Home › Forums › Tävlingar och Events › Resultat och domarprotokoll från SM Bodybuilding 2009
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 oktober, 2009 at 05:29 #610740Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Absolut inget ont om Johan Malm!
Men hur kan Johan få 2or och 3or i förbedömningen?
Topp-3 var så jäkla stenklara!
Hoppas du inte tar det personligt Johan!
Detta är känsligt, men jag måste påpeka det!
Ja det är inte lätt att sitta och döma, alltid lättare att sitta bredvid.
Men jag satt mest och tittade i kameran, koncentrerade mig på det, men kunde inte undgå att se att det var en viss skillnad.Johans linjer talar väl sitt klarspråk även om han inte är i toppform… Plus att Johan sitter inne med en komplett fysik utan brister. Var bara dagsformen (menat att han var tom och inte ur form, för ribbor fanns precis överallt där det går att ha) som gjorde att han inte vart högre placerad.
6 oktober, 2009 at 10:24 #610741Anonym anvandareMemberJohannes Eshak wrote:Johans linjer talar väl sitt klarspråk även om han inte är i toppform… Plus att Johan sitter inne med en komplett fysik utan brister. Var bara dagsformen (menat att han var tom och inte ur form, för ribbor fanns precis överallt där det går att ha) som gjorde att han inte vart högre placerad.Johans fysik är väldigt jämn och snygg, men på dagen så fanns inte riktigt fylligheten (storleken) och formen att matcha dom 3 bästa!
När Johan kommer in i riktigt bra form i sin klass, så finns chansen.
Tyckte även förra året att han såg ut att sakna lite massa för klassen.
Bara hoppas att det blir en kort klass och att formen är nära 100%.
Formen var inte dålig, men dom 3 övriga var bättre.
Ja han blev 4:a, så inget att snacka om egentligen.
Som sagt inget emot Johan personligen, visst det är känsligt när någon kritiserar en.
Var mest en reflektion jag hade, som jag ville vädra.
Att Johan kan vinna korta klassen är jag fullt övertygad om.
Vi ser saker på olika sätt och jag har kanske fel…6 oktober, 2009 at 14:51 #610742Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Johans fysik är väldigt jämn och snygg, men på dagen så fanns inte riktigt fylligheten (storleken) och formen att matcha dom 3 bästa!
Som sagt inget emot Johan personligen, visst det är känsligt när någon kritiserar en.
Vi ser saker på olika sätt och jag har kanske fel…Nej det är lugnt Jonas jag tar det absolut inte personligt. Håller man på med den ”idrotten/sporten” som vi gör och ställer sig på scenen nästintill naken så måste man ju självklart sen kunna ta att folk diskuterar hur man såg ut och inte blanda ihop det hur man är som person.
Och jag håller med dig Jonas, det va inget snack om att jag skulle ha fjärdeplatsen. Top tre va helt klart bättre in vad jag va.
Både jag och Andreas vägde och mätte in på exakt samma siffror, 177cm/83kg. Så det är bara att inse att jag inte ska vara i cbb. Så nästa gång jag ställer mig på scenen (vilket säker lär ta ett j***a tag) så kommer det helt klart bli -906 oktober, 2009 at 15:37 #610743Anonym anvandareMemberJohan Malm wrote:Nej det är lugnt Jonas jag tar det absolut inte personligt. Håller man på med den ”idrotten/sporten” som vi gör och ställer sig på scenen nästintill naken så måste man ju självklart sen kunna ta att folk diskuterar hur man såg ut och inte blanda ihop det hur man är som person.
Och jag håller med dig Jonas, det va inget snack om att jag skulle ha fjärdeplatsen. Top tre va helt klart bättre in vad jag va.
Både jag och Andreas vägde och mätte in på exakt samma siffror, 177cm/83kg. Så det är bara att inse att jag inte ska vara i cbb. Så nästa gång jag ställer mig på scenen (vilket säker lär ta ett j***a tag) så kommer det helt klart bli -90Om alla kunde visa den här typen av ödmjukhet inför sin egen prestation och person – inte bara inom vår sport – hade samhället generellt varit lite trevligare:emo-thumb
6 oktober, 2009 at 15:41 #610744Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Om alla kunde visa den här typen av ödmjukhet inför sin egen prestation och person – inte bara inom vår sport – hade samhället generellt varit lite trevligare:emo-thumbHåller verkligen med, stort av Johan!
6 oktober, 2009 at 15:59 #610745Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Om alla kunde visa den här typen av ödmjukhet inför sin egen prestation och person – inte bara inom vår sport – hade samhället generellt varit lite trevligare:emo-thumbDen plusettar vi! Och som huvuddomare måste jag bara nämna att, bland många andra vid årets SM i och för sig, Johan uppträder exemplariskt från anmälan och inregistrering via tävling till prisutdelning. Det är väldigt skönt att allt fler beter sig allt bättre på och vid sidan av scenen och verkar förstå den oerhört viktiga roll de har som förebilder för kommande muskeluppvisningsatleter. Plus att det underlättar för oss som ska rådda evenemanget om de tävlande är på rätt plats, med rätt utrustning och vid rätt tid.:up:
6 oktober, 2009 at 18:13 #610746Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Johans fysik är väldigt jämn och snygg, men på dagen så fanns inte riktigt fylligheten (storleken) och formen att matcha dom 3 bästa!
