Samuelsson

Home Forums Tävlingar och Events Samuelsson

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 39 total)
  • Author

Jävligt coolt att hoppa 9 meter i längd med bara ”lite” övertramp. Regler är väl det enda sättet att veta vem som gjort bäst resultat egentligen?

Janpeter Sangborn wrote:
    Jävligt coolt att hoppa 9 meter i längd med bara ”lite” övertramp. Regler är väl det enda sättet att veta vem som gjort bäst resultat egentligen?

Om det är på träning och bara några mm så är det nog ingen som bryr sig. För det är väl ändå längdhopp dom hoppar eller får man inte kalla det för riktig längdhopp om man gör ett litet övertramp??

:frust:

T.sundin wrote:
    Om det är på träning och bara några mm så är det nog ingen som bryr sig. För det är väl ändå längdhopp dom hoppar eller får man inte kalla det för riktig längdhopp om man gör ett litet övertramp??

:frust:

Klart det är längdhopp, men utan vissa krav blir ju inte själva rekordet så mycket värt. Jag har gjort 300 i böj, men tyvärr var ingen där då. Känns inte som om jag kan sätta det i mina stats…

Janpeter Sangborn wrote:
    Klart det är längdhopp, men utan vissa krav blir ju inte själva rekordet så mycket värt. Jag har gjort 300 i böj, men tyvärr var ingen där då. Känns inte som om jag kan sätta det i mina stats…

Låter som om du inte riktigt tror på att mangnus bänkat 300 utan tröja?

T.sundin wrote:
    Låter som om du inte riktigt tror på att mangnus bänkat 300 utan tröja?

Har ingen aning, men heller ingen anledning att ifrågasätta det. Klart imponerande i så fall.
    För rekordnotering krävs i alla fall någon sorts övervakning, för att jag ska vara nöjd.
    Att Magnus är grymt stark ifrågasätter jag inte en sekund. Samma som med byggare. Vissa är imponerande, men flertalet av alla mått på biceps, midjor, lår etc ifrågasätter jag starkt.

karlastrid wrote:
    arne…skärp dig

Nej

Janpeter Sangborn wrote:

Varför gör du en jämförelse med övertramp i hoppa 9meter längd nu? Har någon bänkpressat en vikt så har han väl gjort det? Ett synbart övertramp i ett längdhopp är ju svårt & bedöma hur långt någon hoppat, men en bänkpress där stången tar i bröstkorgen & sen pressas upp till raka armar är väl enligt de flesta en ok press? Mer ok än att någon som gör det med en bänkpresströja som också är godkänd i den där regelboken. Samuelsson är dessutom strongman & deras tävlingar använd inga bänktröjor så den där regelboken skiter nog dom i. & det gör även ”vanligt” folk.

PowerKing wrote:
    Varför gör du en jämförelse med övertramp i hoppa 9meter längd nu? Har någon bänkpressat en vikt så har han väl gjort det? Ett synbart övertramp i ett längdhopp är ju svårt & bedöma hur långt någon hoppat, men en bänkpress där stången tar i bröstkorgen & sen pressas upp till raka armar är väl enligt de flesta en ok press? Mer ok än att någon som gör det med en bänkpresströja som också är godkänd i den där regelboken. Samuelsson är dessutom strongman & deras tävlingar använd inga bänktröjor så den där regelboken skiter nog dom i. & det gör även ”vanligt” folk.

Ok. Tyck så om du vill. Utan klapp och utan bryggkoll är för min del samma som ett mindre övertramp (man har ju hoppat nio meter i alla fall), men det är ju bara jag. Vi tycker olika. Troligen är vi lika imponerade ändå. Jag kan alltså ta med mina 300 i böj utan att skämmas. Känns tryggt.

Janpeter Sangborn wrote:
    Ok. Tyck så om du vill. Utan klapp och utan bryggkoll är för min del samma som ett mindre övertramp (man har ju hoppat nio meter i alla fall), men det är ju bara jag. Vi tycker olika. Troligen är vi lika imponerade ändå. Jag kan alltså ta med mina 300 i böj utan att skämmas. Känns tryggt.

Fråga en pingiskille eller en vanlig svensson vad han max tagit i bänkpress. & säg att han egentligen inte tagit det för han inte haft bänktröjan på sig eller att ingen klappat eller kollat hur han låg på bänken innan han pressa upp stången.

PowerKing wrote:
    Fråga en pingiskille eller en vanlig svensson vad han max tagit i bänkpress. & säg att han egentligen inte tagit det för han inte haft bänktröjan på sig eller att ingen klappat eller kollat hur han låg på bänken innan han pressa upp stången.

Vi gör som du tycker eftersom du tyckte först. OK?

anledningen till att röven inte ska lyfta är för att man kan lägga på X antal kg till och häva upp med hjälp av rumpan. då kroppen med hjälp av röven kan fösa i gång vikten snabbare samt göra lyft sträckan kortare.
    sen vad gäller stopp eller ej på tävling är upp till var o en o tycka om men om rumpan lyfter när man utför lyftet så var vikten för tung för att kunna pressas upp med hjälp av de muskler som ska aktiveras i momentet.

kommer ihåg för länge sen när jag o en kompis tävla i bänken. jag fastna tio cm i från att låsa ut och fick inte upp den och acceptera det. polaren ålade på bänken och luta sig hit o dit, lät vänster arm pressa 3 cm sen skifta osv. och gjorde rörelsen stegvis uppåt. lyftet tog 35sek ungefär. men han ”fick upp den” var det godkänt även det?

Janpeter Sangborn wrote:

Jag tycker iaf att om DU vet om att du har tagit 300 i knöböj vad spelar det då för roll om ingen var där och såg ?
    Det är ju faktiskt så att du vet vad du tog eller inte tog jag kräver inte att du ska hämta din kompis som såg det bara för att jag ska tro på det du säger det duger gott med ditt ord.
    Om du lägger till det i dina stats så är det iaf helt ok med mig :emo-thumb

Antingen tar man en vikt strikt och kontrollerat, annars är det helt ointressant eftersom resultaten blir inte jämförbara mellan olika personer. Det är väl inte meningen att den som fuskar med utförandet skall ha mest kredit, eller?

Det finns många bröststudsare
    [youtube=vZsx-IQrkME]

Det betyder bara att det är för hög vikt och att pressen är misslyckat, annars kan man likväl köra med kättingar och lägre vikt för att upprepa fenomenet

DavidN wrote:
    Det finns många bröststudsare
    [youtube=vZsx-IQrkME]

Det betyder bara att det är för hög vikt och att pressen är misslyckat, annars kan man likväl köra med kättingar och lägre vikt för att upprepa fenomenet

Ett sådant lyft hade i alla fall jag inte kännt mig tillfreds med.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 39 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.