Home › Forums › Tävlingar och Events › SM i Fitness 2007
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 mars, 2007 at 23:06 #830298Anonym anvandareMember
Jag tyckte alla körde samma program….hade man sett en hade man sett alla…usch vad avundsjukt det lät….nja dans är inget för mig.
Sofie: Lycka till med dina satsningar…hopas vi ses på SM har för avsikt att sitta i publiken och känna mig fyllig..
Tini
8 mars, 2007 at 05:28 #830299Anonym anvandareMemberTack för de videosnuttarna, då kan man lägga ner eventuella planer på fitnesstävlande:( .
Nä, skämt åsido, som Mats skriver så behöver det inte vara i den svårighetsgraden. De flesta av de amerikanska tjejerna är gamla gymnaster, det är mer gymnastik än dans i programmen. Det verkar som om de har regler om vissa obligatoriska moment också, något som vi i Sverige ej längre har. Intämmer med Tini att programmen liknar varann. Oksana däremot, skulle jag tro, har hålllit på med dans, fick rysningar när jag såg programmet, och kroppen, ja det är snyggt som fan…
Någon som vet var man kan se gamla svenska program???
8 mars, 2007 at 09:50 #830300Anonym anvandareMemberMats E. wrote:Det var en hel del hopp och skutt i de programmen, vilket inte alls är nödvändigt för att utföra ett riktigt bra program.Detta är nog det bästa jag sett någonsin, Oksana Grishina på VM i höstas, grymt, inte ett öga torrt… :emo-thumb
[http://www.matsegelstig.com/Oksana.wmv Oksana]
Riktig snyggt program hon körde. Kul att se någon som gör en annorlunda men bra program.
8 mars, 2007 at 11:53 #830301Anonym anvandareMemberJa inte ska vel jag forsöka mig på någon ”backhand spring” eller liknande
Tänker forsöka köra på vad jag själv gillar (tema) och känner mig en smula hemma i, samt vad jag kan :what: och har möjlighet att lära mig, och forsöka sätta ihop det till något vettugt Jag vill tycka det är kul och roligt att vara med!
Kolla [http://www.sussi.com/bild.htm Susanne Gustafssons program], riktigt bra och charmigt
8 mars, 2007 at 16:35 #830302Anonym anvandareMemberLiz wrote:Ja inte ska vel jag forsöka mig på någon ”backhand spring” eller liknandeTänker forsöka köra på vad jag själv gillar (tema) och känner mig en smula hemma i, samt vad jag kan :what: och har möjlighet att lära mig, och forsöka sätta ihop det till något vettugt Jag vill tycka det är kul och roligt att vara med!
Kolla [http://www.sussi.com/bild.htm Susanne Gustafssons program], riktigt bra och charmigt
Tack för den länken, ingen som har några länkar till andra program? Lite nyare? Efter 1997?
8 mars, 2007 at 19:38 #830303Anonym anvandareMemberSilvia wrote:Tack för den länken, ingen som har några länkar till andra program? Lite nyare? Efter 1997?Hej hej Silvia!
OK, nu ska vi se, på [http://www.swedegym.com/ Swedegym] finns det 2 program med Sofie menar jag, och så hittar jag veldigt mycket på de finska tjejerna, bland annat [http://www.sumo.tv/video/38957 här ]. en av mina favoriter är [http://www.treeoffitness.com/Videos/Evamaries_Fitness_Competition_Videos.htm Evamarie], hon är bra original (och inte minst vig), kolla in hennes program ”Earth” från 2003! :emo-thumb9 mars, 2007 at 17:52 #830304Anonym anvandareMemberTusen Tack alla för videosnuttar!!!! Har verkligen fått inspiration, speciellt efter Oksanas!!! Har nog aldrig blivit så imponerad, verkligen det bästa jag sett någonsin!
Sen finns det alltid några som saknar variation i programmen, inga namn nämnda, men man vill ju att det ska hända lite mer än att de tävlande ålar sig fram på golvet under 2 minuter.
//Sofie23 mars, 2007 at 07:43 #830305Anonym anvandareMemberOk girls, I am in Vem har tänkt köra nu då?
23 mars, 2007 at 15:13 #830306Anonym anvandareMemberWay to go girl!! :yahoo:
Jag hänger fortfarande med i svängarna :nod
2 april, 2007 at 20:02 #830307Anonym anvandareMemberHärligt tjejer :emo-thumb , jag är givetvis med i år när vi blir lite fler på scen! Var jättebra scen, arrangemang och underbar publik förra året så jag ser verkligen fram emot SM 2007!!!
3 april, 2007 at 20:56 #830308Anonym anvandareMemberIdag lattjade jag lite i salen för första gången. Har ju gått omkring och trott att jag fortfarande har samma nivå som för ett par år sedan vad gäller dans, teknik, smidighet, styrka osv… HAHAHAHAHAHAHA… not! En tanke kom upp i huvudet; varför slutade jag med dansen? Fast det är väl så livet är, man gör olika saker och går igenom olika faser. Hade jag inte slutat med dans, hade jag antagligen inte hållit på med styrketräning nu.
