Home › Forums › Tävlingar och Events › SM i AF
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 augusti, 2006 at 19:02 #969487Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Som alltid verkar det komma en del anmälningar i sista stund och vi har ju resten av måndag, hela tisdag, onsdag, torsdag och fredag kvar! Man kan alltid välja om man vill se ett halvt glas vatten som halvtomt eller halvfullt…
Dessutom är väl ett SM en tävling för de allra bästa? Har vi hur många allra bästa som helst?
Jag är övertygad om att det kommer att rammla in anmälningar under sista dagen.
Men förstår mig inte på de som dietar i 3-6 månader och sen skickar in sin anmällan i sista stund, tänk om det blir strul och anmällan försvinner :what:28 augusti, 2006 at 19:03 #969488Anonym anvandareMemberRookie wrote:Hmm…kan ju vara för en viss regel ändring…heheMen det blir väl fler anmälningar när alla får chans i alla grenar…eller?
Vilket förhoppningsvis innebär att vi har ett SM-kval nästa år? Och att säga att alla inte får chans i alla grenar är väl inte riktigt sant? Alla har chans att slå sig in bland de sexton bästa för att få chinna och dippa. Att alla kanske inte lyckas ta sig dit är väl en annan historia? Precis som inte alla kan ta sig vidare till finalronden i slutänden. Det har alla accepterat i alla tider (utom en som dessutom ansåg att det var ”osportsligt” att inte kalla hela SM för SM-final…:what: ), så det handlar nog väldigt mycket om att vi tenderar att gilla det gamla trygga, när något nytt och okänt knackar på dörren.
Jag hoppas att det blir grym fight om placeringarna från rond till rond. Tänk att nu kommer även de sista placeringarna i varje rond att vara av intresse för både tävlande och publik. Det finns ett tänkbart scenario, där någon tävlande lyckas krångla sig vidare från fysikelimineringen, sedan gör bra chins och dips och lyckas knycka en av de sista placeringarna till hinderbanan och sedan krossar allt motstånd där och tar sig till final! För en idrottsälskare som mig låter det som ett ganska gott upplägg.
28 augusti, 2006 at 19:06 #969489Anonym anvandareMemberBenjamin wrote:Jag är övertygad om att det kommer att rammla in anmälningar under sista dagen.
Men förstår mig inte på de som dietar i 3-6 månader och sen skickar in sin anmällan i sista stund, tänk om det blir strul och anmällan försvinner :what:I och med internetanmälan som går till fyra olika mottagare är risken för att anmälan kommer bort mikroskopisk och klart förbättrad gentemot tidigare.
Att anmäla sig i sista stund är en av de saker i våra sporter där jag brukar fråga ”Voffor gör di på detta viset?”. Kanske vår motsvarighet till hockeyns knuffar efter en sargduell eller fotbollens dra i snoppen? Sånt alla gör utan att reflektera över varför?
28 augusti, 2006 at 19:12 #969490Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Damer +165
Anna Ambjörnsson, Coachonline Karlstad
Anna Bergli, Getfit Karlstad
Behira Goli, Team gymbolaget Linköping
Amélie Wejle, KFUM Central Gym Stockholm[/b]Häftigt, Amélie åter på tävlingsscenen, blir en tuff fight, MKT spännande :nod vad jag vet har hon två tidigare SM AF GULD (-01 & -02 om jag inte minns fel).
Tuff, starkt tjej som helt klart kommer in i mkt god form. En riktig ATLET :nod .28 augusti, 2006 at 19:19 #969491Anonym anvandareMemberAmelie vann 2001 o 2003 och var fyra 2000 (Källa: Amelies anmälan) och har ungefär samma styrkor som Anna som vann ifjol. Kan bli riktigt jämnt där! Sedan ska vi definitivt inte räkna bort Behira Goli som kan bli en otrevlig överraskning, främst i styrke- och hinderbanemomenten.
Jag har försökt muta Tina Trensmar som vann 2004 att ställa upp, men hon ska tydligen ”bara” vara vältränad morsa en stund till. Tjejen är inte riktigt riktig, för hon sa nej trots att mutan var fria kanelbullar resten av livet! Konstig människa.
28 augusti, 2006 at 19:28 #969492Anonym anvandareMemberAnnika Warg wrote:Häftigt, Amélie åter på tävlingsscenen, blir en tuff fight, MKT spännande :nod vad jag vet har hon två tidigare SM AF GULD (-01 & -02 om jag inte minns fel).
Tuff, starkt tjej som helt klart kommer in i mkt god form. En riktig ATLET :nod .Amelie är redan i riktigt riktigt bra form.. Dessutom gjort sanslösa träningsresultat i styrkerodnerna..
//Mats som fortfarande är irriterad över att IFBB planerat VM så dåligt..
28 augusti, 2006 at 19:31 #969493Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Amelie vann 2001 o 2003 och var fyra 2000
(Källa: Amelies anmälan)Ja, då hade Benny rätt att det var ett år i mellan segrarna, fasiken oxå, hatar o ha fel Men JP, vem va det som vann 2000, måste varit en grymt bra gumma
och har ungefär samma styrkor som Anna som vann ifjol. Kan bli riktigt jämnt där! Sedan ska vi definitivt inte räkna bort Behira Goli som kan bli en otrevlig överraskning, främst i styrke- och hinderbanemomenten.