Vi ser saker på olika sätt och jag har kanske fel…Det är det som är tjusningen med denna sport antar jag. Att alla inte tycker lika…
7 oktober, 2009 at 01:48 #610747Anonym anvandareMemberJohan Malm wrote:Nej det är lugnt Jonas jag tar det absolut inte personligt. Håller man på med den ”idrotten/sporten” som vi gör och ställer sig på scenen nästintill naken så måste man ju självklart sen kunna ta att folk diskuterar hur man såg ut och inte blanda ihop det hur man är som person.
Både jag och Andreas vägde och mätte in på exakt samma siffror, 177cm/83kg. Så det är bara att inse att jag inte ska vara i cbb. Så nästa gång jag ställer mig på scenen (vilket säker lär ta ett j***a tag) så kommer det helt klart bli -90Tack, Johan!
Var lite orolig att du skulle bli sur som så många andra.
Som tävlande måste man inse att man inte är perfekt och att någon annan ofta är bättre.
Vet att det är riktigt tufft för många att ta kritik om den egna fysiken, men man ska inte blanda ihop det med sin egen person.
Jag försöker inte höja dom till skyarna som jag känner, även om jag känner många som är väldigt bra.
Samtidigt skulle ju inte någon bli sämre om jag inte gillade honom personligen.
Många säger att sin gymkompisar bara vinner, sen så kanske dom knappt räcker till topp-5.
Har man inte sett så många bra kroppsbyggare på sitt egna gym, så kanske man tycker Kalle som ska tävla ser ut som en världsmästare.
Inte lätt det här!
Kompisar som jag vet inte är så bra har jag väldigt svårt att dunka i ryggen eller pusha, för jag vet att jag ljuger då.
Väldigt svårt vad man ska säga till dom, så det inte blir fel.
Att tävla med den egna kroppen som redskap är känsligt och det blir ju inte bättre av att det är så extremt…jag fixar det själv inte längre, men det har mer att göra med vad man lägger ner och vad det ger…7 oktober, 2009 at 09:20 #610748Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Tack, Johan!
Var lite orolig att du skulle bli sur som så många andra.
Som tävlande måste man inse att man inte är perfekt och att någon annan ofta är bättre.
Vet att det är riktigt tufft för många att ta kritik om den egna fysiken, men man ska inte blanda ihop det med sin egen person.
Jag försöker inte höja dom till skyarna som jag känner, även om jag känner många som är väldigt bra.
Samtidigt skulle ju inte någon bli sämre om jag inte gillade honom personligen.
Många säger att sin gymkompisar bara vinner, sen så kanske dom knappt räcker till topp-5.
Har man inte sett så många bra kroppsbyggare på sitt egna gym, så kanske man tycker Kalle som ska tävla ser ut som en världsmästare.
Inte lätt det här!
Kompisar som jag vet inte är så bra har jag väldigt svårt att dunka i ryggen eller pusha, för jag vet att jag ljuger då.
Väldigt svårt vad man ska säga till dom, så det inte blir fel.
Att tävla med den egna kroppen som redskap är känsligt och det blir ju inte bättre av att det är så extremt…jag fixar det själv inte längre, men det har mer att göra med vad man lägger ner och vad det ger…Bra skrivet! Ryggdunkeri har verkligen ingen nytta av! Det är konstruktiv kritik som för utvecklingen framåt, tom för den mest självupptagne byggaren eller paranta BF-damen…
Synd att vissa inte inser det….
7 oktober, 2009 at 09:24 #610749Anonym anvandareMemberJohan Malm wrote:Nej det är lugnt Jonas jag tar det absolut inte personligt. Håller man på med den ”idrotten/sporten” som vi gör och ställer sig på scenen nästintill naken så måste man ju självklart sen kunna ta att folk diskuterar hur man såg ut och inte blanda ihop det hur man är som person.
Både jag och Andreas vägde och mätte in på exakt samma siffror, 177cm/83kg. Så det är bara att inse att jag inte ska vara i cbb. Så nästa gång jag ställer mig på scenen (vilket säker lär ta ett j***a tag) så kommer det helt klart bli -90Detta var förbanne mig nåt av det bästa jag läst på länge!
9 oktober, 2009 at 09:56 #610750Anonym anvandareMemberAnne wrote:Men så är det i fitness regler – poäng från förbedömning fysik, fria programm och final fysik.
Detta är ju framför allt FYSIK sport… ingen gymnastik eller så, alltså att fysik har 2/3 av total points, är nog logiskt.Måste adda att Sofie (eller hette hon det?) har mkt underbara fria programm, PROPS!
Tack så mycket, jättekul att höra att ni tyckte mitt fria var bra!
Kommer igen med betydligt bättre fysik nästa år så jag kan ta en placering också, hade varit kul!(och ännu roligare om det kunde bli en riktig fajt med fler deltagare så man har något att kämpa för också.)
Har nog inte reflekterat så mycket innan över att det är fysiken som avgör tävlingen. Med facit i hand är det inte byggning och deff som ligger mig varmast i hjärtat och då är det alltid lättare att lägga tid och energi på det man tycker är roligare istället. Men som sagt, alltid kul med utmaningar och de antar jag givetvis!!!Kram Sofie(det hette jag allt )
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.