Home › Forums › Tävlingar och Events › SM i Fitness 2007
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 juni, 2007 at 11:33 #830388Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Du har ju hela helgen på dig…
Tio månader hinner man lära sig massor på. För du är väl aningen mer välkoordinerad än Lasse Brandeby?
:nod VERKLIGEN! Bara att olja lederna och sätta igång!
17 juni, 2007 at 00:00 #830389Anonym anvandareMemberQuote:haha säj tid o plats bara
Fan vad kul för dig, kommer garanterat komma och kolla då!
sj har jag planerat att göra mycket bättre ifrån mig på sm iår så ligger i hårdträning nuWTF..muckar du:P
Håller tummarna för dig till SM!
Tror du kommer göra bra ifrån dig,du verkar ju legat i.
Ja du får komma och se mig göra lite piruetter och så18 juni, 2007 at 09:06 #830390Anonym anvandareMemberKleine wrote:WTF..muckar du
Håller tummarna för dig till SM!
Tror du kommer göra bra ifrån dig,du verkar ju legat i.
Ja du får komma och se mig göra lite piruetter och så:innocenthaha en rosa liten fin dress skulle sitta som ett smäck på dig
haha njoaaa…du får hålla ögonen öppna, lägger in dagsfärska bulkbilder idag18 juni, 2007 at 12:30 #830391Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Om inte KUL kraftigt överväger häftiga priser eller om VILJAN ATT VINNA inte kraftigt överstiger viljan att vinna NÅGOT, så är det ingen god idé att tävla. Då är det bättre att bara träna eller satsa på annan karriär eller något.Jag kan garantera att det inte finns en enda framgångsrik i någon idrott som tävlat utan ha just KUL och VILJA ATT VINNA som främsta drivkraft. Anser man att det är BÖK på vägen så har man nog helt enkelt inte de kvalitéer som krävs för att bli bra – oavsett graden av talang. Att bli bra i vilken idrott som helst består ”tyvärr” av väldigt många procent bök och väldigt sparsamma procent glamour och ära.
Att man med tiden kan bli respekterad, åtrådd och rik i vissa idrotter är en funktion av det tidigare nämnda. Aldrig tvärt om.
Jo, hon tycker det verkar kul, men det hon verkligen vill satsa på är sitt breakdance’ande, det lägger hon ner sin själ i (och EXTREMT mycket bök)och det är knappast något hon går med vinst på, men hon hoppas ju på att kunna tävla (och där vinner man tydligen 12 000 iallafall). Pengarna är såklart inte vad som motiverar henne, men hon vill inte gå back för att hon ställer upp i en tävling heller. Eftersom tävlingslicensen är högre än priset så gör hon ju det.
Det här med fitness är mest jag som vill att hon ska tävla i(du vet som en far som själv misslyckades med fotbollen när han var ung och nu tar ut det på sin son:D), hon tycker som sagt det verkar kul, men orkar nog inte lägga energin på det när hon har så mycket annat.
Det jag menade var att hade jag haft den kroppen och den dansförmågan hade jag nog velat tävla i fitness, mer som bi-grej/kul grej till min dans, men jag vet inte om jag hade tyckt det var värt att prioritera bort dansen nån/ett par dagar i veckan för att få tid till gymmet om jag bara vann en proteinpulverburk efter att ha lagt ner hela min själ och jobbat som tusan. Jag säger inte att det är ert fel, men jag tycker ändå det är synd att man inte vinner nåt mer, jag tycker man förtjänar det efter den ansträngningen+man vinner oftast något i de flesta sporter(även mindre sådana), iallafall på SM-nivå.
18 juni, 2007 at 14:21 #830392Anonym anvandareMemberFed up wrote:Jo, hon tycker det verkar kul, men det hon verkligen vill satsa på är sitt breakdance’ande, det lägger hon ner sin själ i (och EXTREMT mycket bök)och det är knappast något hon går med vinst på, men hon hoppas ju på att kunna tävla (och där vinner man tydligen 12 000 iallafall). Pengarna är såklart inte vad som motiverar henne, men hon vill inte gå back för att hon ställer upp i en tävling heller. Eftersom tävlingslicensen är högre än priset så gör hon ju det.Det här med fitness är mest jag som vill att hon ska tävla i(du vet som en far som själv misslyckades med fotbollen när han var ung och nu tar ut det på sin son:D), hon tycker som sagt det verkar kul, men orkar nog inte lägga energin på det när hon har så mycket annat.