Ja, blir helt klart mkt spännande, riktigt kul när det är så. Det ska vara tufft o lite ”jävligt” jobbigt .
Jag har försökt muta Tina Trensmar som vann 2004 att ställa upp, men hon ska tydligen ”bara” vara vältränad morsa en stund till. Tjejen är inte riktigt riktig, för hon sa nej trots att mutan var fria kanelbullar resten av livet! Konstig människa.
Ja, Tina ja, hon verkar vara en riktig ”krutmorsa”, hon står helt säkert på tävlingscenen inom inte allt för lång tid, blir kul!
Känner det drar i ”AFtarmen”, shiit man inte kan köra riktiga tävlingsstrikta chins o dips längre pga min pajade axel .
Mkt spännade blir det, kul-kul!
28 augusti, 2006 at 19:35 #969494Anonym anvandareMemberJa, vem vann 2000? Först inskickade rätta svaret bjuds på gratis bars på SM i AF. Mig fixa!
Annika ska inte vara ledsen – låt Benny få den ”segern”, jag gissar att du ser till att ha rätt de flesta gångerna, med eller utan fusk:) .
28 augusti, 2006 at 19:39 #969495Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Ja, vem vann 2000? Först inskickade rätta svaret bjuds på gratis bars på SM i AF. Mig fixa!Annika ska inte vara ledsen – låt Benny få den ”segern”, jag gissar att du ser till att ha rätt de flesta gångerna, med eller utan fusk:rolleyes .
Ja, okej då, men BARA för att DU säger det, han kan väl få DEN segern då, för så många andra har han ju inte :p . Nej nu va jag taskig, FÖRLÅT ÄLSKLING (Benny alltså ).
SORRY O.T
28 augusti, 2006 at 19:52 #969496Anonym anvandareMemberAnnika Warg wrote:Nej nu va jag taskig, FÖRLÅT ÄLSKLING (Benny alltså ).Vafan? Trodde det var jag som var älskling? Visste väl att den här kvällen skulle bli skit… Sorry för ot oxå.
28 augusti, 2006 at 19:53 #969497Anonym anvandareMemberRookie wrote:Nja…kör man en 10 kamp så får alla tävla i alla grenar och det är ju det som är kul…men nu blire ju bara dom 16 bästa i symmetri ronden som får prova nästa gren…men jag förstår att SKKF vill ha en ”vältränad” tävling så inte ”fågelbens” tävlanden kommer och knipper en bra placeringMen det är många som vill tävla redan efter 1 års träning i gymmet …då man ser sig ha talang för chins, dips och hinderbana…
Det är det som iaf jag har gillat med AF…
Men jag är kanske för hemmablind:up:
Håller med om mångkampsmomentet. Håller med om att man ska kunna tävla trots mindre muskelmassa än de bästa. Men kanske inte på ett SM?
28 augusti, 2006 at 20:06 #969498Anonym anvandareMember
I alla fall 4 anmälda.28 augusti, 2006 at 20:08 #969499Anonym anvandareMemberRookie wrote:Lite synd tycker jag då det inte finns så många tävlingar att testa…Det håller jag med om.
Fler AF-tävlingar hade varit välkommet. Men arrangörer verkar inte direkt växa på träd.29 augusti, 2006 at 10:02 #969500Anonym anvandareMemberJag påminner om att inregistreringen i år sker på detta vis (ny rutin som kommer att köras på alla tävlingarna och permanentas om det funkar som det är tänkt):
Fredag 22/9 Carlstad Conference Centre kl 18. Inregistrering sker klassvis i följande ordning:
Damer -165
Damer +165
Herrar -180
Herrar +180Du ansvarar för att vara i god tid. Är du inte på plats när din klass registreras riskerar du att inte få delta.
Eftersom registreringen på SM i AF sker på själva tävlingsarenan finns gott om plats att sitta och vänta. Samtidigt får ni chansen att känna på atmosfären, kolla in det mesta av hinderbanan, kanske känna på räckena till styrkeronden och kolla in hur backstageområdet ser ut. Ni som bor på hotellet i arenan kan ju i princip ligga på rummet tills er spejare ringer och berättar att det börjar bli dags.
Vilka är vinsterna med detta sätt?
Kortare väntetider.
Slippa stå i en oändlig kö.
Vi kan snabbare få klart startlistor och protokoll med mera till varje klass (vi kan göra klart klass för klass, istället för att göra allt efter sista person registrerat sig) och därmed förbättras informationen till både tävlande, media och publik.
Ni kommer att veta direkt hur många ni blir i klassen, istället för att få det beskedet på morgonen. Därmed vet man också förutsättningarna med eventuella elimineringar etc.29 augusti, 2006 at 10:22 #969501Anonym anvandareMemberhar vi blivit fler än fem i korta damer….????? Jag väntar mig både tvåan och trean från SM i fjol….
och var är alla andra som slapp kvala i år, världens chans at få vara med i ett NM…..hihi:PTini
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.