Resultat och domarprotokoll från SM Bodybuilding 2009

Home Forums Tävlingar och Events Resultat och domarprotokoll från SM Bodybuilding 2009

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 41 total)
  • Author

Tycker ingen av dom hade någon bra form. Möjligtvis var den ena lite hårdare.

Men så är det i fitness regler – poäng från förbedömning fysik, fria programm och final fysik.
    Detta är ju framför allt FYSIK sport… ingen gymnastik eller så, alltså att fysik har 2/3 av total points, är nog logiskt.

Måste adda att Sofie (eller hette hon det?) har mkt underbara fria programm, PROPS!

Reb wrote:
    Tycker ingen av dom hade någon bra form. Möjligtvis var den ena lite hårdare.

Definiera bra! Alla hade bra form annars hade dom antagligen inte tävlat. Men visst, man kan alltid bli hårdare, även om hårdhet inte premieras på samma sätt som i byggning och fitness.

Absolut inte. jag menar bara att den ena skillde inte mycket från den andra. Och därför borde deras fria vara mer avgörande än vad det tydligen var.

Telhammer som femma? Med bäst fysik på scenen! BF makes no sense.

jns wrote:
    Telhammer som femma? Med bäst fysik på scenen! BF makes no sense.

Skulle precis postat om det. Satt och kollade lite bilder och gemförde Stina med hon som vann och jag tycket Stina var bättre. Så min poäng skulle vara att jag begriper mig fan inte på Bodyfitness.

De ”riktiga” domare gav ju till samma tävlande 1-9 … 2-10 … så att vi tycker Stina borde placerat sig bättre… vi är inte dumma när det gäller BF :) . Jag skulle haft Stina i TOP 3 absolut… Stina om du läser detta, mot nya mål bara ,du är SUPERIOR BRA :up:

Enligt min sak att se det så var Stina sämre och lite slätare i 1:a ronden eller där syntes formskillnaden bäst!
    Men fysiken är ju värd ett bättre öde, sämst 4:a i min bok.
    Ingen var ju dålig av finalisterna, men Stinas linjer tillhör ju dom bästa.
    Lite hårdare, så borde en VM plats varit självklar…det är ju 2 veckor dit!

Jonas Lundberg wrote:
    Enligt min sak att se det så var Stina sämre och lite slätare i 1:a ronden eller där syntes formskillnaden bäst!
    Men fysiken är ju värd ett bättre öde, sämst 4:a i min bok.
    Ingen var ju dålig av finalisterna, men Stinas linjer tillhör ju dom bästa.
    Lite hårdare, så borde en VM plats varit självklar…det är ju 2 veckor dit!

VM borde ju fungera för henne om hon vill. Tävlar väl dessutom inte i samma klass som E-L och Camilla. VM med riktigt strikt diet fram tills dess om jag fick bestämma!

Har det varit nån info från SKKF angående de som får åka till VM?

Försökte hitta men utan result..

Tycker som Jonas, dvs att Stinas form var bättre mot slutet.
    Men jag och tjejen höll henne femma precis som domarna gjorde, hon hade inte formen helt och hållet faktiskt.

Anne: Du har skrivit ett par inlägg om BF-tjejernas dåliga form och ändå vill du placera Stina i toppen, hur går det ihop?

Kika på: [http://forum.body.se/showpost.php?p=834919&postcount=22]

Skrev inte att de är i DÅLIG FORM.

Skrev att om MÅNGA ska till VM så för några det kan bli lite bråttom att hinna nå VM-NIVÅ-FORM.

Och för mig , BF är mer än bara form, dock mycket viktig det med. Men tycker också att Stina hade många andra ”factors” bättre fast kanske någon var i bättre form än hon var. Men after all .. once again.. we all have our own ideal of BF and what kind of packages we want to award – and over what..

Anne wrote:
    Skrev inte att de är i DÅLIG FORM.

Skrev att om MÅNGA ska till VM så för några det kan bli lite bråttom att hinna nå VM-NIVÅ-FORM.

Och för mig , BF är mer än bara form, dock mycket viktig det med. Men tycker också att Stina hade många andra ”factors” bättre fast kanske någon var i bättre form än hon var.

My bad, ville inte lägga ord i munnen på dig men funderar på om det kanske kanske är bättre att skicka BF-tjejer som är i VM-form till VM än såna som inte är.
    Stina har massa andra ”factors”, en riktigt häftig/snygg ram exempelvis…men hon var inte i form och jag tycker hon placerade sig högst rimligt.

”De ”riktiga” domare gav ju till samma tävlande 1-9 … 2-10″

kanske dags att se över kriterierna… vissa i BF (vet inte om så var fallet nu i sm, men om man kollar på arnold classic) ser ut som de ska tävla i en baddräktssävling o andra ligger närmare BB. Det blir ju helt skevt. Vet inte vilka signaler det skickar till de tävlande, men är det inte lite svårt att bedöma hur ”hård” man ska vara?

Absolut inget ont om Johan Malm!
    Men hur kan Johan få 2or och 3or i förbedömningen?
    Topp-3 var så jäkla stenklara!
    Hoppas du inte tar det personligt Johan!
    Detta är känsligt, men jag måste påpeka det!
    Ja det är inte lätt att sitta och döma, alltid lättare att sitta bredvid.
    Men jag satt mest och tittade i kameran, koncentrerade mig på det, men kunde inte undgå att se att det var en viss skillnad.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 41 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.