Det jag menade var att hade jag haft den kroppen och den dansförmågan hade jag nog velat tävla i fitness, mer som bi-grej/kul grej till min dans, men jag vet inte om jag hade tyckt det var värt att prioritera bort dansen nån/ett par dagar i veckan för att få tid till gymmet om jag bara vann en proteinpulverburk efter att ha lagt ner hela min själ och jobbat som tusan. Jag säger inte att det är ert fel, men jag tycker ändå det är synd att man inte vinner nåt mer, jag tycker man förtjänar det efter den ansträngningen+man vinner oftast något i de flesta sporter(även mindre sådana), iallafall på SM-nivå.
Jag förstår resonemanget, även om jag har svårt att se att det går att bli bra i nåt om en satsning bygger på nån sorts monetär belöning för framtida framgång (i de flesta sammanhang tar det ju många år att nå någon sorts elitnivå). Jag tror att valet inte är så svårt. Är man redan bra på nåt som ger det man vill ha lär man inte byta till en ”osäkrare miljö”.
Visst vore det trevligt med fina priser och det tycker vi nog alla. Tyvärr är det ju så i alla idrotter att de fina priserna aldrig kommer från förbunden, utan bygger på att någon hugad sponsor/finansiär kliver in och tar på sig detta. Våra sporter är kanske inte tillräckligt intressanta för att prisborden ska kunna digna av olika sorters godis, mer än vid någon enstaka tävling. Där är vi i ganska stort och gott sällskap. Det finns väldigt många sporter (till och med relativt stora och etablerade) som har väldigt blygsamma priser. Flera av de idrottare jag jobbat med genom åren (landslagsfolk och medaljörer på internationella mästerskap t o m) får såna fantastiska priser som:
en väska från lokala försäkringsbolaget
ett presentkort värt 500:- på Rusta
en årsprenumeration på sportens tidning (som personen ifråga redan har via landslaget)
en gratis Ålandskryssning
och liknande.Pengapriser är fortfarande inte så vanligt i de flesta sporter. Det blir ju ruskans dyrt att dela ut 10.000:- till en segrare om man ska betala skatt och avgifter enligt lag. Men visst vore det häftigt med bilar, diamantringar, pengar och annat trevligt som i proffsgolf och -tennis. Tyvärr går det väldigt många proffs som får betala för att spela på varje prisvinnare. Till och med i dessa sporter är pluskontona rätt sällsynta, om än desto fetare när de förekommer.
18 juni, 2007 at 15:47 #830393Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Jag förstår resonemanget, även om jag har svårt att se att det går att bli bra i nåt om en satsning bygger på nån sorts monetär belöning för framtida framgång (i de flesta sammanhang tar det ju många år att nå någon sorts elitnivå). Jag tror att valet inte är så svårt. Är man redan bra på nåt som ger det man vill ha lär man inte byta till en ”osäkrare miljö”.Visst vore det trevligt med fina priser och det tycker vi nog alla. Tyvärr är det ju så i alla idrotter att de fina priserna aldrig kommer från förbunden, utan bygger på att någon hugad sponsor/finansiär kliver in och tar på sig detta. Våra sporter är kanske inte tillräckligt intressanta för att prisborden ska kunna digna av olika sorters godis, mer än vid någon enstaka tävling. Där är vi i ganska stort och gott sällskap. Det finns väldigt många sporter (till och med relativt stora och etablerade) som har väldigt blygsamma priser. Flera av de idrottare jag jobbat med genom åren (landslagsfolk och medaljörer på internationella mästerskap t o m) får såna fantastiska priser som:
en väska från lokala försäkringsbolaget
ett presentkort värt 500:- på Rusta
en årsprenumeration på sportens tidning (som personen ifråga redan har via landslaget)
en gratis Ålandskryssning
och liknande.Pengapriser är fortfarande inte så vanligt i de flesta sporter. Det blir ju ruskans dyrt att dela ut 10.000:- till en segrare om man ska betala skatt och avgifter enligt lag. Men visst vore det häftigt med bilar, diamantringar, pengar och annat trevligt som i proffsgolf och -tennis. Tyvärr går det väldigt många proffs som får betala för att spela på varje prisvinnare. Till och med i dessa sporter är pluskontona rätt sällsynta, om än desto fetare när de förekommer.
