunna hanteras. Bodyfitness-klasserna till exempel hade varit måhända 20 % större annars.
Den enda tävling som är öppen för nordiska medborgare utanför Sverige är Lucia Classic Pro (som öppnades förra året). Reglerna för Luciapokalstävlingarna för övrigt (BB/BF/CBB) är som tidigare:
Quote:Tävlingen är öppen för svenska medborgare som har giltig tävlingslicens för gällande år, samt tillhör förening ansluten till SKKF. För utländska medborgare gäller att man förutom inflyttningsåret varit mantalsskriven i Sverige minst ett år, och att man under denna tid ej deltagit vid annat lands nationella mästerskap eller tävlat för annan organisation än IFBB.Men allt kan ju ändras ifall logistiken skulle tillåta det. Som jag förstår det så sitter arrangören med huvuddomaren nu och filar på årets program.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.