I alla fall så behöver jag lägga ner mycket träning inför det fria… men det ska bli himla roligt att få jobba med musik och koreografi igen. Ska göra mitt bästa utifrån mina förutsättningar, dvs inga volter som du Sofie:p Är vi tre nu då med Liz?
5 april, 2007 at 05:52 #830309Anonym anvandareMemberCombatgirl wrote:Finns motsvarande sida på svenska någonstans? 😮Nope. Not yet.
5 april, 2007 at 16:06 #830310Anonym anvandareMemberSilvia wrote:Idag lattjade jag lite i salen för första gången. Har ju gått omkring och trott att jag fortfarande har samma nivå som för ett par år sedan vad gäller dans, teknik, smidighet, styrka osv… HAHAHAHAHAHAHA… not! En tanke kom upp i huvudet; varför slutade jag med dansen? Fast det är väl så livet är, man gör olika saker och går igenom olika faser. Hade jag inte slutat med dans, hade jag antagligen inte hållit på med styrketräning nu.I alla fall så behöver jag lägga ner mycket träning inför det fria… men det ska bli himla roligt att få jobba med musik och koreografi igen. Ska göra mitt bästa utifrån mina förutsättningar, dvs inga volter som du Sofie:p Är vi tre nu då med Liz?
Härligt Silvia! Kul att du har sån energi!!! Jag körde själv lite igår med mitt förra program som jag hade på Sm 06, ska va med på en uppvisning den 22 april så jag fick damma av tävlingsdräkten igen Herregud vad svårt det var! och vilken dålig kondis jag hade dessutom ojojoj mycket träning blir det framöver om jag ska våga mig upp på scen om 3 veckor igen. Men skam den som ger sig!
Har börjat fundera mycket på nya fria till 07 nu och kommer liksom inte igång riktigt. Svårt att hitta musik som passar till det tema jag ska ha. Tänkte köra något åt kampsport hållet tror jag. Ngt jag inte gjort tidigare, men vore kul att se om jag kan lära mig lite. Har en kompis som är duktig på kampsporter.
Ska du komma på MTGP i helgen?
Glad påsk!
Vi är 3 med Liz, var det inte fler som var sugna???5 april, 2007 at 16:28 #830311Anonym anvandareMemberHej Sofie!
Tyvärr ska jag inte till Västerås, vore kul att träffas annars. Min vän och chef(!) Anna ska upp, du kan väl hugga tag i henne och växla ett par ord med henne!!!
Tycker det är kul att jag äntligen ska köra fitness, har faktiskt funderat på det länge. Det kräver mycket träning för att det ska bli bra, men det är ju det som är roligt också. Musik har jag inte heller hittat, är ganska kräsen så det kan dröja innan jag hittar någon.
Undrar lite vad domarna tittar på nu när de obligatoriska är borttagna, kanske man kan ha de gamla obligatoriska som riktmärken ändå? Varför tog man bort dem?
Körde du NM också i fjol? Mötte finskor? Några andra?
9 april, 2007 at 13:03 #830312Anonym anvandareMemberSilvia wrote:Hej Sofie!Tyvärr ska jag inte till Västerås, vore kul att träffas annars. Min vän och chef(!) Anna ska upp, du kan väl hugga tag i henne och växla ett par ord med henne!!!
Tycker det är kul att jag äntligen ska köra fitness, har faktiskt funderat på det länge. Det kräver mycket träning för att det ska bli bra, men det är ju det som är roligt också. Musik har jag inte heller hittat, är ganska kräsen så det kan dröja innan jag hittar någon.
Undrar lite vad domarna tittar på nu när de obligatoriska är borttagna, kanske man kan ha de gamla obligatoriska som riktmärken ändå? Varför tog man bort dem?
Körde du NM också i fjol? Mötte finskor? Några andra?
Hej på dig!
Synd att du inte kunde komma på MTGP. Jag var där på fredagen, men inte på lördagen. Hörde att jag missade det bästa som tydligen var på lördagen!typiskt! Men jag fick ju vara där en dag iallafall och det är bättre än inget såklart!
Hittade inte Anna någonstans, är du säker på att hon var där??!!Ja visst är det lite dumt att de plockat bort obliga momenten, men jag tror det var för att man skulle kunna locka fler……..vilket verkligen gjorde succé!!!
Jag tror att man kan använda obliga som riktmärke, helt korrekt! Relativt enkla moment att utföra för att vara säker på att man inte missat ngt viktigt.Jag var med på NM och mötte två finskor, Marjo och Nora. Jag blev helt utklassad i fysikronderna
Men var bara 1 poäng från Marjo, som vann hela tävlingen, i mitt fria och det kändes jättekul för Marjo var verkligen kanonbra!Jag ska börja fila lite på övningar idag till fria så jag vet vad jag ska lägga energi på framöver. Men den riktiga träningen kommer nog igång i sommar på riktigt tror jag. Har väldigt mk just nu med gymnastiken och 2 tävlingar snart som jag måste lägga massa krut på nu.
Hur mk styrka kör du nu/vecka? Jag försöker köra minst 3 pass/vecka. Skulle gärna öka till 4 men jag tror att det blir för mycket nu eftersom jag har gymnastik 2-3 ggr/vecka också och man måste vila lite med.
//Sofie
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.