Ja men det är ändå synd för jag skulle gärna vilja se min ”dotter” segra nu när jag själv knappast har nån chans.
19 juni, 2007 at 09:46 #830394Anonym anvandareMemberAtt tävla i fitness innebär att man kör ett fritt program, där dansare, gymnaster etc gynnas, men man får dock inte glömma att fysikronden väger 2/3 (stämmer, va?) så det är ju fortfarande ”gymnissar” som tävlar i fitness. Det jag menar är att intresset för styrketräningen samt att man styrketränar, måste finnas där från början. Tror inte att någon börjar köra styrka 5ggr/v bara för att tävla utan tävlingen är mer något man gör för att man tränar så mycket ändå. (Det låter som att din kompis inte tränar styrka, Fed Up och då är det antagligen snarare det skälet som gör att hon inte har motivation till att tävla, vilket är fullt förståeligt. Skulle det varit en tävling i dans, skulle hon säkert kört den oavsett priser.)
19 juni, 2007 at 12:01 #830395Anonym anvandareMemberSilvia wrote:Att tävla i fitness innebär att man kör ett fritt program, där dansare, gymnaster etc gynnas, men man får dock inte glömma att fysikronden väger 2/3 (stämmer, va?) så det är ju fortfarande ”gymnissar” som tävlar i fitness. Det jag menar är att intresset för styrketräningen samt att man styrketränar, måste finnas där från början. Tror inte att någon börjar köra styrka 5ggr/v bara för att tävla utan tävlingen är mer något man gör för att man tränar så mycket ändå. (Det låter som att din kompis inte tränar styrka, Fed Up och då är det antagligen snarare det skälet som gör att hon inte har motivation till att tävla, vilket är fullt förståeligt. Skulle det varit en tävling i dans, skulle hon säkert kört den oavsett priser.)Jo precis, hon tränar på gymmet av och till, när hon har tid, hon tycker det är kul och har väldigt lätt för att bygga muskler, men eftersom hon dansar breakdance 12 h i veckan, jobbar, pluggar+pendlar,spelar i två band mm så finns det oftast inte så mycket tid över. Men när hon flyttat hit ska jag dra med henne till gymmet ibland.
19 juni, 2007 at 16:57 #830396Anonym anvandareMemberQuote:haha en rosa liten fin dress skulle sitta som ett smäck på digHa ha ha:D Jag ska tänka på saken…bara för din skull;)
9 juli, 2007 at 21:33 #830397Anonym anvandareMemberHej Hej!
Hoppas det går bra för er i alla förberedelser! Ska bli så kul!!
Vad jag har förstått har du (Sofie) varit ensam tidigare. Men nu läste jag i reglerna och nu blir de båda fysikrundorna av också Kan/Ska man ha samma bikini på sig då? Och 1/4 varven, är det något speciellt man bör tänka på då?
Sköt om er därute!
Kramar Linda
10 juli, 2007 at 10:52 #830398Anonym anvandareMemberHej Linda!
Ja det stämmer, jag har varit ensam tidigare. När det gäller fysikrundorna så har man samma bikini, skor på båda. Gällande 1/4 varven så är jag själv väldigt osäker på hur man skall ha armarna. Jag hade båda bakom kroppen på SM -06, men när jag kom till NM såg jag att de andra tjejerna hade ena armen framför kroppen och andra armen bakom. Jag gjorde då som de. Ingen har sagt ngt om vad som gäller så jag tror att båda alt. är ok. Man får dock inte twista kroppen då man har ena armen framåt och andra armen bakom, men jag tycker att det är lite osäkert på vad är twist? Såg faktigst på bilderna att finska tjejerna gjorde det en aning och det var tydligen ok till en viss del.Själv har jag tyvärr insett att jag inte kommer kunna ställa upp på SM 2007. Många olika anledningar som gjort att jag var tvungen att välja vad jag ska göra nu i höst och Fitness blev för mycket för mig nu. Tycker det är jättetråkigt men jag kom till slut till insikt med att jag haft aldeles för mycket omkring mig på sistone. Jag var tvungen att göra ett val mellan gymnastik och fitness och eftersom jag inte har ngn att träna med i fitness blev valet trots allt gymnastik ett tag till.
Hoppas Komma in på scen igen till våren -08!
Kör hårt nu tjejer och lycka till med förberedelserna!!!!
Kram Sofie18 juli, 2007 at 13:24 #830399Anonym anvandareMemberHej hej Sofie,
Det var riktigt tråkigt å höra att du inte blir med till hösten! . Förstår att det nog kan bli i mesta laget att träna båda gymnastik, styrkträning och fria programmet, hitta dräkter, musik etc. :yikes: . Känner själv att det ibland kan bli mycket att jonglera med tanke på att sköta familj/arbete etc.
Eftersom vi bor i samma stad kunde vi kanske hitta något sätt att ibland träna tillsammans på fitness när du kör igång igen..i vinter kanske?? :dance:19 juli, 2007 at 08:19 #830400Anonym anvandareMembersofie wrote:Hej Linda!Själv har jag tyvärr insett att jag inte kommer kunna ställa upp på SM 2007. Många olika anledningar som gjort att jag var tvungen att välja vad jag ska göra nu i höst och Fitness blev för mycket för mig nu. Tycker det är jättetråkigt men jag kom till slut till insikt med att jag haft aldeles för mycket omkring mig på sistone. Jag var tvungen att göra ett val mellan gymnastik och fitness och eftersom jag inte har ngn att träna med i fitness blev valet trots allt gymnastik ett tag till.
Hoppas Komma in på scen igen till våren -08!
Kör hårt nu tjejer och lycka till med förberedelserna!!!!
Kram SofieVaaaaa? Inte??? Tråkigt!!! Vem ska köra i år då?
22 juli, 2007 at 02:30 #830401Anonym anvandareMemberLiz wrote:Hej hej Sofie,Det var riktigt tråkigt å höra att du inte blir med till hösten! . Förstår att det nog kan bli i mesta laget att träna båda gymnastik, styrkträning och fria programmet, hitta dräkter, musik etc. :yikes: . Känner själv att det ibland kan bli mycket att jonglera med tanke på att sköta familj/arbete etc.
Eftersom vi bor i samma stad kunde vi kanske hitta något sätt att ibland träna tillsammans på fitness när du kör igång igen..i vinter kanske?? :dance:Hej Liz!
Vore jättekul att träna ihop i vinter! Hoppas att det blir ngt till våren, annars får det bli hösten -08 för mig! Känns konstigt att inte ställa upp i höst och jag har nog inte riktigt vant mig vid tanken ännu, för jag var så taggad för att köra men, men man klarar inte alltid vad man åtar sig. Kommer du att ställa upp i höst?
Kram Sofie26 juli, 2007 at 19:56 #830402Anonym anvandareMemberHej hej Sofie!
Ja du, kan gott tro att det känns lite konstigt för dig, det e ju faktiskt du som har hållt igång denna grenen! :up:
Jodå, jag e fortfarande sugen på att vara med till hösten, så jag fortsätter att träna med SM i siktet, och går det mesta (diet, fria programmet, kostym/bikini etc.)någonlunda som ”planerat” så ställer jag upp. Jag har ingen coach eller något, så det blir en riktig utmaning för mig detta :nod ….men vad vore livet utan
Det blir även spännade å se hur ting utvecklas till våren….
hur många killar som hakar på fitness-grenen…och om det blir något mera för tjejer….Kanon att vi kan köra lite ihop till vinteren, ser jag värkligen fram till!
Nu har jag snart 10 dagars sommarlov, får hoppas solen tittar fram ibland så man får njuta morgonpromenaderna. Fortsatt trevlig sommar!
Kram
Liz -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.